Just a Dream's eerste wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaaackiiie

Just a Dream's eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 09:05

Hallo iedereeen.

Bij deze wil ik jullie voorstellen :
Just a Dream Hengst Geboren op 20 mei 2009 Vader:Florencio Vader van de moeder: Furioso

Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt in de zomer van 2012.
Dream is een heel eerlijke en betrouwbare hengst. In de stal is hij super lief en om te rijden kan hij soms nog wat 'fel' uit de hoek komen maar hij laat zich heel makkelijk te berijden.

Afgelopen week gingen we op wedstrijd, de jonge paarden cyclus. Donderdag had hij wat fouten gemaakt in beide proeven maar zondag ging het al VELE beter! Ik was zo content na de proef. Zeker omdat ik toch niet zo op men gemak was, met zo een hengst tussen andere paarden, je weet maar nooit. Maar hij gedroeg zich super dus ikke heel tevreden!

Bij deze zou ik graag wat foto's posten van de zomer 2012 tot op heden.

Afbeelding
Allereerste keer op hem (begin augustus)

Afbeelding
Eind augustus

Afbeelding
Mijn dikke vriend!

Afbeelding
Begin oktober

Afbeelding
Eerste keer op verplaatsing (begin januari)

Afbeelding
(begin februari)

Afbeelding
(begin februari)

Afbeelding
(begin maart)

Afbeelding
(begin maart) Aanlegtesten voor jonge dressuurpaarden

Afbeelding
9 mei (eerste wedstrijd)

Afbeelding
12 mei (tweede wedstrijd)

Dit is ook nog een filmpje van mijn 2de proef van mijn 2de wedstrijd. Ik zelf vind het allemaal relatief goed voor een 4jarig paard. Er is heel veel ruimte voor verbetering, wat natuurlijk normaal is voor een jong paard. In deze proef heb ik alles doorgezeten omdat dat naar mijn gevoel beter ging, hij was wel heeel moe. Wat je wel kan zien naar het einde van mijn proef kreeg ik hem nog met moeite vooruit.

Commentaren mag altijd of tips om een jong paard nog makkelijker of beter te rijden, maar hou het vriendelijk alsjeblief.
Dit is voor mij ook de allereerste keer dat ik een jong paard alles moet leren, dus dat is natuurlijk niet zo makkelijk :-)

Alvast bedankt om te kijken, en te reageren.

Anoniem

Re: Just a Dream's eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:23

Even wat rechtzetten, een paard maakt geen fouten in de proef, het kan hooguit wat minder goed gaan ;)
En doorzitten is juist zwaarder, zeker voor jonge paarden. Ik zou lekker blijven lichtrijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:06

Helemaal eens met Joolien, doorzitten is zwaarder waardoor hij nog extra moe wordt. Logisch dat hij moe is aan het eind van de proef, maar lichtrijden is echt beter op een jong paard!
Succes, komt vast wel goed! (:

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 10:12

Mijn bochten werk is wel makkelijk bij het doorzitten. Want ik zit normaal niet veel door met hem maar bij het inrijden had ik precies meer controle bij het doorzitten en daarbij dat ik zoiets had we gaan dit eens proberen,.. Zal er zeker aandenken voor de volgende proeven ;-) Bedankt!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:04

Als eerste wil ik kwijt dat ik jullie een leuk team vind! :) Mooi paard ook, kan leuk lopen :)
Ik heb eigenlijk niet zoveel op je aan te merken. Veel succes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:22

Ik vind jullie een heel mooi team, het doorzitten zou ik zoals eerder vermeld alleen ook achterwege laten. Verder vind ik je wat onrustig in je benen, en is je paard af en toe nog wat onrustig in de aanleuning, maar met zo'n jonkie kan ik dat nog wel begrijpen, vooral met de spanning van een wedstrijd erbij. Al met al vind ik het er netjes uit zien :j

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:32

Ik ga mee met het commentaar over het doorzitten, maar wat rijdt je het paard ontzettend vriendelijk! Een compliment :)) Ga zo door!

Meliissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:17

Netjes! knap wat je na zo'n korte tijd al met hem bereikt hebt! :)
Ietsjes rechterop. Dat is alles wat ik heb aan te merken. _/-\o_ Je rijdt echt paardvriendelijk als ik de foto's zo bekijk.

