L1 met mijn stoertje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

L1 met mijn stoertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 09:49

Hallo allemaal!

1.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ODAJYM6P.jpg

Fernando en ik zijn sinds mei begonnen met de wedstrijden in het B, inmiddels zitten we alweer aan het einde van het L1!
Hij doet het echt super goed dus ik ben helemaal trots op hem. Afgelopen weekend hadden we onze derde L1 wedstrijd waarbij we twee keer eerste zijn geworden met 204 en 200 punten. De eerste proef ging echt heel fijn, de tweede minder. Bij de tweede proef was een fotograaf aanwezig, die een aantal leuke plaatjes heeft geschoten, die ik graag aan jullie wil laten zien!

Aankomende zondag zijn Fernando en ik te zien op Horse Event bij de clinic van Emmelie Scholtens, dus al jullie tips zijn van harte welkom, zodat wij misschien wel een goede kans maken op de sponsorship van Pavo en TRUST!!

2.
Afbeelding

3. middendraf deel 1
Afbeelding

4. middendraf deel 2
Afbeelding

5. middendraf deel 3
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. En naar mijn idee een fijn ontspannen beeld, zijn passen mogen alleen wat kleiner!
Afbeelding

9. Rechtstellen na het wijken, hier moet ik zelf recht(op) blijven zitten, maar ik vind Fernando hier netjes lopen
Afbeelding

10. Galop (richting middengalop)
Afbeelding

11. Middengalop waar ik teveel doe met mijn binnenhand
Afbeelding

12. Galop rechtsom
Afbeelding

13. Hier komt hij wat te diep
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-KBDX4YTJ.jpg

14. Afgroeten
Afbeelding

15. Braaf paaard!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RF7JKFGE.jpg

16. Nog een foto van het gelderse afgelopen maand!
Afbeelding

17. En een laatste van ons samen!
Afbeelding

Na de tweede proef dacht ik: hij was er niet helemaal fijn aan. Kom ik de bak uit, bleek dat hij gewoon gigantisch nodig moest plassen, arm ding! -O- Op de foto's zie je dan ook wel wat hangen af en toe haha.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken, maar hou het netjes!

Anoniem

Re: L1 met mijn stoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:56

Wat een knap paard :D

Pas op dat je in de middendraf niet je hand vast zet. Geef m iets ruimte, hij maakt grote passen en heeft die ruimte dan ook nodig. Af en toe kun je wel een kleine ophouding maken om hem rond te houden.
Succes op HE!!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 10:02

Jolien ik zie wat je bedoelt, ik vond die foto's ook wat strak ogen! Ik moet nog een beetje de goede tussenweg zien te vinden, aangezien ik ook een aantal keer commentaar kreeg dat ik mijn teugels te lang had, maar als ik mijn teugels op deze lengte heb en mijn hand meer meegeef, denken jullie dat hij dan genoeg ruimte heeft?
Bedankt!! Ik heb er helemaal zin in!!
Laatst bijgewerkt door Coby op 11-09-13 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast nav verwijderde reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:15

Ik zou op deze lengte gewoon je hand iets naar voren geven en voel dan aan het contact wanneer het in de ontspanning blijft. Je kunt thuis kleine stukjes middendraf oefenen, 4 passen weg en weer terug, en voel daarbij je contact. In principe moet je contact daar hetzelfde blijven als je arbeidsdraf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:20

Wat een fijne combinatie! Erg leuk om naar te kijken. Je paard loopt op sommige stukken fijn bergop. Maar zoals Joolien ook al zegt, breng net even je handen iets naar voren in de middendraf.. Ik denk voor jou gevoel dus "luchtig" rijden in die middendraf. Ik kan echt genieten van zown combinatie als jullie. Vermoed dan ook dat jullie het nog wel eens ver gaan schoppen samen :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:17

Inderdaad een stoertje, wat een mooie verschijning!
Ook lekker ruim in z'n gangen... Hoe groot is 'ie?
Het enige wat ik zie is je binnenhand die af en toe te streng inwerkt, maar dat gaf je zelf ook al aan!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 11:23

Ahh bedankt voor alle leuke reacties nu al!! Daar word ik blij van :D
Ik ga aan die middendraf werken en ook goed letten op mijn binnenhand!

@share, dat vind ik echt heel fijn om te horen! Ik hoop dat Fernando en ik nog heel ver gaan komen, maar alles op zijn tijd!

Fernando is nu 1.67 dacht ik, alweer 4 cm gegroeid in een jaar, echt groot is hij dus niet.

Ik start deze maand in Hoogland nog Laura, en dan in Oktober pas weer! Maar dan denk ik in Amersfoort, nog even uitvogelen of we in het L1 blijven of al overstappen als hij er klaar voor is.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:45

Wat een mooie combi!! Lekker blijven genieten van hem!
(omdat het HAW is)Voor het mooie zou ik nog zeggen dat je handen iets hoger mogen en je hakken iets meer uitgedrukt houden met je tenen een fractie meer naar binnen.
Veel plezier ( en succes) op HE!

