Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Poiuytrewq schreef:Waarom achteruit als je vooruit wilt? Gewoon nieuwsgierigheid
Is dat ook het punt waar je afstapt en je sessie eindigt?
HappyHarry schreef:Poiuytrewq schreef:Waarom achteruit als je vooruit wilt? Gewoon nieuwsgierigheid
Is dat ook het punt waar je afstapt en je sessie eindigt?
Omdat we tegen het hek staan. Als een paar achteruit stapjes lukt kun je belonen en vervolgens de positieve weg proberen voort te zetten. Inderdaad stap ik daar op een gegeven moment af... (dat is eigenlijk niet goed maar heb dan geen keuze)
).midgie schreef:Ga eens verzinnen waarom hij staakt, geen enkel paard staakt zomaar, hoe past zijn zadel, heeft hij lichamelijk geen last ergens.
Je hebt het over een join up, als je dat elke keer maar weer doet dan weet je niet wat een join up is, miss zorg jij wel dat het dier staakt, hoe zijn je hulpen miss wel te groot.
Heb je les ?
Ik zou zeker geen 2 uur erop blijven zitten , want dat schiet niet op, daar leert een paard niks van, rij geen half uur en als je rijd zorg dan dat het paard het ook leuk vind en er wat van leert, stop op een goed moment al is het na 5 min, maar probeer nooit het goede moment terug te vinden want zeker bij dit soort paarden lukt dat niet wees snel tevreden en bouw dat uit , beloon vaak en train kort maar wel positief, daar word jij blij van en het paard krijgt zijn zin in het werken terug,
. Een heel verschil. midgie schreef:Ga eens verzinnen waarom hij staakt, geen enkel paard staakt zomaar, hoe past zijn zadel, heeft hij lichamelijk geen last ergens.
Je hebt het over een join up, als je dat elke keer maar weer doet dan weet je niet wat een join up is, miss zorg jij wel dat het dier staakt, hoe zijn je hulpen miss wel te groot.
Heb je les ?
Ik zou zeker geen 2 uur erop blijven zitten , want dat schiet niet op, daar leert een paard niks van, rij geen half uur en als je rijd zorg dan dat het paard het ook leuk vind en er wat van leert, stop op een goed moment al is het na 5 min, maar probeer nooit het goede moment terug te vinden want zeker bij dit soort paarden lukt dat niet wees snel tevreden en bouw dat uit , beloon vaak en train kort maar wel positief, daar word jij blij van en het paard krijgt zijn zin in het werken terug,
midgie schreef:Ik krijg zo ie zo altijd de kriebels als ik join up zie staan , ik begreep eruit dat hij netjes opstart met een join up zal dat dan wel verkeerd begrijpen dan.
HappyHarry, wat doe je dan aan b.v aan gymnastische oefeningen?
Want vaak word dat vergeten bij de western ruiters.
En dan bedoel ik niet je paard zo inbuigen dat hij bijna omvalt maar echt gymmen
Poiuytrewq schreef:haha was het maar zo een feest dat je met het ontwijken van een probleem het probleem oplost..
spatter schreef:paarden hebben zelden veel geduld