We zijn weer een maandje verder, hebben weer een aantal lesjes gehad, en het gaat allemaal steeds beter! Natuurlijk gaat het nog niet helemaal perfect, maar we doen het rustig aan en zijn nog bezig met het werken aan de feedback die ik heb gekregen op mijn vorige topics. Als ik kijk naar nu en naar een maand geleden, vind ik wel dat we al iets vooruit zijn gegaan.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1718719 1e topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1720372 2e topic
Baltimore en ik lessen 1 keer in de 2 weken. Verder ben ik 3 keer per week een half uur/ 3 kwartier met haar aan het werk. De andere dagen staat ze lekker in de wei met de andere paarden. Ze is erg aanhankelijk en wanneer ze een hoofdstel ziet, komt ze meteen naar je toe. Ze wil echt voor je werken! Ze krijgt steeds meer balans, de afgelopen maand hebben we dit veel geoefend door de binnenhoefslag mee te pakken, hierdoor kan ze nu mooie rechtelijnen rijden. Soms heeft ze een dag dat het wat minder gaat, en dat ze weer wat meer moet zoeken naar de balans. Maar ze is nog jong, dus we doen het lekker rustig aan! Verder weet ze nu welk tempo ze aan moet houden bij stap,draf en galop. Verder werken we ook goed aan haar achterhand, om die nog wat actiever te maken, veel tempo wisselingen. Maar deze werkt al goed mee!
Waar ik nog op moet letten is mijn handen, soms hou ik ze al wel wat hoger, maar soms nog te laag. Verder ben ik ook bezig geweest met mijn uitstekende voeten in de beugels. Het is iets minder, maar soms zie je het nog wel op de fotos's. En vaker naar voren kijken ipv naar beneden. Hier ben ik nog mee aan het werk, en dat gaat ook allemaal steeds beter doordat ik er telkens op ga letten. Maar ik denk dat rijlaarzen toch een betere oplossing zijn voor mij.
Maar mijn houding is al wel veel rechter dan voorheen. Paspoortje:
naam paard: Baltimore
Naam vader: Gameboy ( Gribaldi)
Naam moeder: Maron ( Holland)
Leeftijd: 3,5 jaar
Geslacht: Merrie
Ras: NRPS
Hoelang zadelmak en onder het zadel ? Ongeveer 4 a 5 maanden.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of jullie het ook een vooruitgang vinden, of het juist helemaal niet met me eens zijn;)Want dat kan natuurlijk ook! Alle tips zijn welkom!

Foto1: Handen zijn iets hoger
Foto 2:Handen drukken bijna op d’r rug, ik kijk omlaag. Mijn hakken moeten hier veel meer uitgedrukt worden, het lijkt hier net of ik op mijn tenen sta, maar dat is echt niet zo haha.

Foto 3: Hakken al wat meer uitgedrukt, voeten al wat minder naar buiten gestoken

Foto 4: En hier draaien mijn voeten weer naar buiten..Handen wel hoger gehouden

Foto 5: handen mooi hoog, hakken mogen wat meer uitgedrukt worden

Foto 6: Deze foto is een beetje onduidelijk, maar ik vond het voorbeen wel mooi om te laten zien. Maar mijn handen hangen daar maar een beetje.

Foto 7

Foto 8: Deze foto blijf ik het mooiste vinden! Hoe Bali hier loopt! Alleen beetje jammer dat ik niet voor me uit kijk! Ook moet ik mijn hakken nog wat uit drukken hier en mijn handen wat hoger dragen.
En wat hierboven ook al gezegd wordt, mooi beengebruik. Leuk paard, lekker aan je rijden werken en dan kijk ik graag uit naar je volgende topic