Vandaag vond ik dat het tijd werd om eens een training met Vera op bokt te zetten
We zijn momenteel M2 met winst en we willen natuurlijk naar het Z. We zijn nu druk bezig om meer achterhand en impuls te krijgen en beter te worden in het schakelen in draf en galop. Om dingen beter te krijgen moet je soms een stapje terug doen, dus het gevoel is niet gedurende de hele training even fijn (als Vera het moeilijk vindt gaat ze graag net even wat harder lopen dan dat ik wil), maar ik ben best tevreden met de progressie. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Vera heeft geleerd vierkant halt te houden door eerst consequent met t zweepje het been erbij te tikken iedere keer wanneer ze niet vierkant stond, later lukte dit al met mijn been en nu weet ze het gewoon, met dit als resultaat

Haar achterbeen moet sterker worden, want ik wil uiteindelijk dat haar draf meer van de grond gaat. We zijn nu bezig met goed kunnen wegrijden op het achterbeen en vooral om haar ook langere tijd op het achterbeen te houden (zodra ze van het achterbeen af raakt gaat die nek naar voren en dan laat ze allemaal rare fjordendingen zien waar als dressuurruiter niet vrolijk van wordt)
Met dit lijntje wegrijden ben ik behoorlijk tevreden voor nu

En precies hier wil ik dus het achterbeen sneller hebben, dit is gewoon te traag. Mijn been steekt ook af, maar het is overduidelijk dat mijn been hier er juist aan had moeten liggen

Hier is het weer beter

Nou, dat was dus een stukje werken aan impuls en kracht, wat Vera nog erg moeilijk en zwaar vindt, dus toen gingen we keertwendingen oefenen om even op adem te komen

Toen wat appuyeren. Hier wat weinig buiging maarja dit is dr bolle kant en we zijn ook nog geen Z natuurlijk..

Weer ff stappen

Hier moet ik mn teugels ff wat korter pakken, maar ze komt wel mooi door met t binnenachterbeen

Ze hield het flink wat passen vol en daar ging ik haar hier voor belonen, vandaar dat het hoofd wat kantelt want ik liet mn rechterteugel wat eerder los dan mn linker

Nog een drafappuyementje, ze mag hier wat ronder blijver maar heb liever dit dan dat ze op de voorhand gaat

In galop wil ik het buitenachterbeen er meer bij

Schouderbinnenwaarts

Nou ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!
Groetjes Dorine en Vera
Daar zal dr stap niet beter van worden dus misschien kan ik dat beter niet doen, want als ik dr dan ga tegenhouden wordt dr stap er niet mooier op.