Day-dream W (Johnson x Ferro) trainen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Day-dream W (Johnson x Ferro) trainen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:04

Hallo bokkers,

Sinds maart 2013 ben ik in het bezit van deze lieve 5 jarige merrie Day-dream W.
Ze is een afstamming van Johnson x Ferro, en dat het een Ferro is merk ik heel erg met het rijden.
Ze is heel heet met rijden en kan ook wel echt pittig zijn.
Toen ik Day net kocht heeft ze al die tijd in de carrousel les gelopen op de manege..

Ons probleem waar we tegen aan lopen is het tempo, ze wilt te graag boven het tempo lopen.
We zijn ook erg bezig met het recht richten, aangezien ze nogal vaak der kont naar binnen gooit..
En het moeilijk vind om de correcte aanleuning te nemen.
Maar we zijn de laatste paar dagen weer goed op weg en wou de foto's laten zien.

21 september komt de zadelmaker, aangezien ik denk dat het zadel te krap is geworden en ik steek me benen wel heel erg uit tijdens het rijden.. misschien is er een oplossing te vinden.

Mijn doel is om zeker in januari ons B debuut te maken.

Afbeelding
Met dit beeld ben ik erg tevreden.

Afbeelding

Afbeelding
Hier breng ik mijn been dus erg ver naar achter toe.

Afbeelding

Afbeelding
Weer mijn been..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Denise

Anoniem

Re: Day-dream W (Johnson x Ferro) trainen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:29

Heel leuk paard! Je lijkt me alleen iets te gefocust op de voorkant rijd je ook vwnw? Ik zou lekker veel schakelen en slangevoltes rijden met haar. Aan je zit valt ook nog wel wat te sleutelen. Ik vind jullie wel een passende combinatie. Met de juiste begeleiding zie ik in jullie wel potentie :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:30

Het rijden ziet er netjes uit :) !

Citaat:
Ons probleem waar we tegen aan lopen is het tempo, ze wilt te graag boven het tempo lopen.
We zijn ook erg bezig met het recht richten, aangezien ze nogal vaak der kont naar binnen gooit..
En het moeilijk vind om de correcte aanleuning te nemen.

Ze loopt behoorlijk hoog, waardoor het makkelijker voor haar is om deze houding aan te nemen, een correcte aanleuning te vermijden en wat rennerig te worden. Wat gebeurt er wanneer je haar langer en lager rijdt? Ik denk dat ze dan ook ruimer in haar passen wordt en vooral het achterbeen meer kan activeren.
Ik zou adviseren om haar in de hals te laten zakken, vanaf daar naar het juiste tempo, correcte aanleuning, recht richten en bij elkaar rijden. Vanaf daar kan je haar weer wat hoger oppakken. Succes!

Monkeywrench

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:00

Het ziet er op zich netjes uit maar als ik naar je houding kijk dan denk ik dat je rechter op moet gaan zitten en voor je uit moet kijken. Probeer ook je handen niet vast te zetten op de schoft. Dat is lastig als ze zo voorwaarts zijn omdat je misschien het gevoel hebt dat je haar bij je wilt houden. Probeer zelf makkelijk te blijven zitten en rust te bewaren en het tempo te controleren vanuit je zit. Dan lekker voorwaarts neerwaarts gaan rijden terwijl je zelf rustig in balans blijft zitten, als ze dan neiging heeft om onder je vandaan te rennen kan je altijd een wending of volte inzetten en de rust weer terugbrengen. Succes!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:09

Ga eens trots op je mooie knappe paard zitten! Op je billen! :))
Verder is dat voorwaartse inderdaad soms lastig. Ga veel overgangen rijden, voltes, achtjes, slangevoltes om die snelheid eruit te halen en probeer haar te rijden op je zit. Als jij rustiger licht rijdt, dan gaat zij (als goed is) langzamer lopen. Daarnaast vindt ze het waarschijnlijk ook lastig!

