Donderwolk (diamond Hit x Negro) zet haar beste beentje voor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Donderwolk (diamond Hit x Negro) zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 22:28

Hallo bokkers,

Donderwolk, Don voor de vrienden, is een 4 jarige merrie van Diamond Hit x Negro x Lauries Cruisador. Ze is sinds vorig jaar bij mij in de opleiding en is een hele lieve merrie. Wanneer de eigenaar mij vroeg om ze te rijden, heb ik niet getwijfeld, een super toffe merrie is altijd een super leuke uitdaging :-) ik ben met haar heel rustig begonnen, aan de longe liet ze zien dat ze een aardig handje kan bokken, maar gelukkig heeft ze haar stunten nooit tegen mij gebruikt. Het zadelmak maken ging vlot, zoals iedereen het zich zou wensen. Eens oktober, is ze voor de winter op pensionstal gegaan en heb ik ze rustig aan kunnen verder trainen. Al snel bleek dat ze een groot probleem heeft, namelijk verlatingsangst. Hoe meer paarden rond haar, hoe liever. Dus kon ik met een pas zadelmak paard rustig tussen 6 andere paarden rijden, zij voelde zich kiplekker (ik minder :P )

Ze is niet zo best uit de winter gekomen, had moeite met ruiven en was naar mijn zin, te mager. Vanaf 1 april stond ze weer op de wei en zag men ze weer opknappen. Echt ziek is ze nooit geweest, dus liep ze begin april haar eerste wedstrijdjes. Gezien ze, ocharme helemaal alleen in die piste moest rijden, zonder haar vriendjes, hebben wij bij de eerste 2 wedstrijden telkens de ring vroegtijdig verlaten :D Daarna had ze begrepen dat het toch niet zo eng is en liep ze goed de proeven door. Totaal onverwacht, loopt ze op haar 6e wedstrijd naar een belangrijke titel, Limburgs kampioen *\o/*
Ondertussen zijn wij weer een beetje verder, ze zal dit seizoen in niveau 0 (= B1/B2) blijven om ze vooral ervaring te laten opdoen.

Dit zijn foto's van 2 weken geleden, een mooie wedstrijd met een mooie eerste plaats in de eerste proef! Tweede proef werden wij 7e, wegens uit de galop gevallen. Ik was toch heel tevreden, ze is nog jong en is zo geweldig braaf op wedstrijd...

Een foto van enkele maanden terug :
Afbeelding

En nu :

Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Toevallig liep mijn vorig paard Isman ook op deze wedstrijd. Hier te zien op de achtergrond :)
Afbeelding

Afbeelding

Waar vliegt mijn binnenbeen naartoe >;)
Afbeelding

Afbeelding

Stap
Afbeelding

Tussen de proeven door, met de belangrijkste viervoeter van de dag : Pralientje!!! Gezien haar verlatingsangst, gaat deze 22jarige dame altijd mee als gezelschap. Het is een schat van een pony, die haar job als "mental coach" geweldig doet!
Afbeelding

Afbeelding

http://i1114.photobucket.com/albums/k53 ... 7329b1.jpg

Weer in actie :
http://i1114.photobucket.com/albums/k53 ... 8508f7.jpg

Afbeelding

Prijsuitrijking :

Afbeelding

http://i1114.photobucket.com/albums/k53 ... bbc2b3.jpg

Afbeelding

Happy me
http://i1114.photobucket.com/albums/k53 ... 2115ab.jpg

Happy Don
Afbeelding

Soms loopt ze nog wat achter de loodlijn, daar werken wij hard aan.
Bedankt om te kijken,

Anoniem

Re: Donderwolk (diamond Hit x Negro) zet haar beste beentje voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:35

Wat me opvalt is dat je op de meeste foto's iets hangt met je bovenlijf, daardoor lijk je ook wat te blokkeren in je schouders en ellebogen en dus wat strak en streng te worden in je hand. Je kijkt dan ook wat naar beneden, probeer dus over je paard heen te kijken en niet te gaan hangen. WEl een mooi dier hoor!

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:47

Ik heb je zien rijden :D
Ik was ook 7ste in de E7 haha, stond naast jou in de prijsuitreiking :D

Mooi paard heb je, ik zou alleen proberen wat rechter te zitten :)

Edit: ik heb nog foto's van de prijsuitreiking :D

Afbeelding

Afbeelding

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 22:06

Maar twee reacties????? Nou leuk hoor!!! :o

Merci voor de twee moedigen om te reageren, Joolien, ik hoop nog altijd geld te vinden :P

Kimberley, bedankt voor de foto's. Ik zie ook net mijn fotograaf uit beeld wandelen :-)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:40

Wat is ze al weer opgeknapt vergeleken met de eerste foto! En wat leuk dat jullie die kleine pony voor haar meenemen. Probeer verder zelf niet te veel achter over te gaan hangen, maar rechtop te blijven zitten met je schouders trots naar achteren! Laat maar zien dat jullie er zijn!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:02

Geweldig leuk paard om te zien. Ook fijn dat ze zo super braaf is. Lijkt me heerlijk om te rijden. ;)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:01

Mooi paard , je bent goed op weg met haar, ga je vast verder mee komen! Wat leuk de Shet erbij dat hoor je vaker dat zo;n kleintje meegaat voor de ''support''. Succes saampjes!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:18

