*Nieuwe duitse merrie, nu verbetering? - Video*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Len_Stanley

*Nieuwe duitse merrie, nu verbetering? - Video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:36

Hey!

Na aanleiding van mijn topic van gisteren (waar ook meer info staat) heb ik vandaag voor de tweede keer gereden en ben bezig geweest met jullie tips en kritiek (hoop)!
Nog lang niet perfect maar ik heb mijn best gedaan!
5 jarige merrie, sinds 3 dagen bij mij en zij is nog niet lang onder het zadel, net van de wei.
Helaas alleen van het los draven, heb haar eerst heel laag en rond gereden en hier al meer opgepakt.
Probeer de hals langer, neus eruit te rijden en meer voorwaarts natuurlijk zoals mij verteld werd!
Hier de topic van gister: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1726566
Nu vandaag, nog aan het losdraven.. Daarna schoof ze nog meer eronder en liep 10x beter maar helaas niemand meer bij geweest! Cap blijft nog steeds eigen keus AUB geen kommentaar meer daar op..

Groeten!!
Laatst bijgewerkt door Len_Stanley op 15-07-13 21:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:42

Ben ik heel vervelend als ik over een cap begin op een groen paard?! -O-

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:44

Giolli schreef:

Ik weet het maar blijft mijn eigen keus.. Weet ik nu wel..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:45

Len_Stanley schreef:
Giolli schreef:

Ik weet het maar blijft mijn eigen keus.. Weet ik nu wel..

Oke...
Ik heb je vorige topic gezien en kan zo niet heel veel verschil zien.
Maar volgens mij is de link naar je oude topic niet helemaal gelukt, want ik kom ergens anders op uit... (HAW)

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:47

Heb het veranderd, maar helemaal geen verschil?
Laatst bijgewerkt door Len_Stanley op 15-07-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:48

Ik krijg er plaatsvervangende kiespijn van, wat is de reden dat je zo met je handen loopt te werken?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:48

Len_Stanley schreef:
Oke...
Ik heb je vorige topic gezien en kan zo niet heel veel verschil zien.
Maar volgens mij is de link naar je oude topic niet helemaal gelukt, want ik kom ergens anders op uit... (HAW)

Veranderd, je ziet helemaal geen verschil??[/quote]

Zoals ik al zei kan ik mij het vorige filmpje niet zo goed meer herinneren, heb zo even niet terug gekeken in je berichten maar je link doet het dus niet. Die komt op HAW uit.

Zie dat je het veranderd hebt,

Nee sorry, ik zie niet echt verbetering. En het lijkt me sterk dat je zoiets ook in 1 dag kunt oplossen...
Ik vind het nog veel te rommelig en gesjor.
Maar daarnaast kan ik ook bar weinig zien op een overbelicht filmpje en nogal ver af gefilmd.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:53

Een cap moet eigenlijk altijd, maar dat is mijn mening 8-)
Ik vind het er al beter uit zien, maar denk toch dat je beugels
nog iets korter kunnen. Daarbij rijd je bijna de hele tijd op het verkeerde been,
en dat is toch echt iets wat niet hoeft. Dat zou je zelfs gewoon moeten voelen.
Tempo mag van mij iets lager, ziet er nu wat overhaast uit.
Heerlijk dat je zo enthousiast bent met alles, maar neem toch de tijd om alles stap voor stap te doen.
En probeer eerst de basis er goed in te krijgen, bij je paard maar ook bij jezelf !
Volgens mij ben je op de goede weg en denk je wel goed na over alles :j
Veel succes :evaw:

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:53

Ik zie toch wel enig verschil in het meegaan met de beweging.
Ik vind dat het lichtrijden er toch al vele malen beter uit ziet dan het vorige filmpje.

