Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daar is geen twijfel over mogelijk. Ik ben trouwens wel bezig het rijtechnisch op te lossen maar ik wil alle opties overwegen.
amandananana schreef:Ik heb er zelf jammer genoeg heel weinig verstand van, ik ben me nu wel aan het inlezen. Ik ga het maandag ook eens met mijn instructrice overleggen. Dit bit en een ongebroken bustrens heb ik nu tot mijn beschikking, vandaar dat ik er meer over wilde weten.
amandananana schreef:Ik ijd met een enkelgebroken bustrens, de eigenaresse met een watertrensje volgens mij met hefboomwerking ofzo. Weet het niet zeker. Hij schuimt bij mij heel erg.
Gimme_Spurs schreef:amandananana schreef:Ik ijd met een enkelgebroken bustrens, de eigenaresse met een watertrensje volgens mij met hefboomwerking ofzo. Weet het niet zeker. Hij schuimt bij mij heel erg.
Ja dan denk ik toch dat het bit niet goed is. Paard krijgt moeite met slikken, en kan daardoor het overtollig schuim niet kwijt. Hefboomwerking zou wel goed kunnen zijn (ook om te verkomen dat hij gaat hangen), maar dat zou ik nog even laten als je zelf denk dat je erg streng bent in je handen.
Caira schreef:leren loslaten! Een paard kan alleen hangen als jij vasthoudt. Rijden draait om harmonie, balans en ritme. Als 1 van die drie niet klopt dan krijg je onbalans. Die onbalans moet je weer terug zien te krijgen, en dat doe je niet door een sterker bit.