Heel veel succes met dit mooie beestje :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:16

Niet alleen rustiger lichtrijden, maar ook je adem naar je buik brengen. Adem laag = vertragen, adem hoog = versnellen. Probeer bij het terugrijden eens overdreven uit te ademen en je adem zo diep mogelijk in te halen. Op deze manier vertraag je jezelf als het ware, waardoor je hulp minimaal maar duidelijk doorkomt.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:19

Een knappe Johnson :9 :j

Wat een leuk dier heb je zeg. Inderdaad wat de anderen ook zeggen, je kantelt nog iets naar voren waardoor het lijkt alsof er van voren teveel mee bezig bent. Dat hete zie je ook een beetje op de foto's en daarom stoor ik me ook niet zo aan het voorover kantelen. Dat komt wel, als je nog meer ontspannenheid erin krijgt. Lekker doorgaan zo, al zou ik hem af en toe ook even wat meer lengte geven.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:25

Ik heb een paard met precies hetzelfde probleem, naja niet meer inmiddels.

Van de hand af naar beneden rijden, en proberen met je stem het tempo te controleren.
Nu zet ze haar rug hol, en gaat ze stuwen i.p.v dragen waardoor jij niet lekker kan zitten.

Vooral het hol zetten van de rug is om lange termijn schadelijk, probeer er echt aan te gaan werken.
Verder erg leuk attent dier afgaande de foto´s!

Ook zie ik (kan het niet heel goed zien) dat ze een beetje platvoeten heeft (de voorhoeven) misschien dat je haar op comfortijzers kan zetten.
Dan kan ze van voren meer weg, en worden de bewegingen ook rustiger.

Mijn paard had precies hetzelfde, hol zetten van de rug, stuwen, platvoeten.
Na meerdere behandelingen van een zeer goede osteopaat en een goede hoefsmid zijn die problemen grotendeels verholpen (i.c.m de juiste training)

Heel veel plezier toegewenst samen, en maak er wat van.
Leuk dat je de tijd neemt om foto´s te delen met ons. _/-\o_

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:56

Ik herken het ook, van de Ferro kant. Ook hoe je paard loopt zie ik terug in die van mij!
Het ziet er netjes uit, maar ik zou haar iets langer rijden, nu gaat ze zich snel "opkroppen" aan de voorkant en zo kan ze ook meer tempo maken.
Verder vind ik het er goed uit zien en je hebt een prachtig paard!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 14:40

Sonador schreef:
Ik heb een paard met precies hetzelfde probleem, naja niet meer inmiddels.

Van de hand af naar beneden rijden, en proberen met je stem het tempo te controleren.
Nu zet ze haar rug hol, en gaat ze stuwen i.p.v dragen waardoor jij niet lekker kan zitten.

Vooral het hol zetten van de rug is om lange termijn schadelijk, probeer er echt aan te gaan werken.
Verder erg leuk attent dier afgaande de foto´s!

Ook zie ik (kan het niet heel goed zien) dat ze een beetje platvoeten heeft (de voorhoeven) misschien dat je haar op comfortijzers kan zetten.
Dan kan ze van voren meer weg, en worden de bewegingen ook rustiger.

Mijn paard had precies hetzelfde, hol zetten van de rug, stuwen, platvoeten.
Na meerdere behandelingen van een zeer goede osteopaat en een goede hoefsmid zijn die problemen grotendeels verholpen (i.c.m de juiste training)

Heel veel plezier toegewenst samen, en maak er wat van.
Leuk dat je de tijd neemt om foto´s te delen met ons. _/-\o_

Bedankt alvast.

Platvoeten heeft ze totaal niet, maar onze bak heeft zand erin liggen want heel erg aan de hoeven blijft vast plakken aan de buitenkant.. dus het ziet er nogal apart uit nu ik er even naar keek.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 14:43

Iedereen bedankt voor de tips,
Ik moet inderdaad ook zelf meer rust zien te vinden, hoe meer ik mee naar voren ga zitten hoe sneller ze kan lopen natuurlijk.
Met me uit en inademing ga ik ook zeker aan de slag, en zelf rechter op zitten moet ik ook zeker gaan proberen..
Vanavond ga ik alle tips eens uit testen, jullie horen vanavond van mij hoe het ging met het rijden.. :)

Het moeilijke is helaas, hoe langer ik de teugels doe des te sneller Day gaat lopen.. Maar ik ga het proberen!
Bedankt :)

Gstarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:52

Bij de Teugels langer laat worden laat je de teugels steeds klein stukje langer worden, wordt het tempo te hoog langzamer gaan lichtrijden
En zelf sterren gaan kijken dan zit je meteen rechtop :)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:35

ziet er leuk uit! alleen mag je meer rechterop zitten, recht vooruit kijken en niet naar beneden en je handen meer dragen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:29

Ikzelf mis je knik in de armen (ellebogen)

Leuke paardje!

