En daarvoor heb ik bewust filmpjes laten maken, zowel voor mijzelf als voor de tipgevers hier op bokt
. Foto's zijn toch echt momentopnames en op deze filmpjes is goed te zien hoe we nu bezig zijn. Ik heb op aanraden van bokkers uit mijn vorige topic mijn beugels nu een gat korter. Was wel even wennen, maar volgens mij zit het zo beter.
Ook heb ik binnenkort mn eerste les bij Paulien Alberts en daar hebben we heel veel zin in, want ik denk dat ik erg veel van haar kan leren.
Onze werkpunten:
mijn onderbeen, ik ben teveel aan het drijven. Ik merk het zelf niet echt bewust dat ik het doe, maar het zit hem zo te zien ergens in mijn lichtrijden.
mijn houding: ik neig er soms (vooral bij spanning) naar om voorover te gaan zitten, maar ik was eigenlijk erg blij met deze filmpjes, want ik vind het hierop best een beetje meevallen.
aanleuning: moet constanter, ze komt er snel even vanaf als ze de kans krijgt en ook het rechtrichten is een aandachtspunt
wanneer bovenstaande wat stabieler is, gaan we meer bezig met de impuls, tempowisselingen enz. Die nemen we nu ook wel mee, maar staan niet op film.
Oefening-technisch kan ze al best wat, wijken, schouderbinnen, travers, keertwendingen, maar deze dingen neem ik puur mee in de training voor het rechtrichten (en later als we groot zijn
is het alleen maar makkelijk als ze dat soort dingen alvast een beetje kent, hoeven we dan alleen puntjes op de i te zetten).Waar willen we naartoe? Ik hoor volgende week of mijn dispensatieverzoek geaccepteerd wordt door de KNHS en dan zouden we rond oktober / november voor het eerst aan de start willen verschijnen in het L1.
Nog wel wat werk te doen, maar we zijn pas vanaf juni weer echt een beetje bezig en er zit mooie vooruitgang in.
Ik hoop op veel bruikbare tips en adviezen
losstappen (geluid van de pc graag zacht zetten, geen idee waar vriendlief zo mee aan het ritselen was, maar irritant is het wel)
draf
draf / galop
draf / galop
) enz enz