Mijn puppy paard wordt ondertussen al een hele man en ik ben benieuwd wat jullie van ons vinden!
Informatie
Casper du Vlist Z - Spook
Calvino Z x Calypso
Ruin
5 jaar
1.60 klein
B + 4
Doel: Springring onveilig maken
Spook is vanaf maart '12 van mij. Na 6 weken ben ik hem rustig onder het zadel gaan beleren. Het was echt nog een puppy dus heb altijd rustig aan gedaan met hem. Nu hij officieel 5 is, zijn we wat serieuzer aan het werk.
Het is een zeer sensibel en gevoelig paard die door zijn leeftijd snel zijn concentratie kwijt is. Aanleuning is ons grootste probleem, 'vroeger' kwam hij al omhoog als ik mijn teugels op maat maakte maar gelukkig begint hij nu het bit en een vaste lichte druk te accepteren. Vooral door veel te werken aan rechtrichten komt hij van voor in een fijne aanleuning. Hij heeft snel te veel spanning en gaat zich dan opkroppen.
Waar ik nu veel mee bezig ben is rechtrichten, veel schakelen en proberen te spelen met de halshouding. We trainen dressuurmatig voor ons springdebuut in Oktober en rijden ook regelmatig dressuur wedstrijdjes.
Ik heb les van Carina Bijlbouwer (Basic_ op bokt) en ben heel blij met haar manier van trainen
Mijn moeder is Centered Riding instructrice en ook zij werpt regelmatig een blik op ons rijden en geeft tips. Ik sta open voor tips en onderbouwd commentaar, de foto's staan ongeveer op volgorde van training.
Ik weet dat ik regelmatig mijn bovenlichaam te ver naar vooren heb, ik ben alleen maar springzadels gewend en dit was de 2e keer met ons nieuwe dressuurzadel, ik probeer hier elke keer weer op te letten!
Losstappen

Spanning momentje

Te weinig buitenteugel

Creatieve fotograaf

Stoere vent

Richting het halstrekken

Zo begonnen we samen (veel spanning, tempo te hoog)

En wat we nog steeds het liefste doen
Springen & Crossen!

en omdat ik altijd met mijn springzadel reed ben ik gewend vrij kort te zitten. Als ik vanavond ga rijden zal ik ze een gaatje langer doen en kijken of dat beter voelt. Voor het beeld is het zeker netter