Nou, mijn pony vind buitenrit, eng, niet leuk...? (etc..)
Als ik lekker rustig met hem richting bos stap, dan blijft hij staan, en dan gaat ie stuiteren (steigeren is het niet te noemen), en dan lukt het me niet hem verder te krijgen. Loopt er iemand mee dan zijn er geen problemen. In een groep met drie anderen soms nog wel, en met 1 gewoon ook. Als hij aan de hand meegaat naar het bos dan is er ook niks aan de hand. Ik ben er zelf niet gespannen over, ik blijf rustig en stel hem gerust en af en toe werkt dat ook, maar vaak helaas ook niet. En om hem nou op straat helemaal het bos in te slaan, dat lijkt me gevaarlijk en niet fijn voor het paard.
Qua tuig zou er niks mis mee moeten/kunnen zijn. Zadel is goed passend, en in de bak geen enkel probleem mee (ook nooit gehad). Hoofdstel zelfde verhaal.
Wat raden jullie me aan? Want ik zou het toch wel fijn vinden om met vriendinnen of zelf lekker een buitenritje te doen!
Alvast bedankt
Ik weet namelijk nog steeds niet of het wel echt angst is, of dat het eigenwijsheid is. Schrikt ie echt? of staat ie stil en wil die niet verder en gaat dan staken?