Ik ben sinds 2/3 weken ongeveer verplaatst naar een andere stalling met mijn pony.
Eerst een paar dagen laten wennen op de wei, daarna rustig beginnen longeren.
Vorige week heb ik voor het eerst écht gereden, en hij liep super.
Aangezien mijn zadelkast nog niet volledig in elkaar staat hier thuis, en ik geen vervoer had (voor zadel enz)
reed ik zonder zadel de dag erop. Net hetzelfde, hij liep weer super, alle gangen en beide kanten.
Nu wou ik gisteren weer rijden, maar in de hoek van A-k en de lange zijde K-H wou hij niet meer vooruit.
Hij staat gewoon stil te kijken naar iéts. Been geven, tikje met de zweep, harder been, hardere tik, .... Niks werkt
Als iemand er naast loopt, zet hij wel een stap naar voor, maar zet zijn stap nog veel sneller terug.
Nu, gisteren liet ik hem eerst op de grote volte bij C werken, zodat ik even zijn aandacht kon hebben. veel overgangen rijden, tot ik plots de hoefslag ging volgen.
We reden langs de hoek A-K en plots ging hij omhoog, vervolgens bokte hij. stond verstijft stil (1-2sec) en schoot ervandoor naar de hoek daar tegenover. Doordat hij omhoog ging, en bokte verloor ik beide stijgbeugels. Toen hij ervandoor ging met mij naar de overstaande hoek, zat ik al niet meer stevig op hem hij draaide scherp af in die hoek waardoor ik letterlijk werd gekatapulteerd tegen de omheining van de piste.
Ik kreeg een tijd geen adem, grotendeels van het verschiet, maar ook van de klap. Ik stond de rillen op mijn benen en wist niet wat er gebeurde.
Uiteindelijk heeft de staleigenaresse hem meegenomen naar de longeerring om hem daar nog een aantal rondjes te doen werken.
Vandaag ging het net hetzelfde. Enkel ben ik afgestapt, ergens uit schrik, maar ook gewoon omdat ik denk dat het misschien aan mij kan liggen? Heb hem dan nog gelongeerd, zodat hij toch nog werkte
Ik ben echt ten einde raad eigenlijk.. Heb van alles geprobeerd. Voor die plek vooruit drijven, afleiden door overgangen te rijden, ..
instructrice (ik sta bij haar op stal) zei dat ik bovenstaande dingen moest doen, maar ze werken dus niet..
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen?
Alvast bedankt voor het verhaal te lezen!
Groetjes, Laura
) want hij heeft het wel eens geprobeerd om toch stil te staan, nu we daar doorheen zijn doet ie het echt alleen als er daadwerkelijk iets is.
neem hier de tijd voor, nogmaals daar heb je profijt van mbt vertrouwen op meerdere fronten !