) : keertwending om de achterhand. Ik vind dit zelf een heel moeilijke oefening omdat er zoveel bij komt kijken op zo'n korte tijd. Voor mijn paard is het ook erg moeilijk, hij is erg groot en lang.Met mijn vorige paard (Arab, dus heel wat compacter) heb ik de oefening aangeleerd vanuit verzamelde stap: eerst een wending, later keertwending. Het is natuurlijk al jaren geleden maar voor mijn herinnering ging dat "vanzelf". Met dit paard dus hoegenaamd niet (al kent hij de oefening, hij heeft ooit nog PSG gelopen en met mijn trainer doet ie het prima). De fout zit dus bij mij, en daar wil ik graag aan gaan werken.
Hoe oefenen jullie deze oefening nu in? Zijn er andere oefeningen van waaruit jullie beginnen? Hebben jullie tips waardoor ik al beter voorbereid naar de les kan gaan? Ik rijd de keertwendingen voorlopig enkel nog in de les zodat mijn trainer mij meteen kan corrigeren (ik ben zelf niet altijd snel genoeg om te bedenken hoe ik moet reageren), maar misschien zijn er wel dingen waar ik al mee aan de slag kan thuis!
Moeilijk toch dat dressuur rijden

Dat is het idee achter een keertwending om de achterhand.
Alleen niet van de ideale schoudervoor/SB op de hoefslag die ik voor ogen heb?