Nieuwe topper - Achat de Jeu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylromans

Nieuwe topper - Achat de Jeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 10:09

Sinds een paar weekjes heb ik een nieuwe aanwinst na heel veel pech gehad te hebben met me vorige twee paarden.

Achat de Jeu is een 8 jarige merrie met de afstamming Prince Thatch x Warkant x Pik König (Hannoveraan)
Hiervoor fok merrie geweest van Emmy de Jeu.

Ik heb haar aangeschaft om lekker mee de sport in te gaan, ze is nu 4 maanden onder het zadel.

het is echt een bloedpaard met heel veel looplust en talent!

maar ondertussen is ze nergens van onder de indruk en kijkt ze nergens van op wat ik erg fijn vind :)

Ik wil beginnen om haar een paar keer in de L te starten en daarna het M ik mag hoppen maar ik doe het rustig aan er moet nog veel bespiering bij komen en ze mag nog een stuk voller worden.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sylromans op 08-06-13 10:18, in het totaal 3 keer bewerkt

essie_blue

Re: Nieuwe topper - Achat de Jeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:11

Wat een gaaf paard! Je zit er ook super netjes op. :)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:16

Wat een mooi zwart ding! En ook leuk om te zien dat je met een lage neusriem rijdt, zie je niet veel meer. Heb je daar een speciale reden voor?

Is ze als fokmerrie ook bereden of is ze nog erg groen? Ze ziet er uit als een paard met talent. Ik zie nog wel veel onaangename spanning in de bovenlijn. Volgens mij komt daardoor haar achterbeen steeds ook net niet optimaal mee en wordt ze kort in de hals. Een stuk basiswerk wat je volgens mij veel profijt gaat opleveren! Succes!

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 10:29

shirleyp schreef:
Wat een mooi zwart ding! En ook leuk om te zien dat je met een lage neusriem rijdt, zie je niet veel meer. Heb je daar een speciale reden voor?

Is ze als fokmerrie ook bereden of is ze nog erg groen? Ze ziet er uit als een paard met talent. Ik zie nog wel veel onaangename spanning in de bovenlijn. Volgens mij komt daardoor haar achterbeen steeds ook net niet optimaal mee en wordt ze kort in de hals. Een stuk basiswerk wat je volgens mij veel profijt gaat opleveren! Succes!

Dankje wel :) ,
Ze is nog groen en pas sinds 4 maanden onder het zadel,hiervoor is ze alleen voor de fok gebruikt en niet bereden.

Ik rij haar met een lage neusriem en het klinkt heel gek maar omdat ze een lange mond spleet heeft en als je dan gaat rijden komt dat bit haast tegen haar tanden aan logisch doordat ze dat heeft komt het bit verder in de mond te liggen en als er ook nog is een neusriem op drukt doet dat zeer en dat merkte ik heel erg in de aanleuning vooral in de wendingen.

dat heeft ze niet met een lage neusriem ik merk gewoon dat ze dit veel fijner vind :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:42

Wauw, mooi paard hoor! Daar ga je straks veel mee bereiken!
Wat me opvalt is jouw rechterhand, die hou je hoger dan je linker en er zit ook een knik in.

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 10:56

Supervixen schreef:
Wauw, mooi paard hoor! Daar ga je straks veel mee bereiken!
Wat me opvalt is jouw rechterhand, die hou je hoger dan je linker en er zit ook een knik in.

Dankje wel :) ,klopt helemaal mijn rechter hand hou ik wat hoger dat is nog een eufeltje maar daar word aan aangewerkt :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:21

Wat een leuk dier! Net zo lenig als de mijne, die moet je er zo goed bijhouden.. Let inderdaad op de bovenlijn welke bij jou de moeilijkheid heeft dat de buikspieren waarschijnlijk wat slap zijn. Als je die er goed bij krijgt heb je meteen een veel mooiere bovenlijn. Andere paarden moeten voor dit voorbeen gebruik hun buikspieren al gebruiken :p Komt vast goed! Heel veel sicves met dit talentje!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 07:11

Ziet er temperamentvol en talentvol uit!!!
Mooie combinatie, en veel succes idd.
En je rechterhand ben jezelf dus wel van bewust..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 07:14

wauw, 1 brok dynamiet.
Veel succes met het onder controle houden, het is een mooi talentvol paard volgens mij.
Voordeel is dat ze al 8 jaar is, kun je er lekker mee doorwerken!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:12

