Via Epplejeck werd reclame gemaakt over instructieweken en leek me wel heel tof om eens te doen!
Het was de eerste keer dat ze het organiseerden dus het was alles of niets en heb de gok genomen.
Het ging door op het Fries Congres te Drachten in samenwerking met Paard Mens Onderwijs.
Een prachtige accomodatie en we hadden een heel toffe groep en hebben veel plezier gehad!
Ik kwam uit België en we zijn 4uur onderweg geweest naar daar, gelukkig heb ik een braaf paard.
De week bestond uit rijden, buitenrit met zwemmen, behendigheid spelletjes te paard, Parelli, ...
Ik heb veel bijgeleerd en tips gekregen om thuis mee aan de slag te gaan.
Dag 1 zijn geen foto's, ik kende nog niemand en de fotograaf van daar was niet aanwezig. De foto's zijn enkel van het rijden, van de buitenrit en Parelli zijn er ook nog.
Wees een beetje vriendelijk voor ons
Anna Toscana
Draver
Merrie
Pim Wielinga x Serena Savoy
6 jaar
Sinds Februari 2012 onder het zadel maar pas een echt half jaar aan de slag in de bak
Ik rijd haar bewust met langere teugels voor haar de ruimte te geven maar indien nodig kan opnemen.
We werken vooral aan de balans en het vasthouden van het juiste tempo

Dag 2 Stappen

Dag 2 Draven, hier ging ze wat hangen

Dag 2 Verruimen, hier drukt ze haar er uit

Dag 2 Ingang volte en opvangen

Dag 2 Stappen en poging tot laten zakken zonder te versnellen

Dag 3 Stappen en werken op de ontspanning

Dag 3 Draven

Dag 3 Stappen op de binnenhoefslag

Dag 3 Halthouden

Dag 3 Galop, hier valt ze naar binnen waardoor ik ook naar binnen ga hangen

Dag 4 Stappen

Dag 4 Kleine volte, hier valt ze naar binnen

Dag 4 Draf activeren

Dag 5 Stappen, ze gaf aan dat ze moe was dus enkel die 45 minuten gestapt

Dag 5 Hoger instellen in de stap
http://www.mijnalbum.nl/foto-DXPPPEAW.jpg
Ze durft ook zo beginnen te lopen, zelf achter mijn hand te kruipen.
Er zijn ook filmpjes gemaakt maar die krijg ik er niet op, daar durft ze nee te knikken tijdens het rijden, dit doet ze omdat ze zo makkelijker haar tempo kan houden, ik zelf heb hier niks mee te maken. Iemand idee hoe je dat er uit krijgt?
Groetjes!
!

Friesland is zalig! En Nederland heeft over het algemeen beter kennis over de paardensport dan België vind ik.