En ik zou tijdens de training wat meer op je handen gaan letten, probeer je handen meer te dragen en probeer minder in te gaan werken met je hand.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 21:54

Ja, ik heb geschreven dat het nog lang niet is zoals het zijn moet maar dat er 0 verandering in is..
Sorry zo zie ik het niet en word ook beetje moe alleen maar kommentaar en alles is slecht.. Niks opbouwend.. Dacht dat het nuttig war maar zo heeft het voor mij dan echt geen zin als ik me er alleen maar slechter door voel hier te lezen hoe erg het is terwijl ik dacht dat het best al wat beter ging..! :\

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:56

Wat mij heel erg stoorde in je vorige filmpje is het 'lichtrijden'. Nu komt het al wat meer in de buurt. Maar echt, je hoeft niet zo te gaan staan en niet zo naar voren te gaan met je heupen. En dat doe je niet alleen op deze merrie, maar ook op dat ene filmpje dat je liet zien over een ander paard. Je manier van lichtrijden is niet goed en dat beperkt het paard. Het zorgt ook voor onrust.

Ik zie trouwens niet echt dat ze met haar handen aan het werken is?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:57

Nee joh TS, ik vind het er zeker beter uit zien hoor!

Je paard is een stuk actiever en jij lijkt ook al iets stabieler te zitten. Je mag nog wel minder uit het zadel komen :) Naar mijn gevoel is je paard nu iets té voorwaarts, dus probeer er een tussenweg in te vinden. Van voren mag ze nog iets meer met de neus eruit, maar er zit zeker vooruitgang in :j

Gewoon lekker rustig doorwerken met je merrie.
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 15-07-13 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:58

Len_Stanley schreef:
Ja, ik heb geschreven dat het nog lang niet is zoals het zijn moet maar dat er 0 verandering in is..
Sorry zo zie ik het niet en word ook beetje moe alleen maar kommentaar en alles is slecht.. Niks opbouwend.. Dacht dat het nuttig war maar zo heeft het voor mij dan echt geen zin als ik me er alleen maar slechter door voel hier te lezen hoe erg het is terwijl ik dacht dat het best al wat beter ging..! :\

Bokt is geen lesgeefster. Misschien moet je die is inschakelen.. Die kan je precies vertellen of het er de ene dag al beter uit ziet dan de andere dag. Dat kunnen wij via een overbelicht filmpje echt niet zien hoor.
Daarnaast is kritiek niet goed, word je moe van het commentaar en over je cap (die er niet is) mogen we eigenlijk ook niets zeggen.

Ik zou gewoon een topic in RITP of ITP openen. Hoef je geen negatief commentaar te verwachten en kun je meer "Oohh en aaahhh's" verwachten dan HAW.
Tot nu toe vind ik het kritiek dat gegeven is prima onderbouwd.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:58

Len_Stanley schreef:

Ik ben bang dat je teveel hoopt hebt gehad omdat het immers 1 dag later is.
Binnen 1 dag kun je nog geen 1 worden met het paard :n
Probeer het over een paar weken nog eens hoogstwaarschijnlijk krijg je dan beter commentaar :j

Ik wil je trouwens meegeven om een tempo te vinden tussen beide filmpjes.
Ik begrijp dat je nu voorwaatser wilde rijden, wat zeker nodig was want ze liep nog niet niet achteruit, maar dit is net wat te gehaast.
Ga opzoek naar de tussenweg en probeer de voorkant een beetje te laten voor wat het is, dat komt wel :j
Ze is nog niet zolang onder het zadel

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:59

moyra schreef:
Len_Stanley schreef:

Ik ben bang dat je teveel hoopt hebt gehad omdat het immers 1 dag later is.
Binnen 1 dag kun je nog geen 1 worden met het paard :n
Probeer het over een paar weken nog eens hoogstwaarschijnlijk krijg je dan beter commentaar :j

Ik wil je trouwens meegeven om een tempo te vinden tussen beide filmpjes.
Ik begrijp dat je nu voorwaatser wilde rijden, wat zeker nodig was want ze liep nog niet niet achteruit, maar dit is net wat te gehaast.
Ga opzoek naar de tussenweg en probeer de voorkant een beetje te laten voor wat het is, dat komt wel :j
Ze is nog niet zolang onder het zadel

