Naar aanleiding van mijn vorige topic [RT-HAW] Dressuurfjord Vera (M2) aan het werk open ik nu een nieuw topic, omdat ik benieuwd ben of jullie ook verschil zien. Ik zie het zelf wel, en ik voel het ook
We zijn inmiddels nog maar bijna een maand verder, en Vera is met sprongen vooruit gegaan! Ze is veel sterker geworden, en ik heb veel meer controle over het achterbeen. Ook is de tempocontrole beter geworden.
Daarom dacht ik, ik open nog eens een topic. Ik ben namelijk heel benieuwd of jullie het verschil ook zien! Verder vond ik het vorige topic erg nuttig, ook omdat er dan eens kritisch naar je gekeken wordt, en dan kun je jezelf en je paard weer verbeteren.
Ik heb veel gehad aan de opmerkingen in het vorige topic, dus tips zijn altijd welkom!
Dit achterbeengebruik ben ik heel blij mee

Braaf

En hier dan het achterbeen! Ze is wel ietwat achter de loodlijn, maar niet storend vind ik zelf

Ook op dit punt is het achterbeen sneller geworden
vergelijk met vorige topic foto 4
Mooie aanleuning

Rechtop zitten!

Hier ben ik zoo trots op!

Maar... In de contragalop vind ik echt dat de achterhand er vééél meer bij moet.. Sowieso in de gewone galop vind ik dat het buitenachterbeen er nog wat meer bij kan, maar in de contragalop is het nog veel erger! Iemand tips?

Je kunt ook zien dat ik niet lekker zit

En hier ook niet.. Ik ben heel benieuwd of iemand een goede tip heeft!

Ik moet er wel bij zeggen dat de bak superzwaar was, dus ik begrijp ook wel dat Veer het zwaar heeft in contragalop. Gewoonlijk is het ook niet zo erg als op deze foto's, maar ook nog niet perfect. Daarom vind ik juist deze foto's geschikt om duidelijk te laten zien waar het probleem zit, en wie weet komt iemand met de gouden tip!
Verder ben ik gewoon supertrots op Vera, maar dat lijkt me wel duidelijk!