Elastico's állereerste wedstrijd ~ buiten mededinging!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleVos

Elastico's állereerste wedstrijd ~ buiten mededinging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 09:31

Hoi Allemaal,

Ik heb gisteren een topic aangemaakt met enkele foto's van Elastico's B-debuut. Ik heb echter voor deze wedstrijd al een keer een oefenwedstrijd (HC- Hors Concours (buiten mededinging)) met hem gedaan, om hem een beetje te laten ruiken aan de wedstrijdsfeer. Van ons officiële (succesvolle!!) debuut heb ik helaas geen foto's of video.. Wel werd er in het vorige topic (verplaatst naar ITP) gevraagd om video ter beoordeling. Ondanks dat hij 3 keer uit de baan 'gefloept' is (Tja.. die balk bij A staat een meter naar achteren), hadden we toch 3 winst (onofficieel). Ik had onwijs de slappe lach, en we hebben beide van de wedstrijd genoten.

Hieronder dus een video met enkele stukken van de proeven van de allereeste keer (voor Elastico) op wedstrijd. Ik ben heel erg trots op hem, want hij was SUPERbraaf! <3
Elastico is net pas 4 jaar, en is krap een jaartje onder het zadel. Nu rijd ik hem ongeveer 3 maanden, maar op deze wedstrijd was ik pas net een maand met hem aan het werk. Zijn passen zijn enorm groot en zweverig, daarom is mijn houding/zit nog niet helemaal wat het moet zijn.. Ook zijn balans is soms nog niet optimaal. Maar de klik is er zeker!!

Opbouwend kritiek is welkom, maar wees aardig voor ons! :Y)

Laatst bijgewerkt door DanielleVos op 17-06-13 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:35

Wow wat een swung en vering zit er in zijn draf zeg, wat een fijn peerd! Zou alleen iets meer luchtigheid willen zien aan de voorkant.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:38

Ik vind het er heel netjes uitzien. Leuk paard!
Let op de hals, zo af en toe kruipt hij er wat achter dus iets meer het neusje eruit blijven rijden.

Babootje

Re: Elastico's állereerste wedstrijd ~ buiten mededeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:44

Idd fijn paard. En wat Joolien al zegt: als je hem durft los te laten komt de beweging nog beter tot zijn recht.
Enne (het is "buiten mededinging") :D

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 09:46

Babootje schreef:
Idd fijn paard. En wat Joolien al zegt: als je hem durft los te laten komt de beweging nog beter tot zijn recht.
Enne (het is "buiten mededinging") :D

Haha, oeps ik zie het nu ook! Ik moet zeggen dat ik bijna geen druk heb, dus als ik meer loslaat dan hangen mijn teugels in een boogje.
Ik weet inderdaad dat hij wat de neiging heeft achter de loodlijn te komen, ik denk dat dat een beetje met zijn balans nog te maken heeft!
We zijn er mee bezig in de training! De moeilijkheid zit hem erin dat als ik nog meer ruimte geef en been, dat hij veel te hard gaat. Hij komt dan van het achterbeen af en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het is dus een echte uitdaging!

jolienvdb

Re: Elastico's állereerste wedstrijd ~ buiten mededinging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:18

Wat een zalige draf heeft hij zeg! :j
Op zijn leeftijd dit al presteren vind k echt knap, ben hélemaal fan!

Buiten wat hierboven reeds vermeld werd, mss nog een klein puntje van 'commentaar': opletten voor kapstokjes (je tenen)! Maar hé, als het dat maar is :P

Jullie gaan echt ver raken in de toekomst! :D

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 10:46

jolienvdb schreef:
Wat een zalige draf heeft hij zeg! :j
Op zijn leeftijd dit al presteren vind k echt knap, ben hélemaal fan!

Buiten wat hierboven reeds vermeld werd, mss nog een klein puntje van 'commentaar': opletten voor kapstokjes (je tenen)! Maar hé, als het dat maar is :P

Jullie gaan echt ver raken in de toekomst! :D

Thanks! :D (ik zie m'n tenen ook, oei..)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:56

Was ik nog vergeten te zeggen: hij doet zijn naam wel eer aan :D :D :D :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:02

Whuaaaaa... Die heeft belachelijk veel schwung zeg :=
Fantastisch paard, en vind dat je hem erg eerlijk en correct rijdt. Kan snappen dat beide af en toe uit onbalans raken. De benen zitten bijna achter zijn oren :D

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 12:25

Lowara schreef:
Whuaaaaa... Die heeft belachelijk veel schwung zeg :=
Fantastisch paard, en vind dat je hem erg eerlijk en correct rijdt. Kan snappen dat beide af en toe uit onbalans raken. De benen zitten bijna achter zijn oren :D

Dankjewel!! Leuk zo'n reactie! :D

@Babootje: Ja dat is zeker waar, haha!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:01

Mooi paard!
Met zo'n trage beweger is het erg belangrijk dat je hem vlug krijgt.
Dus juist in de pony draf laat draven.Dan behoud je het achterbeen gebruik en krijg je vanzelf dat hij er voor meer aan gaat 'drukken' waardoor je hem meer uit kunt schuiven.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:03

ambre schreef:
Mooi paard!
Met zo'n trage beweger is het erg belangrijk dat je hem vlug krijgt.
Dus juist in de pony draf laat draven.Dan behoud je het achterbeen gebruik en krijg je vanzelf dat hij er voor meer aan gaat 'drukken' waardoor je hem meer uit kunt schuiven.

