Na wat overwegen maak ik toch eens een HAW-topic aan! Dit is mijn aller eerste HAW.

Hiervoor had ik een Fjorden ruin van 3 jaar, helaas heb ik hem moeten verkopen wegens gezondheidsproblemen. Ik heb nooit serieus paardgereden, ik rij nu 10 jaar paard, maar heb eigenlijk altijd een beetje door het land gecrossed op boeren knollen hihi.
Ik heb nu een super leerpaard sinds een maand! En heb nu ook elke week les om dressuurmatig beter te leren rijden!
Hier wat informatie over mn topper:
Naam: Watou Mon Ami
Roepnaam: Ami / Baam
Leeftijd: 10 jaar
Schofthoogte: 1,75m
Ras: KWPN (Castellini x D-Day)
Niveau: ex- ZZ licht
Ik ben op het moment vooral bezig met:
- recht op zitten in draf, ik val snel voorover
- stil houden van mijn handen in draf
- leren doorzitten op dit paard dat mega opgooid
- het verzamelen van de draf
Meet Baam!

Hier volgen een aantal foto's van verschillende dagen..
-3 weken terug: hier liet ik hem veel te lang aan de voorkant en liep hij dus behooorlijk op de voorhand... Toen besloot ik na deze foto's te lessen!

-2 weken terug:
ook hieronder teveel op de voorhand

-1 week terug: duidelijke verbetering in het 'opgerichter rijden'

middendrafje

En een foto van vandaag!

Ik zal binnenkort een keer een filmpje maken en met jullie delen op bokt. Maar ik ben benieuwd wat jullie eerste indruk is na deze foto's.
Voor feedback en tips sta ik zeker open, maar hou het netjes! Het is tenslotte mijn eerste HAW en ik heb Baam nog maar 4 weekjes hihi.
Hier en daar heeft Baam zijn tong naar buiten, de oorzaak hiervan is bekend. Dus graag geen commentaar hier op! Het paard heeft hier geen last van en het belemmerd niks kwa rijden en teugelhulpen.