Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hartjetarka schreef:probeer hem een paar meter voor de hindernis stil te zetten en dan zo steeds dichterbij, zodat je hem lat weten dat jij de baas bent.
Poiuytrewq schreef:Een tip voor je angst is je paard onder controle zien te krijgen in zijn enthousiasme.
Pas als hij gecontroleerd loopt ga jij springen, dat kan ook dagenlang rijden zijn met een hindernis in het midden van de bak. En zodra hij zich gedraagt zal jij het vertrouwen weer terug moeten/kunnen krijgen. Waarom begin je niet rustig aan wat lager?
Zertab schreef:hartjetarka schreef:probeer hem een paar meter voor de hindernis stil te zetten en dan zo steeds dichterbij, zodat je hem lat weten dat jij de baas bent.
Ohja dat zou ook kunnen helpen. En dan vanuit draf of galop?
Ik heb ook al geprobeerd om hem zolang mogelijk voor de hindernis te laten stappen, en dan pas aan te sporen.
dat zal denk ik al heel veel helpen. Zertab schreef:Poiuytrewq schreef:Een tip voor je angst is je paard onder controle zien te krijgen in zijn enthousiasme.
Pas als hij gecontroleerd loopt ga jij springen, dat kan ook dagenlang rijden zijn met een hindernis in het midden van de bak. En zodra hij zich gedraagt zal jij het vertrouwen weer terug moeten/kunnen krijgen. Waarom begin je niet rustig aan wat lager?
Heb ik al gedaan. Maar hoe laag het ook is, hij is gewoon zo enthousiast.
) gewoon veel oefenen met lage sprongen. niet te snel opwerken. Zertab schreef:Oke bedankt! Ik zal dan de hindernis in het midden zitten, en dan alleen er op af gaan als hij braaf is.
mzara schreef:Zertab schreef:Oke bedankt! Ik zal dan de hindernis in het midden zitten, en dan alleen er op af gaan als hij braaf is.
top. ik ben benieuwd
ik had dit nog gevonden. hier haal ik ook wel eens dingen van af. er staan ook parcourtjes en oefeningen op
http://www.paarden-blaadjes.nl/springen ... cours.html