Ben het met je eens, vooral dat "actiever" niet perse "harder" betekend.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:00

Hey...hey,

Volgens mij ben ik juist helemaal niet negatief :)
Kritiek op iemand hebben is altijd makkelijk, maar iemand motiveren
is moeilijker !
Dus meid CAP op op het volgende filmpje, dan ben je van dat gezeur af ! 8-)
En gewoon verder gaan met je fijne paard en dan komt het helemaal goed ! :j

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:01

Nou ik vind het wel mee vallen met die handen hoor.. wel eens net geryon over het lichtrijden!

Vind dit beeld fijner dan het beeld uit je vorige topic, ze gaat nu wat voorwaartser en het ziet er minder terughoudend uit, ze lijkt je hand soms ook fijn op te zoeken. Succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:03

Ik heb getemt, je mag maar 1x per week een topic openen op haw.
Verder denk ik dat het niet erg reëel is om te verwachten dat er een verschil is van de een op de andere dag. Je lijkt bezig te zijn met de tips, dat is positief. Ik zou starten met goede les gaan nemen.
Verder blijft je manier van lichtrijden heel erg vreemd. Ik kan het niet goed uitleggen, maar het lijkt alsof je totaal boven j paard aan het lichtrijden bent en niet met de beweging mee. Het ziet er iig niet lekker uit.

Len_Stanley

Re: *Nieuwe duitse merrie, nu verbetering? - Video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 22:08

Ja beter, ik hoef hier ook niet meer te posten als ik een trainer heb.. Ik ben bezig en helaas zien het de meeste niet zo maar ik vind niet dat het er zo slecht uitziet als gezegt word, alsnog bedankt dan!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:09

Ik vind het wel bijzonder dat, als ik jelaatste bericht goed lees, je bokt gebruikt als alternatief voor een trainer? Apart...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:11

secricible schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat, als ik jelaatste bericht goed lees, je bokt gebruikt als alternatief voor een trainer? Apart...

-O- Helaas gebeurd dat vaker merk ik.

TS; Een serieuze vraag, dus niet sarcastisch: Had jij binnen 1 dag verschil verwacht?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:13

Len_Stanley schreef:
Ja beter, ik hoef hier ook niet meer te posten als ik een trainer heb.. Ik ben bezig en helaas zien het de meeste niet zo maar ik vind niet dat het er zo slecht uitziet als gezegt word, alsnog bedankt dan!!

Jammer dat je het zo opvat

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 22:17

secricible schreef:

Nee, maar dacht zolang ik geen trainer vind is het beter als niks.. Ik verwacht geen compliment ofzo maar ik kan het niet begrijpen dat ik zoo erg bezig ben etc dat het helemaal niet gaat of ook maar iets beter is.. Krijg het gevoel alsof ik niks goed doe etc

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:19

Maar in 1 dag kun je toch geen duidelijk zichtbare veranderingen verwachten ?
Zoals ik al zei probeer het over een aantal weken nog eens en ik weet zeker dat de verandering voor ons dan ook zichtbaar is. Je ziet duidelijk dat je met de tips bezig bent maar het heeft tijd nodig.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 22:20

Giolli schreef:
secricible schreef:

-O- Helaas gebeurd dat vaker merk ik.

TS; Een serieuze vraag, dus niet sarcastisch: Had jij binnen 1 dag verschil verwacht?

Ja, ik ben beter op mijn zit gaan letten en erop dat ik haar meer los laat etc etc.
Had ook het idee dat het klein beetje beter ging, niet meer antwoord kreeg dat het zo erg is ik niet meer verder kan rijden met haar/iemand anders opmoet..
Klein beetje wel helaas! Maar goed, ik weet het nu dat het zo erg is en zal wel in een paar weken kijken of ik nog eens wat kan laten zien..