Ik blijf maar twijfelen dus even een vraagje.
Sinds december 2012 ben ik de trotse eigenares van een 5jarige BWP ruin. Een springversie, terwijl ik eerder heel erg op zoek was naar een dressuurgefokt paard. Maar zijn karakter stond mijn heel erg aan en was bovendien kerngezond en 100% goedgekeurd, dus dat ging hem worden
Voor dit paard heb ik echt mijn droompaard gehad, maar die kreeg uiteindelijk HKO. Ik heb me hier nog een periode heel erg verdiept in het rechtrichten aan de hand en onder het zadel. Scheefheid was een van de oorzaken van de HKO van mijn paard. Ik heb toen gezegd nooit meer te springen en gelijk al mijn materiaal verkocht, maar nu....
Nu zit ik te twijfelen of ik wel of niet met mijn huidige paard zou gaan springen. Ik merk dat hij soms nog graag plat door de bochten gaat, zeker na de galop en hij geeft nog niet 100% na in de hand hoe ik dat wil, maar hij is jong en dat heeft ook zijn tijd nodig. Hij is nog niet recht genoeg in zijn lijf en ik ben dus bang dat hij zijn lijf verkeerd gaat gebruiken. Daarom twijfel ik dus, MAAR
Hij is in die tijd dat hij nu bij mij is een pak heviger geworden. Ik rijdt hem 5 a 6 dagen in de week, maar hij is gewoon niet moe te krijgen.
Op de club zeggen ze dat afwisseling juist goed is voor de paarden. Dat geloof ik ook wel, maar toch,....
Wat denken jullie ervan? Zijn er hier misschien bokkers die beide dressuur en springen doen en daar juist een aangenamer paard van krijgen? Ik ben benieuwd
) maar je moet het wel heel voorzichtig opbouwen, anders zou je 'm kunnen verpesten en dat wil je niet. Eerste keren zou ik gewoon balkjes draven/galopperen. en daarna heel voorzichtig is een keer 20 cm springen net zo lang tot dat je zelf weet dat hij/zij verder kan gaan dat kun je zelf wel merken denk ik.