Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Perfect is het niet te noemen, maar ik rij regelmatig zonder beugels, ga dan lichtrijden, maak figuren enzo, zonder evenwicht te verliezen. Zonder stijgbeugels verlies ik mijn evenwicht in de verlichte zit ook niet, met stijgbeugels is het dan wat moeilijker, dus dat moet ik nog leren. En waarom spring ik? Tja, ook al hebben we niet echt springles oefenen we de verlichte zit en doen we lichtrijden zonder stijgbeugels. Ik viel ook niet helemaal, maar zo bijna, waardoor ik automatisch naar het zadel grijp omdat ik dénk mijn evenwicht te verliezen. Tuurlijk, ik heb nog veel te leren en moet aan mijn verlichte zit werken zodat ik niet meer bijna naar voren of achteren val en stabieler zit, maar mijn instructeur vond dat het goed genoeg ging om een klein sprongetje te proberen. Misschien heb ik de situatie niet goed uitgelegd of misschien is het gewoon heel dom van me dat ik toch een sprongetje gemaakt heb. Maar tijdens de sprong ging het (buiten het zdel vasthouden) redelijk goed.
Geen evenwicht verloren aangezien de beweging meer natuurlijk was en ik kwam netjes neer volgens de instructeur.
Het is niet slecht bedoeld, maar ik vind het raar dat je me dat dan zegt, terwijl ik zelf ook al aangeef dat ik aan mijn verlichte zit moet werken, i.p.v tips te geven.