Mee eens! Daar zijn we al mee bezig!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:09

Ziet er echt erg mooi uit! Super veel schwung en vind het voor zijn leeftijd al zeker erg netjes. Het is HAW, dus moet iets rijtechnisch zeggen, dan zou ik zeggen je tenen.

Even nieuwsgierig, kan haast niet anders volgens mij, maar staat elastico op MPC? Denk de bak + paard te herkennen :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:13

Mag ik vragen waarom je hc ging starten? Aangezien je in het B toch geen verliespunten kan rijden en het zonde zou zijn als je winst had/hebt gereden en die dan niet hadden meegeteld/mee tellen.

Wel een super gaaf paard, ook een erg mooie blonde staart!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:31

Hij heet niet voor niets ELASTICO ! :D

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:21

Judith_H schreef:
Ziet er echt erg mooi uit! Super veel schwung en vind het voor zijn leeftijd al zeker erg netjes. Het is HAW, dus moet iets rijtechnisch zeggen, dan zou ik zeggen je tenen.

Even nieuwsgierig, kan haast niet anders volgens mij, maar staat elastico op MPC? Denk de bak + paard te herkennen :)

Dankjewel :)
Haha, ja het is MPC!!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:22

mavantos schreef:
Mag ik vragen waarom je hc ging starten? Aangezien je in het B toch geen verliespunten kan rijden en het zonde zou zijn als je winst had/hebt gereden en die dan niet hadden meegeteld/mee tellen.

Wel een super gaaf paard, ook een erg mooie blonde staart!

Omdat ik hem een maand reed, hij nog niet van mij was, en ik nog geen startkaart had!
Dankjewel! Ja hij staat bekend om zijn staart <3

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:23

PinkyPie schreef:
Hij heet niet voor niets ELASTICO ! :D

Exactly! :Y)

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:08

Houd hem niet zo vast van voor meis

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:33

Ziet er netjes uit! Maar in het begin bij het binnenkomen ben je wel wat onrustig met je handen (?) Soms niet goed aan de hulp maar dat komt wel! Zitten supernette stukken tussen :)

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:18

Fantastisch paard met veel kwaliteit zo te zien. Ik zou hem proberen iets vlugger te maken met de achterbenen zodat hij meer tot dragen komt en zijn eigen hoofd en hals gaat dragen in plaats van op jouw handen gaat hangen. Veel succes en keep us posted!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:05

Jeja schreef:
Houd hem niet zo vast van voor meis

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat ik hem vast houd, maar ik kan je vertellen dat hij voor het overgrote deel ontzettend licht in de hand is.. Er zijn momenten waarop hij sterker word, zoals in de galop. Maar ik houd hem niet vast..

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:08

Liaatje363 schreef:
Ziet er netjes uit! Maar in het begin bij het binnenkomen ben je wel wat onrustig met je handen (?) Soms niet goed aan de hulp maar dat komt wel! Zitten supernette stukken tussen :)

Hoi! Dankje voor het compliment! Ja ik ben inderdaad wat onrustig, het is zoals al gezegd zijn eerste keer in een ring, dus hij had uberhaupt nog nooit hekjes of een auto gezien... Ik denk dat ik door zijn onrustigheid daarom zelf ook ietwat onrustig was in m'n hand om hem erlangs te krijgen (geen excuus, weet ik), maar ik denk dat dat verklaard..!

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 20:09

DromenLies schreef:
Fantastisch paard met veel kwaliteit zo te zien. Ik zou hem proberen iets vlugger te maken met de achterbenen zodat hij meer tot dragen komt en zijn eigen hoofd en hals gaat dragen in plaats van op jouw handen gaat hangen. Veel succes en keep us posted!

Dankje! And I will! Er staat alweer een nieuwe wedstrijd aan te komen! Dit keer geen normale: het is een jonge paarden selectie, waarbij we eigenlijk alleen maar hoeven te laten zien hoe goed Elastico kan bewegen :Y) !

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:50

DanielleVos schreef:
DromenLies schreef:

Dankje! And I will! Er staat alweer een nieuwe wedstrijd aan te komen! Dit keer geen normale: het is een jonge paarden selectie, waarbij we eigenlijk alleen maar hoeven te laten zien hoe goed Elastico kan bewegen :Y) !

Leuk en veel succes again.