Mooi paardje, mooi voorbeen heeft ze ook. Let daarom goed op het van achter naar voor rijden want op foto 2 en 4 zie je dat het achterbeen achterblijft terwijl het voorbeen wel heel mooi naar voren gaat. Je ziet dit ook terug in het ruggebruik doordat ze haar rug wegdrukt en dus niet tot dragen komt. Achter het zadel kun je zien dat de rug als het ware een beetje indeukt. Maar goed je paardje is pas net onder het zadel dus het is niet gek dat ze het moeilijk vindt om voortdurend haar rug goed te gebruiken. Veel succes in ieder geval.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:04

Ik vind je een grote bofkont met zo'n prachtig paard. :D
Heel veel succes samen maar dat gaat wel lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:05

Ik zou haar niet zo strak van voren willen zien, soms drukt ze zich teveel op en drukt ze zo de achterhand eruit. Ik zou wat meer luchtigheid willen zien en iets meer rust en ontspanning.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:28

Erg mooi paard! Ik zou haar eerst diep en rond rijden zodat ze haar rug gaat ontspannen. Ze loopt nu met een holle rug en spant haar onderhals aan. Als je haar dieper en ronder gaat rijden dan leert ze haar bovenhals spieren te gebruiken ipv haar onderhals en rug te ontspannen en van daaruit steeds hoger instellen. Dan gaat ze veel ruimer lopen en wordt ze nog gaver.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:56

Je zit er echt heel mooi op! Leuk paard!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:10

je hebt een gaaf dier met nu al geweldige uitstraling onder je kont!
zoals je haar hier voorsteld ben ik niet zo liefhebber van, ik noem dit een rondje voor de fokkers -daar bedoel ik mee een hoop voorbeen gezwaai en spektakel.. neem de tijd voor een goede basis africhting en je gaat een heerlijk paard krijgen.
werk aan voorwaarts neerwaarts en aan het echt over de rug komen,met nageeflijkheid en aanleuning; je ziet hier heel duidelijk dat het achterbeen veel minder doet en de rug weggedrukt is en dat is jammer want er zit meer in. :j

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:24

Knollentuin heeft het goed gezien !
Ik krijg een beetje zure glimlach op mijn gezicht als ik lees ik start eerst even in de
L en dan het M in ! Want ik doe het rustig aan :D
Paard is 4 maanden onder het zadel en bied dus heel veel aan <3
Juist zo'n paard moet je goed de tijd geven en niet te snel mee op concour willen gaan
en lekker in de B of L1 starten! Je zult zien dat je dan een Topper hebt waar je heel wat jaren plezier van zult hebben.
Mijn opmerkingen zijn dus niet negatief bedoelt maar juist heel positief !
Heel veel geluk met je nieuwe aanwinst :j :j :j

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:02

Prachtig paard, ik ga verder ook mee met het al genoemde. Eerst de basis, dan de rest. Maar ik zie dat je er 100% voor gaat, dus veel succes en geluk samen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:59

Wat een heerlijk paard. Ik zou haast niet kunnen wachten om daar een veulen van te trekken :D

Jij heel veel plezier gewenst met deze. prachtige merrie.....ach...dat gaat lukken dat zie je zo wel.

Oja,....rijtechnisch commentaar....

Let op de halslengte. Zal de spanning nu nog wel zijn maar dan komt het front er mooier uit.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 15-06-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:04

Wat een gave merrie!
Let wel op je houding, haar ontspanning en.., Ik zou haar niet voller laten worden!

Koetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:46

Wat een mooi paard!! Leuke combi zijn jullie!
Vind het knap hoe ze loopt terwijl ze pas 4 maanden onder het zadel is! Mooi been werk ook!
Ben benieuwd hoe ze over een tijdje loopt, weet zeker dat jullie ver gaan komen! Veel succes samen!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:48

Wat een leuk dier

Let op je rechterhand, lijkt erop dat je dezen vaak vast zet ?! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:25

Moderatoropmerking:
Berichten tegen de regels van RT-HAW zijn verwijderd.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:56

beeld geeft een beetje een plaatje alsof je haar aan de voorkant aan het tillen bent.
ik zou de handen ook wat lager zetten, je verstoort je verbinding op deze manier. dan kun je bij de oprichting nog wel eens problemen gaan krijgen.
wel erg mooi paard!!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:01

leuk paard voor de toekomst.

Voor 4 maanden onder het zadel loopt ze lekker

xVeraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:07

Ziet er goed uit, alleen ik vind je handhouding iets te hoog. Verder super! :)