Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik weet dat ik er goed aan doe om toch even te vragen of ik goed zit. Wil haar graag helpen, maar natuurlijk wel op de goede manier! 
Daarom verbaasd het me een beetje dat ze nu vraagt of ik haar kom helpen, maar ik doe het met alle plezier! Gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker. Heb nog een week om er over na te denken dus dat scheelt..
LoveUggs schreef:Dat wat je zegt over de galophulp, klopt naar mijn idee helemaal. Heb haar in het begin ook veel zien jagen om haar in galop te krijgen, en aanleren is moeilijker dan afleren.

0000 schreef:Ik zou juist niet toestaan dat ze hard mag gaan draven. Je creëert daarmee onduidelijkheid, als je het niet corrigeert mag het immers gewoon...Paard gaat dan echt niet leren dat ze ook op een andere manier aan kan springen als niemand haar vertelt dat het zo niet goed is. Dat hoeft echt niet boos of grof, maar gewoon opvangen, hulp opnieuw geven. Eventueel een keer bijtikken in het aangalopperen om het binnenachterbeen even wat vlugger te maken helpt vaak ook prima.
Heb gezegd dat ze veel moet oefenen met overgangen enz enz. Reageren op het been, in dat tempo blijven als dat zij aangeeft, en niet in een ander tempo. 
Hoop stiekem dat ik zelf nog even de kans krijg haar te voelen, zodat ik weet hoe het inmiddels gaat, maar daar ga ik niet van uit. 
Wij hebben er vroeger een gehad die alleen op klikken van je tong reageerde! Best lastig..