Van de week heeft mijn vriendin (normann_love) weer foto's gemaakt van onze dressuurtraining. Ik probeer altijd zoveel mogelijk aan jullie tips te werken, en heb echt het gevoel dat we vooruit gaan. Ze is zo fijn in m'n hand geworden! Nog steeds wel vaak erg loperig, en mij houding kan ook nog sterk verbeterd worden.
Verder hebben we natuurlijk alle plezier in het rijden wat ik wel eens vergeet uit te stralen omdat ik zo serieus bezig ben
We hebben vooral gewerkt aan minder teugelrem en nageeflijkheid. Tot nu toe ben ik tevreden over het resultaat. Ik hoop dat jullie nog tips en onderbouwingen hebben, en vooral voor meer verzameling in de galop, het is zooo lastig! Ze blijft dan meer doorrennen. Ook de overgang terug naar draf is erg loperig. Misschien kunnen jullie me nog een stap verder helpen
Om te beginnen, lekker rustig warm stappen

En hier ook nog, we wisselen regelmatig van hoofd/hals houding, is op deze foto niet heel duidelijk, maar toch iets lager.

En een drafje. Ik mag rechter zitten en m'n hakken uitdrukken, verder vind ik het wel een fijn beeld.

Hier kruipt ze wel iets achter de teugel..

Pasje verruimen, duidelijk achterhand verlies en ik duik in elkaar

Wat langer en lager, fijn plaatje vind ik het, alleen m'n houding

Mag meer stelling, en ik hang op de voorhand

Heb ook hard gewerkt om de 'valse knik' eruit te krijgen. Is een eind gelukt naar mijn gevoel, maar hier toch weer een beetje..

Beetje vreemde foto
Maar toch even voor het beeld
Tussen door weer even lekker stappen, verliest wel een beetje het 'actieve'

En dan hier een paar galop foto's. Gaat de laatste tijd niet heel lekker. Ik heb heel erg de neiging om vast te houden, probeer me dat streng af te leren, dus daar werken we aan. Verder moeten we op les vooral veel tempowisselingen in galop rijden, maar ooh wat is dat moeilijk, ze blijft maar doorrennen
Tips? Verder moet ik echt meer recht zitten, en daarmee de achterhand eronder. 
Duik op de voorhand

Iets naar voren, mag meer stelling

En uitstappen

Goed, dat was het dan! Ik heb ook nog een klein filmpje, maar dat is voorlopig nog even aan het uploaden, dus dat zet ik later nog wel in het topic. Bedankt voor het kijken
neiging, maar blijf wel gewoon rustig hoor

Die volte vergroten en verkleinen in galop is ook een goede tip! In draf doe ik het regelmatig, maar ga het nu ook eens in galop proberen, dankjewel