Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb het gedaan en het was toen ook heel warm daarom was de mijne een beetje loom (had daarvoor al 3 kwartier gereden) dus heb ik haar zonder zadel uitgestapt en ik vond het super! dus als ik jou was zo ik het dan net na het rijden doen en dan steeds rustig opbouwen
succes! Vereentjex schreef:ik volg even: maar mijn 'eerste' keer zonder zadel op mijn eigen paardje, was fantastisch ik heb het gewoon gedaan, ik bedoel vallen is vallen, met of zonder, je komt allebei op de grondik heb het gedaan en het was toen ook heel warm daarom was de mijne een beetje loom (had daarvoor al 3 kwartier gereden) dus heb ik haar zonder zadel uitgestapt en ik vond het super! dus als ik jou was zo ik het dan net na het rijden doen en dan steeds rustig opbouwen
succes!

TsarinaZ schreef:Vereentjex schreef:ik volg even: maar mijn 'eerste' keer zonder zadel op mijn eigen paardje, was fantastisch ik heb het gewoon gedaan, ik bedoel vallen is vallen, met of zonder, je komt allebei op de grondik heb het gedaan en het was toen ook heel warm daarom was de mijne een beetje loom (had daarvoor al 3 kwartier gereden) dus heb ik haar zonder zadel uitgestapt en ik vond het super! dus als ik jou was zo ik het dan net na het rijden doen en dan steeds rustig opbouwen
succes!
dankjewel! maar ik longeer haar zowiezo altijd voor het rijden dus misschien gewoon longeren en dan nog wat los rijden zonder zadel gewoon wat stap en figuurtjes rijden
Anissa_B schreef:Mijn verzorgpaard is super gevoelig op beenhulpen, en schiet ook snel vooruit.
Toen ik voor het eerst zonder zadel ging merkte ik dat hij het lastig vond. Eerst uitgestapt zonder zadel een paar keer en daarna het draven erbij gepakt. Hij wist niet of hij nou moest gaan draven of niet, hij is zonder zadel minder gevoelig, en schiet dus ook niet zo snel vooruit
Ik zou zeggen gewoon proberen !
TsarinaZ schreef:Anissa_B schreef:Mijn verzorgpaard is super gevoelig op beenhulpen, en schiet ook snel vooruit.
Toen ik voor het eerst zonder zadel ging merkte ik dat hij het lastig vond. Eerst uitgestapt zonder zadel een paar keer en daarna het draven erbij gepakt. Hij wist niet of hij nou moest gaan draven of niet, hij is zonder zadel minder gevoelig, en schiet dus ook niet zo snel vooruit
Ik zou zeggen gewoon proberen !
dat klinkt als iets dat ik goed kan gebruiken dan

Robijntjah schreef:Ik heb vorig jaar door een ritje zonder zadel mijn heup gebroken en blijf hier de rest van mijn leven de nadelen van ondervinden...
Misschien moet ik verder niets zeggen

TsarinaZ schreef:hahaha ach ja als ik val dan val ik he ik kan net zo goed vallen met zadel dus het is het proberen waard. heb ook gehoord dat het vaak helpt bij ontwikkelen van een goede houding ? klopt dit ?
TsarinaZ schreef:hahaha ach ja als ik val dan val ik he ik kan net zo goed vallen met zadel dus het is het proberen waard. heb ook gehoord dat het vaak helpt bij ontwikkelen van een goede houding ? klopt dit ?

)
. Ik vind het zelf altijd heel leuk (behalve als je de botten heel erg voelt
), je bouwt er een extra goede band mee op en het is heel erg goed voor je houding. Allemaal pluspunten dus. Verder is het vallen toch een risico dat je moet nemen.