Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Of dat voor jou genoeg verschil maakt is denk ik lastig te zeggen. Gewoon wat dingen proberen zou ik zeggen 
Blijheid schreef:Een ander zadel kan zeker verschil makenOf dat voor jou genoeg verschil maakt is denk ik lastig te zeggen. Gewoon wat dingen proberen zou ik zeggen
Misschien dat anders met dameszadel rijden iets voor je is, dan zit je er heel anders op en heb je mogelijk minder klachten.
nienke555 schreef:Uhm sorry maar wat is hypermobiliteit? Ander zadel zou denk ik goed zijn. Dat lost het waarschijnlijk niet helemaal op, maar toch.. Altijd proberen
ik had er nog nooit van gehoord! Melissa1996 schreef:Ze kunnen ook een zadel aanpassen aan iemand met bekken stabiliteit, ik denk dat een ander zadel goed kan helpen, misschien een western zadel of een dressuur zadel omdat je daar wat meer "in" zit.
(edit: of zelfs een australian stock saddle, daar zit je helemaal in, en dat is meer een soort stoelhouding waarin je dan zit, misschien heb je er dan minder last van)
0152141488 schreef:Melissa1996 schreef:Ze kunnen ook een zadel aanpassen aan iemand met bekken stabiliteit, ik denk dat een ander zadel goed kan helpen, misschien een western zadel of een dressuur zadel omdat je daar wat meer "in" zit.
(edit: of zelfs een australian stock saddle, daar zit je helemaal in, en dat is meer een soort stoelhouding waarin je dan zit, misschien heb je er dan minder last van)
Oké, westernzadel. Ik dacht zelf dat die juist wat breder waren dan Engelse zadels.
Gabbe schreef:Die beugels heb ik idd ook de neppers van de sprenger variant zonder kan ik niet pijnloos rijden
tamary schreef:Zadel met narrow twist/speciale dames vorm, dus smallere zit kan helpen, zeker op zo'n brede pony. Welk model dat uiteindelijk wordt hangt helemaal af van wat jullie beide gaat passen. Neem eens contact op met country mill in nijkerk, die heeft aardig wat variatie aan modellen en een binnenbak om te kunnen uitproberen.
Het kan ook zijn dat je beter af bent met een karretje en al mennend verder te gaan, maar dat moet je maar net leuk vinden (en je pony ook).
.
! Ik word vervelend vd pijn dus sjagiie waardoor pown + mederuiters ook niet blij worden en dan kan ik volgende dag mn bed nie uit
siskeh schreef:Ik vraag me af of erin zitten iets is wat echt zou helpen, ik zou denken dat een goed passen dressuurzadel waarschijnlijk het beste zal zitten.(zoals Tamary zegt )
Wat is je budget voor een zadel eventueel??
Ik kan je Ninon Schutte aanraden, haar zadels zitten super fijn, en ze kan ze ook aanpassen op de ruiter zijn/haar zit.
Wat overigens ook kan helpen zijn andere beugels, je hebt beugels die meer schokken absorberen, waardoor je gewrichten minder op hoeven te vangen. (met name voor knieen en enkels )
Norton schreef:Misschien kun je wat verschillende zadels uitproberen (lenen van stalgenootjes). Passen misschien niet perfect op je paard maar dan krijg je zelf een idee
Evelienepien schreef:Hier ook hm-er + fm.
Zoals ik al eerder las van andere, ben ik erin middels ook achter gekomen als ik met enige regelmaat rij, het "meevalt" .
Maar de tijd dat jij rijdt (dus lange ritten) hoef ik niet te proberen![]()
Max. is +/- 2 uur;doe ik langer wordt niemand daar blij van! Ik word vervelend vd pijn dus sjagiie waardoor pown + mederuiters ook niet blij worden en dan kan ik volgende dag mn bed nie uit
![]()
En bij maakt het ook verschil uit hoe ik rij: 1 uur dressuren is minder belastend dan half uur stappen ..
Veel sterkte ermee; het zal even uit puzzelen zijn wat voor de jouw manier is dat het te behapstukken valt