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:29

Dankjulliewel voor de leuke complimentjes, doet deugd!
Ik was inderdaad onrustig met mijn benen omdat hij zo moe was, ik kreeg hem bijna niet vooruit, want anders valt mijn been werk nog goed mee vind ik zelf :-)

Gister deden we mee met de selectie van het BWP dressuurkader. Men Dreampje was weer kei flink en er zijn paar leuke foto's uit voorgekomen :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 10:59

Dankjewel Lauraa90 ;)

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:53

Ziet er netjes uit!
Probeer alleen wat meer ontspannen te gaan zitten :)

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 21:21

Dankje! en zal er zeker op letten, merk het altijd pas nadat ik filmpjes of foto's zie dat ik zo gespannen zit. Denk dat het komt omdat hij nog zo jong is en me er nog niet 100 procent op men gemak voel ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:10

Ik vind wel dat je je benen héél onrustig hebt..
Ik snap dat het moeilijk is om je paard naar voren te krijgen als hij moe is (rijd zelf ook een jonkie) maar ik denk niet dat harder en meer schoppen met je sporen de goede oplossing is. (Sowieso moet je in eerste instantie drijven met je kuiten en niet met je sporen) Als ík dat doe bij mijn paard gaat ze; of steigeren, of minder op been lopen. Persoonlijk zou ik het oplossen door wat meer te knijpen en als dat niet werkt een schop. Niet constant.. Als je dit vaak doet reageren ze minder op been en daar kan je in de hogere klassen best nog wel eens last van krijgen..

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:18

Leuk paard en jullie zijn een leuke combinatie! Maar waarom rijd je in je 2e proef in een 20x60 bak?

Phoebe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:05

Wat een leukerd! Alleen zou ik ook niet doorzitten...

nedermeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:19

Vond dat je benen het hele totaal plaatje verstoren, dat geklapper de hele tijd..

SelleNajran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:51

leuk m vooruitgang te zien ik ben het eens met Joolien

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:30

Dankjewel voor jullie reacties. Doorzitten had ik inderdaad beter niet gedaan maar op die moment voelde dat wel goed aan.
DW Dressage: bij ons zijn de jonge paarden proeven in een piste van 20x60m.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:04

Hey,

om te beginnen heb je een leuk paard, en je ziet de progressie over de maanden heen. Leuk!!

Wat betreft het filmpje, heb ik een paar tips om met een jong paard een proef te rijden :

1 : bereid elke oefening goed voor, zoals afwenden op de middenlijn is voor een jong paard een serieuze evenwichtsoefening. Kijk in de hoek al naar de jury en vraag al iets meer stelling. De wendingen ruimer maken, is dan niet zo erg, maar zo behoudt hij zijn balans beter.

2 : overgangen progressiever rijden. Zoals draf-halt. Dat mag vloeiender, dat je daar een of twee stappen stap tussen doet is niet erg, maar zo kan hij beter zijn evenwicht houden en makkelijker vierkant staan.

3 : oefen thuis veel op teugels uit de hand laten kauwen. na een moeilijkere oefening, even hals laten strekken en dan weer opnemen.

4 : Hij is nog wat onstabiel in de aanleuning, maar dat is normaal. Probeer, als hij zo begint te prutsen, hem te corrigeren met je been. Even vooruit zetten, dat hij je hand zoekt en dan weer stil.

ik hoop dat je hieraan iets hebt,

Heel veel succes!!!

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:24

Leuke combi

Af en toe vind ik je paard wat onrustig in de aanleuning.

Veel plezier in de toekomst :D

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 20:14

Bedankt Webster voor je tips, ik zal deze zeker inmijn achterhoofd houden en zeker gebruiken! Bedankt!
Hij begint stilletjes aan goed te lopen, alleen is het wat moeilijk zoeken naar ontspanning, hij heeft sinds kort wat 'bang' tussen andere en fokt zich dan op waardoor het heel moeilijk is om hem te rijden. Maar we zetten door en ooit komen we er wel, hoop ik :-)

Heidi95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:43

Leuk paardje ! Voor zo'n jonkie vind ik hem heel erg leuk lopen. Ietsjes meer ontspanning, en gewoon lekker zo doorgaan.

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:56

Dankje ;-)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:43

Leuk beest maar probeer (middenstap van het filmpje) niet te gaan drukken met je heupen, ziet er onvriendelijk uit.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:07

Ik vind dat je fijn op weg bent hoor!
Probeer gewoon lekker door te trainen, naar een constante aanleuning, maar ook actief voor het been. Ook heb ik het idee dat je hem wat meer mag begrenzen met je buitenteugel, hij drukt zich er regelmatig uit bij de kleinere voltes. Dat probleem had ik ook met mijn jonge, het lijkt bij jou wat op een buitenteugel probleem gezien hij ook wat over de schouder wegvalt hier en daar.
ga zo door!