Wat een fijn dier! Je hebt haar goed aan het lopen, ze is mooi ontwikkeld in bespiering sinds de laatste foto. Ik vind je houding netjes, let er inderdaad op dat je niet te ver achterover gaat zitten. Ik zag in je profiel dat Isman overleden is? Is dat zijn spook-uitvoering? :P Of zijn deze foto's al ouder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:27

webster543 schreef:
Maar twee reacties????? Nou leuk hoor!!! :o

Merci voor de twee moedigen om te reageren, Joolien, ik hoop nog altijd geld te vinden :P

Kimberley, bedankt voor de foto's. Ik zie ook net mijn fotograaf uit beeld wandelen :-)

Kijk dan niet naar de grond maar om je heen naar de bomen, misschien vind je nog een geldboom!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:36

_Buddha schreef:
Wat een fijn dier! Je hebt haar goed aan het lopen, ze is mooi ontwikkeld in bespiering sinds de laatste foto. Ik vind je houding netjes, let er inderdaad op dat je niet te ver achterover gaat zitten. Ik zag in je profiel dat Isman overleden is? Is dat zijn spook-uitvoering? :P Of zijn deze foto's al ouder?

Als je even scrolt naar beneden zie je staan dat er nog een Isman is, PRE-hengst die verkocht is :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:36

Gaaf paard TS! Mooi koppie zit er op.
Je bovenlichaam valt naar mijn idee wel vaak naar voren, ben je je hiervan bewust of is het gewoon een moment opname?
Succes verder samen! :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:37

Bedankt voor alle leuke reacties!! Don is echt een geweldig leuk paard om te rijden, net heet genoeg, zonder over te koken :P

Ja, Pralientje is een schat van een pony die echt nodig is. Ben er super blij mee!

Ja, mijn rug.... ik heb een ruggenwervel afwijking (ziekte van scheuermann) n heb altijd al wat krom gezeten. Die dag, was het wat extremer omdat ik enkele dagen ervoor van mijn jongste met zadelmakmaken ben gevallen. Plat op mijn rug en net daar waar het riempje van de BH langs komt. Maar dat is een excuus. Als ik op wedstrijd kan gaan, moet ik maar op mijn tanden bijten :D ik zou er echt harder op moeten letten, een slechte gewoonte. Ik hang ook wat naar achter, foeifoei!

Vandaag was ze weer top! Twee proeven gewonnen, de eerste met 73.95%, de tweede (kür) met 68% *\o/*

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:23

Don doet duidelijk hard haar best! Ze is toch een halfzusje van Aristo of vergis ik me?

Jammer dat ze niet wat groter is (of jij wat kleiner :D ).

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:39

Jullie zijn een leuke combinatie! Leuk paard is Don! Gefeliciteerd met de resultaten.

Rijtechnisch ga ik mee met wat er al genoemd is. En ik heb nog als puntje dat op sommige foto's je je onderbenen wat langer mag maken. Je legt ze soms wat naar achteren.

Veel plezier nog met haar!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:24

Aah, knappe Don! Ziet er echt goed uit Nathalie! Rijtechnisch ga ik me niet moeien, denk dat je zelf wel weet wat er beter kan. Echt super dat Don het zo goed doet! Ik was deze winter al verliefd op haar, en dat is nog niet veranderd :D Leuk dat die shet mee mag!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:42

Donnatella, ja ze is een halfzus. Dezelfde moeder, andere vader. Een geslaagde combinatie :-)

klopt sharon, ik wil er dan beter aan kunnen met mijn been, omdat ik er nogal groot voor ben. Het moet ook zo lukken, zal er op letten!

Merci, Lien! Deze winter was het maar een harige pluizenbal op korte pootjes :P Niet echt charmant }>

_Buddha, ja Isman 1 is overleden. Ik heb mijn toenmalige nieuwe aanwinst dezelfde naam gegeven. Vandaar :-)

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:13

Dat ziet er heel sympathiek uit! Rijtechnisch geen bemerkingen want ik neem aan dat je over goede instructie beschikt.
Veel succes met de paarden verder.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:37

Ziet er goed uit hoor! Mooi beenwerk en goeie aanleuning :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:16

ogh wat een mooi paard en dat terwijl ik echt niet van die kleur houd.
lekker koppie, mooie hals en bil en je rijd haar echt netjes opgericht,
inderdaad let op je houding, ik denk dat het ook tegenwerkt dat je qua verhouding iets te groot voor haar bent en je benen toch wat naar achter legt en daardoor weer wat naar voren valt.
vervelend zeg van je rug. maar nogmaals echt een gaaf paard!

JORINAMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:16

Ziet er netjes uit!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:28

Knappe vos, veel succes !!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:33

Wat leuk om het verschil te zien met toen en nu.
Gefeliciteerd met jullie prijs :)

(Grappig dat je vorige paard ook mee deed, en precies zo op de foto is gezet :) )

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 11:41

@Twilight : ik ben een vosfanaat :D Bedankt voor je reactie!

This_is_me, 't was wel raar om Isman weer te zien onder een andere ruiter. Maar ze doen het goed samen en hij wordt er op en top verzorgd!

Dank u, JORINAMH en Electra!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:46

Wat een geweldige naam heeft ze! :D Lijkt me een heel fijn paard om mee te werken. Super dat je haar vriendinnetje meeneemt op concours!

xIrisV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:44

Ziet er netjes uit, leuk paard!