Sinds 2 weken heb ik een boomloos zadel.
Ik vind het een heerlijk zadel, en ze loopt er goed onder, wel zit ik alsnog te deken om ook een dressuur zadel te kopen (Ginger is niet mijn eigen paard) Ik blijf wel gewoon met Ginger springen (als ik al spring) met mijn veelzijdigheids zadel.
Ginger liep eerst vreselijk hoog met haar hoofd. Sterren kijker! Nu begon ze met zakken met een normaal hoofdstel en nu zelfs met halster.
Dit is ook meteen Gingers nieuwe boomloze set. Blauw/Roze.
Verbeter tips voor mezelf, Ik moet enorm wennen aan het zadel, en val daarom enorm naar voren. Dit komt mede door mijn heup problemen, maar het is nu wel erg verslechterd. Ik twijfel ook of ik me beugels nog een gaatje langer moet doen. Tips over mijn houding laat ik helemaal aan jullie over, daar leer ik van!
Ik ben bezig met tempo wisselingen. Veel halt houden (ze kon eerst amper stil staan), achterwaards wat super goed gaat! Galop doe ik nog even niet.
Deken was om voor de fotos (nieuwe set)

Ze vond de deken vreselijk eng.

Hoe ze aan het einde rijd:D

Tips zijn meer dan welkom!! Ik wil heel graag leren en heb tot nu toe heel veel gehad aan bokt!
Ik heb zelf een Barefoot Cheyenne gekocht, die gebruik ik op mijn bijrijdpaard. Boomloos, mits gecombineerd met een pad met inlages, is voor veel paarden heel fijn. Het is flexibel en 'groeit' mee met je paard. Een paard verandert zijn hele leven van vorm: dan weer wat dikker, dan weer dunner, dan weer een wintervacht, dan weer een zomervacht, dan weer meer bespiering, dan weer