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:32

Ik denk dat jullie er wel klaar voor zijn :) Je mag je hakken wel iets meer uitdrukken en je ellebogen knikken. Verder heeft iedereen alles wel gezegd maar voor het B vind je jullie er goed uit zien.

s1028438

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:09

Ik vind hem vrij kort lopen, hij mag van voren wel wat losser, dan gkan hij ook ruimer gaan lopen en dan komt de voorkant vanzelf wel weer.

zusterlotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 02:36

Wat een plaatje!! Echt een knapperd!

Zoals de meesten al hebben geschreven, wees een trotse amazone en laat dat zien! Ik begrijp dat je graag naar dat knappe ding onder je zadel wil kijken... :D

Verder indd proberen om wat langer/lager te rijden. Ik snap dat hij door die "ruimte" gaat versnellen en los het netjes op zodat je voorwaartse druk vanuit achter kan behouden. Veel overgangen!

Verder mooie combi! Lekker starten en genieten!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:33

Je gooit je benen niet naar achter, je valt voorover met je bovenlijf. Je hebt vrij gespannen armen, dit komt misschien omdat je paard wat heftig is. Probeer te ontspannen, laat je armen losjes langs je lijf vallen en ga rechtop zitten, dan komt het met je benen ook wel goed. Ik vind je beenhouding helemaal niet zo slecht, het is echt vooral je bovenlijf wat je moet verbeteren. Rechtop, schouders naar achteren. Je mag best wat trotser zitten op zo'n prachtige merrie. Je mag je handen ook best wat hoger houden, er is totaal geen knik in je elleboog. En ontspan je hand als je paard haar hoofd is waar jij het hebben wil. Ik heb het idee dat je je hand ook wat vast zet.

Samengevat; Loslaten en ontspannen. Jullie komen er wel :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 11:55

Nou na al deze tips, heeft ze een een hele week lang alleen maar geweldig gelopen.. Ik ben zo trots op der.. (jullie zullen dat gevoel wel herkennen, alsof je op een wolk zit zo blij)

Teugels een stuk langer gelaten, zodat ze meer over der rug kon lopen en niet meer opgekropt en ze werd helemaal niet heet ze liep heerlijk ik had niks in me handen.
Op dat moment kon ik goed aan mijn houding gaan denken en heb ik heerlijk rechtop gereden en goed aan de knik in me armen gedacht en ze goed aan me lichaam aangesloten.

Kortom ben helemaal trots nu, gister liep ze helemaal heerlijk dat ik na 40 minuten gestopt was en heb der uitbundig beloond.. zelfs pasjes wijken begint ze te snappen.
Vanavond gaat het hopelijk weer goed!

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:41

Erg leuk paard! Kan volgensmij goed lopen. Je zet wel je handen te laag vind ik hierdoor val je ook wat voorover, Ik denk dat je dit oplost door je handen iets meer proberen te dragen en zelf vooruit te kijken. Als je je schouders naar achteren doet weet je vanzelf wel je draai te vinden in rechtop zitten :)

Danique1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:10

wauw wat een super mooi paard zeg !
veel geluk samen !

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:14

Mooi om te horen dat als jij op je houding let, zij fijner gaat lopen en visa versa, een mooiere beloning kun je niet krijgen! Ik vind jullie een leuke combinatie en wat een knap paardje heb je :)

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:20

Wauw wat een knap paardje. Tips zijn al gegeven. Vind het een heel leuk dier!

Faylouis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:44

Zoals al gezegd: comfortabel en relaxed op je paard zitten en overgangen en figuren rijden. Heel mooi paardje! :)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:02

Ik vindt het er wat gespannen uit zien, probeer zelf meer op je kont te gaan zitten en je schouders te ontspannen. Als jij ontspant en je paard iets meer ruimte voor geeft kan je paard ook beter ontspannen. Misschien ook een keer proberen om door te zitten? Dit werkt bij mij altijd erg goed als ik een paard rijd wat vaak te veel versneld. Als je doorzit moet je paard wel rustiger blijven lopen, anders zit het niet lekker meer voor jou. Dan zul je het ook eerder merken wanneer je paard toch weer versneld.

Verder, leuk paard! En het gaat al aardig goed :j