xDreamerx schreef:Wat een leuk paard! Je bent je zelf al bewust van je verbeterpunten, dat is fijn. Bij dat rijtje staat ook 'hielen uitdrukken', maar dat wordt lastig omdat je je beugels veels te lang hebt. Die mogen echt een paar gaten korter, want nu ben je er met je voeten naar toe aan het reiken, en dat gaat ten koste van je balans. Als je in je beugels gaat staan (alsof je licht rijdt) moet er nog steeds een hoek in de been zitten.
Verder raad ik je aan om héél voorzichtig te zijn met die hackamore. Dat is namelijke een hele scherpe bitloze optoming. Bovendien is de hackamore niet geschikt om met constante druk te rijden, en dat is wel wat ik op de foto's zie. Je bent veel te streng, waardoor je paardje wegduikt voor de enorme druk op neus en achter de oren. Dus ze loopt wel in een krulletje, maar veel te diep en op de voorhand. Bij de eerste foto heb je minder druk (teugels in een boogje) daar loopt ze fijner. Maar voor jouw doel lijkt me een sidepull of kaakgekruist hoofdstel een beter idee.
Ik zal mijn beugels een paar gaatjes korter doen! Dank je voor de tip, dan is dat probleem al opgelost!
En misschien is dat wel een idee, want vroeger reed ik met haar lekker door de bossen met losse teugel, maar ik heb altijd al dressuurkriebeltjes gehad en ben ik met haar dressuur beginnen doen. Toen reden we al met de hackamore… Ik zal eens informatie zoeken achter zo'n kaakgekruist hoofdstel of/en een sidepull.