(en eigenlijk wilde ik vragen wat voor jasje je hebt :+ )
Laatst bijgewerkt door lieke2 op 10-09-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:51

Ziet er heel goed uit. Vooral de ontspanning. Gaat helemaal goedkomen met jullie!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:56

Hi sharona,

zag de meeste al op fb voorbij komen, Erg leuke foto's en het is echt een fijn beestje geworden.
Probeer alleen in de galopen nog wat meer terug te blijven zitten. Zag in draf ook een foto dat je wat te ver naar voren zat maar dat kunnen allemaal moment opnames zijn. En denk aan je handen rechtop en aan inwerking binnenhand.
ontzettend veel plezier bij HE en succes!!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 15:09

Lieke2, bedankt!! haha het jasje is eigenlijk een colbertje, die ik heb 'omgebouwd' naar een wedstrijdjasje!

Lizzy1, dat is helemaal fijn dat je dat ziet! dat is namelijk ook het enige wat ik momenteel belangrijk vind op wedstrijd!

Hee Tamara wat leuk! klopt inderdaad hoor het meer zitten in galop, in draf gaat dit heel goed maar idd soms minder, wel echt momentopnames!
Bedankt, komt helemaal goed ik ga ervan genieten!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:04

Ik herken jullie meteen van een vorig topic, waar ik toen al fan was. En dat ben ik nog steeds! Wat rijd je hem netjes zeg. Mooie activiteit en van achteren naar voor zoals het moet! Jullie komen zeker nog ver ;)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:13

Oh wat super leuk Unicorn!! Hier word ik echt heel blij van! Ik rij fernando inderdaad goed vanuit achter, moet ook wel met die lange benen en hij wordt al steeds actiever!
Bedankt voor je bemoedigende reactie!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:14

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:27

mooi beestje! <3

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:41

Wat ik prettig vind om te zien is dat jouw paard ook echt al van achter naar voor beweegt dus echt galopperen op de achterbenen en de overgangen ook mooi op de achterbenen. Maakt het erg mooi om te zien. De foto's laten zien dat het erg ontspannen uitzien hoor! Leuk!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:48

Wauw wat een paard!
en heel mooi beenwerk.. Geeft een ontspannen beeld, leuke combinatie zijn jullie!

ikXlamisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:54

Mooi paard! kun je ver mee komen denk ik. Wel opletten dat je een jong paard met zo min mogelijk druk rijdt,, anders krijg je daar later problemen mee en dan zou zonde zijn:)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 21:16

Bedankt! Hele fijne reacties!!
IkXlamisca ik let daar inderdaad heel erg op, heb juist een hele fijne teugeldruk, maar bij de middendraf foto's inderdaad teveel!

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:52

Leuk combi zijn jullie!! Heel veel succes nog!
Mag ik vragen wat voor een merk zadel jij hebt? Het lijkt me een erg fijn zadel namelijk.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:24

Wauw mooi paardje zeg! je hebt hem erg fijn aan het lopen!

Aangezien het op HAW staat een puntje van kritiek; vanaf de foto's lijkt het dat je je spoortjes redelijk veel gebruikt. Dat zou voor mij een verbeterpuntje zijn.

Maar erg leuke en mooie combinatie om te zien!

RandaBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:57

Neusje er iets meer uit en dan heb je toch een prachtig plaatje!
Voor jouzelf zou ik meer lengte in je bovenbeen willen zien (meer ontspanning bij de knie, zodat je ook je onderbeen niet gaat draaien/knijpen.
(gaaf jasje)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 09:05

Bedankt weer voor de leuke reacties!
Mijn zadel is een Tribal, super fijn zadel! Deze zijn aan te meten en te koop bij Country Mill in Nijkerk!

Spoortje ga ik op letten, ik zie het ook!
Randabas: hoe krijg ik mijn bovenbeen langer? Ik was namelijk zelf ook al aan het kijken, dacht dat mn beugels misschien langer konden, maar die zitten op zich lang genoeg! Dus het klopt idd wel wat je zegt!

Welshfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:06

Leuk paardje, je paardje lijkt een mooi beenwerk te hebben.
De tips geef je grotendeels zelf al, vooral het rechtzitten na het wijken vond ik wel opvallend :D

Ik vind persoonlijk dat hij iets te veel in een krul loopt bij de eerste foto's, voor mij komt het wat geforceerd over. Vanaf foto 6 vind ik het niet meer zo een geforceerd beeld, bij foto 8 vind ik het er heel goed uitzien, veel meer ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:41

Leuk dier.

Er vallen mee twee dingen op; je geeft te weinig lucht aan de voorkant. Een goede aanleuning moet een paard nemen en daarvoor moet jij lichtheid gaan aanbieden. Ik zou dus echt gaan letten op minder hand.
Daarbij vind ik als je met een behoorlijke spoor rijdt (sowieso met een spoor) je echt meer controle moet hebben over de houding van je been en voet. Tot die tijd, spoortje lekker af.