Ik heb haar al vijf keer heel leuk rondgesjouwd en krijg altijd koekjes in de wei
Mijn échte baas begrijpt haar heel goed en heeft al druk gezocht in het boek met alle antwoorden, maar helaas de juiste staan er niet in.
Een ander zadel/hoofdstel/bit wil ik echt niet, in de wei vinden ze me verwend en wordt ik gepest.
Divoza en Ej zijn stinkend rijk geworden van mijn baas zeggen ze...
Ik ben een draver, 12 jaar. Toen ik heel jong was kreeg ik trainingen voor de baan, maar toen vonden ze me niet cool genoeg
Los van mijn achterbenen denkt iedereen dat ik een kruising fries x arabier ben, best gaaf
Mijn huidige ruiter schijnt best leuk te kunnen rijden, maar ik ben dé uitdaging.. dat snap ik want echt begrijpen doet ze me niet
1) In hart en nieren ben ik een draver, ik wil vooral hard
Omdat ik weet dat mijn huidige ruiter best oke is luister ik wel ontzettend goed.Ze kan mij op haar zit keurig in verschillende overgangen of tempowisselingen rijden.
2) Als je mij rijd met de teugels hélemaal los doe ik graag een giraffe na of zoek ik naar biks in het zand
3) Als je mijn teugels net aan op druk/ korter of echt kort pakt (maakt niet uit) dan kruip ik lekker achter de teugel.
Ook liggen mijn achterbenen dan nog in de wei
Ze proberen mee te komen, maar blijven flink achter!4) Mijn ruiter heeft heel veel geprobeerd;
- Van achter naar voren, veel ontspanning zoeken. Ik ben dan ook echt super rustig en peer hem echt niet, al gooit ze de teugels los.
Ook als ze een beetje druk houdt, maar heel weinig en steeds haar handen naar voren doet kijk ik liever of mijn zwarte borst al zweet.
Dat vinden de merrie's toch stoer???
Mijn ruiter denkt dat namelijk ook en dan gaan we (helaas wel op haar commando's) meer gas geven, yes
Soms echt zoveel gas als ik maar kan, dan ga ik flink zweten. Mijn baasje vind dat ik dan naar de merrie's moet kijken, lekker voor me uit. Maar ik ben eigenlijk een beetje geobsedeerd door t zweet op mijn borst en kijk liever daarna
Soms, en dat vind ik irritant!, dan probeert ze gas te geven en laat ze de teugels nog losser in de hoop dat ik dán naar de merrie's ga kijken, lekker met me neusje eruit en hals lang, maar dat wil ik gewoon niet
5) Mijn ruiter gaat altijd uitstappen voordat ze een moment bereikt waarop haar kennis ophoudt
Dan ga ik braaf uitstappen en komen mijn achterbenen ineens ook in actie en kijk ik wat rond naar hoe mooi de wereld om mij heen is aan een lang teugeltje
6) ik vergeet te vertellen dat ik ook onwijs kan schudden met mijn hoofd, alsof ik mijt heb, of mijn hoofdstel niet lekker zit, of mijn bit.. of bla bla maar als ze me buiten gaat uitstappen enzo dan doe ik dat nooit hoor en ik heb nergens last van.
In galop namelijk ook niet, dan kijk ik wel af en toe even naar de merrie's en zegt mijn ruiter braaf maar dan wordt ik verlegen en kijk ik weer of ik wel genoeg zweet op mijn borst
Wie geeft mij en mijn baasje tips, zodat we echt een goed team worden?
Dan wordt ik niet meer gepest en wordt mijn baasje ook echt blij

Of is dat al gecheckt?