Ik zal eerst wat meer over Choco vertellen, Choco is een 7 jarige merrie met een eigen karakter. Aan de hand maar ook met rijden. Het heeft een hele tijd geduurd voordat Choco en ik normaal door de bak konden, Choco is een vrij slimme pony die je echt aan het werk moet zetten. Maar ik, die al die rustige manegepaarden gewent was, wist niet hoe. Het gaat nu steeds beter, we hebben er lol in en we komen er wel. Ik heb 1x in de twee weken priveles en we gaan steeds iets meer vooruit.
Aan mijn houding moet nog veel gesleuteld worden, zo zit ik veel te ver naar voren, leven mijn polsen en benen een eigen leven en mag ik wat meer vooruit kijken.
Ik moet wel zeggen dat ik stiekem toch wel een beetje schrok van de foto’s, ik heb nooit in de gaten gehad dat mijn houding zo slecht was. Dus ik was eigenlijk een beetje bang om de foto’s hier te plaatsen maar ik doe het maar toch, ik kan er alleen maar van leren toch?

Misschien lijken mijn beugels te lang maar als ik ze een gaatje korter doe krijg ik erg veel last van mijn enkels en met deze lengte heb ik dat niet.

Achterhand mag er meer onder en mijn polsen leven een eigen leven

Geen idee wat mijn polsen hier aan het doen zijn..

Bovenlijf te ver naar voren en weer mijn polsen..

Mijn houding.. *schaam schaam*
Meer gaan zitten, armen ontspannen, handen niet op bovenbenen leggen, vooruit kijken.

Deze foto’s zijn van twee dagen erna en met haar nieuwe hoofdstel.

Draf
Af en toe rent Choco naar de hoefslag om zo steun te krijgen bij de bakrand. Daarom rijd ik bijna niet op de hoefslag, zodat ze op haar eigen benen gaat lopen. Hier wil ze dus naar de hoefslag toe, wat je echt aan haar koppie kan zien.

Stap
Ook hier weer, meer in het zadel gaan zitten.

Hier zit ik al wat meer in het zadel.

Hier zet ik mijn handen weer vast op mijn bovenbenen.

Als ik meestal uit de galop kom gaat Choco soms wat te diep, en mijn polsen zijn weer een eigen leven aan het lijden..

Achterhand mag er iets meer onder?

De vriendin die foto’s aan het maken was zei dat ik de teugels iets langer moest laten zodat Choco zelf een beetje kan zoeken maar ik vind dit nog best moeilijk omdat Choco vooral op de rechterhand naar de hoefslag rent dus ik “bang” ben dat ze dat sneller zal doen als ik de teugels iets langer laat. Daardoor span ik me iets aan terwijl er eigenlijk niks kan gebeuren. Dit wordt dus zeker een oefenpuntje, vooral voor mij.

Blij koppie
En ik heb nog een kort filmpje, hier heb ik de teugels dus wat langer wat ik stiekem toch net wat spannender vind. En ik erger me ontzettend dat ik bij zowat elke pas drijf. Moet ik ook niet meer doen..

Bedankt voor het kijken!

En probeer wel contact te houden, ik weet niet of ik het goed zag maar op het filmpje leek het of je teugels wat bungelden.
. Dit kan niet lekker zitten toch? Ze zitten namelijk gedraaid. Laat je beugel langs je paard hangen en vis dan van buiten naar binnen je beugel. Dan draait de beugelriem mee met je been.
Zal je hele houding al veranderen. En je handen rechtop, en op foto 3 lijkt ie heel erg op de voorhand te vallen. Dit valt best mee hoor, de foto is scheef genomen zie ik haha! Veel plezier samen!