Ik plaats hier maar weer sinds tijden een topic zodat ik opnieuw aan verbeter punten kan gaan werken.
Ginger rij ik sinds mei 2012. Eerst werd ze ook nog door 2 andere meiden gereden waarvan 1tje heel streng in de hand was. Ze wilde altijd aan de teugel en liep zo enorm te trekken in d'r mond. Ginger wist dus niet wat ze moest, want ik ben juist van de zachte hand, of tenminste niet zoals dat andere meisje deed!
Ginger heeft van de zomer stil gestaan en we willen nu weer gaan trainen. Hebben geen doel voor wedstrijden, maar ik wil wel met haar vooruit komen. Ik ben nu ook de enige die op haar rijd.
Ginger is een 18 jarige New Forest pony van 151.5 cm spring gefokt.
Heel in het begin heb ik deze topic geplaatst, zo reed ik rond mei 2012 op dr: [RT-HAW] Eerste les op Reina (Ginger)
Per foto zal ik erbij zetten wat ik me verbeter punten vind!
We hebben hiervoor gewoon goed ingestapt en gedraafd!
1) Naar voren kijken, Handen vind ik netjes, Tenen iets meer naar binnen,

2) Zelfde als boven, Tenen naar binnen en naar voren kijken.

3) Drafje, Rechter op zitten, Contact met de mond houden (binnenteugel hangt slap), teentjes naar binnen.

4) Ik vind dat ze hier heel netjes loopt vergeleken hoe ze liep! Ik moet naar voren kijken en me tenen naar binnen houden.

5) Drafje andere kant. Deze kant vind ze veel moeilijker dan de andere. Dat is ook wel te zien en te merken.

6) Ik mag me handen hier wel wat meer dragen.

7) Sta momentje.

8) Ik vind haar hier netjes lopen!
9) Hier vind ik me binnenhand veelste treng.

10) Hier ben ik blij mee! Ik trek gekke bekken haha.

11) Ik vind mezelf hier te streng.

12) Hakken goed uitdrukken, Naar voren kijken, Niet te streng.

13) Hier me handen iets meer dragen, hakken uitdrukken en tenen naar binnen.

14) Vind mezelf hier iets te steng maar vind het wel een gave foto!

15) Wij saampies!

Ik wil heel graag opbouwend commentaar krijgen zodat ik daar aan kan werken. Graag dus tips hoe ik het moet aanpakken. Ginger en ik hebben geen les, en vind het daarom al een hele prestatie wat we bereikt hebben. Ik zit vaak te ver naar voren, dit komt door mijn heup problemen. Ik ben aan het oefenen meer naar achter te zitten, maar dat is vaak nogal pijnlijk!
TIPS ZIJN MEER DAN WELKOM!!

Wel zal ik de teugels iets korter pakken. Vindt ze namelijk erg lang ogen.