Afgelopen dagen doet Verna zo goed der best, dat ik dat graag even met jullie wil delen.
Verna is een friese merrie van 7 jaar oud.
Ze heeft met de oude eigenaresse L1 gelopen. Echter toen ze hier kwam was daar niet veel van te merken.
Ze is nu ongeveer een jaar bij ons.
Ik heb toen ze net bij ons was een aantal keer met haar les gehad.
Daarna heeft ze helaas de hele winter stilgestaan ivm bevroren of veel te natte bak. Conditie was daarna nergens meer te vinden en ze liep met een behoorlijke buik rond ivm met haar dracht.
Ik heb haar nog een paar keer licht gereden, maar verder heeft ze eigenlijk niet veel meer gedaan.
Nu kan der veulen inmiddels rustig alleen staan en is het dus weer tijd om Verna aan t werk te zetten

En ze doet t beter dan voorheen! Ze is weer hartstikke werkwillig en doet goed der best.
De rechterhand vind ze erg moeilijk, daarom probeer ik ook veel buigoefeningetjes mee te nemen zodat ze wat soepeler wordt.
Wanneer ze weer iets meer conditie heeft gaan we weer lekker lessen

Vorige week heb ik er voor t eerst zonder zadel op gezeten. Erg spannend voor Verna, want t opstappen is toch iets wat bij haar stress opleverd. Na een paar keer hangen kon ik er dan toch op en wat was ze braaf!
Zondag heb ik wat meer gevraagd zonder zadel en der kon zelfs een galopje af, wat totaal niet ons sterkste punt is.
Dit zijn wij!
1.

Eerst maar wat fotootjes van het zonder zadel rijden van zondag

2.

3.

4. (te strenge binnenhand. Voor t eerst zonder zadel in galop, dus was bij ons beide nog wat spanning)

5.

6. en rechtsom ook een galopje, wat nog wel wat moeilijk is.

En dan vandaag, manen los gegooid, der in m'n blauwe set gestoken en rijden maar!
7.

8.

9.

10. Trots op paardie! Galop is altijd erg moeilijk voor haar. Maar wat galoppeerde ze ontzettend netjes. Na 1 volte viel het helaas weg, maar het begin is er!

11. Netjes stilstaan

12. stukje doorzitten. Echt jammer van m'n ingezakte houding!

13. middendrafje

14. Erg blij met dit beeld! Zeker voor rechtsom.

15. Galopje rechtsom, hier zie je dat we er beide nog moeite mee hebben.

Bedankt voor het kijken! Laat je een reactie achter?
Ik ontvang graag tips!
Ziet er goed uit, en je rijd vriendelijk. Met lessen gaan die kleine probleempjes er vast wel uit
maf beest 

Ik denk dat je echt heel goed op weg bent op een goede combinatie te worden!