Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
een keer had ik er genoeg van aangezien ze overal super braaf was behalve bij dat huis. Ik heb een keer een flinke tik met de zweep gegeven op haar billen en ze schoot vooruit en liep er daarna zo langs. Ze vind het altijd nog wat akelig als we erlangs komen maar iedere keer moedig ik haar gewoon aan met stem en beenhulp en gaat ze er uiteindelijk toch netjes langs.
en paardlief is er anders niet slechter op geworden
. 44Myrthe44 schreef:Begraafplaatsen is meer eigen angst wat wordt overgebracht op de paarden denk ik, ze ruiken echt geen mensen onder de grond hoor.
AlphaDaemon schreef:Mijn paard vindt soms ook iets echt heeeeel erg eng, dan gaat hij blazen en zichzelf groot maken. Vaak zet ik hem dan stil, aai hem een beetje en als hij wat ontspant, moet hij een stapje dichterbij. Dan weer laten kijken, blazen enzo tot dat goed gaat en dan er langs. Kost wel veel tijd, maar dat vind ik vaak niet zo erg.
Doet je paard dit ook als je richting stal langs dat huis gaat? Dan weet je ook gelijk of het aanstelleritis is of niet.
petraaken schreef:Zou het niet kunnen dat het windmolentje de spelbreker is? Of de fontein inderdaad.