knappe en aparte Daydream 5jarige *Valk*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

knappe en aparte Daydream 5jarige *Valk*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 09:44

Hier is mijn knappe 5jarige Daydream weer,
Hijs valk met 2 blauwe ogen.

Ik trainde hem vooral lang en laag maar pak hem nu iets meer op, en dan laat ik hem zakken.
Galop zijn we aan het trainen gaat nog niet zo heel goed vooral neus eruit, hij moet vaart maken in deze gang dus die neus eruit vind ik nog niet erg.

Draf en stap gaat goed! hij word al sterker.

Zie hier van vorige keer;
Afbeelding

En nu de nieuwe

instappen
Afbeelding
Draf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en wat lager teugel geven voor uit te draven
Afbeelding

En nog zn knappe koppie
Afbeelding

* De volgende fotos worden in de buiten bak genomen.

Mijn verbeterpunten
Rechtop zitten
Benen lang

Cioccolato

Re: knappe en aparte Daydream 5jarige *Valk*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:52

Wat een eng gezicht, die blauwe ogen haha!

Ik vind het er netjes uit zien, vind ook dat je netjes zit. Iets rechterop mag misschien wel en iets meer je benen lang, maar vind dit er al wel netjes uit zien. :))
Ik vind je alleen aardig lang voor het mooie beeld, oeh krijg ik heel bokt over me heen, niet té lang of té zwaar om te rijden. Maar té lang voor het mooie beeld (persoonlijk), haal dat niet door de war! :)

Verder vind ik het beeld heel vriendelijk ogen, ga zo door :j

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:55

Ik Vind het er netjes uitzien voor het oog ben je misschien iets te lang..
Maar je hebt hem mooi en ontspannen aan het lopen! ga zodoor

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:52

Leuke pony, hoe groot is die ?
Ik vind je er namelijk al aardig groot voor zijn..

Probeer der vanuit achter goed actief te rijden, ik zie dat ze neiging heeft om op de voorhand te vallen.

Succes.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:49

Ik vind je hellemaal niet te groot zolang je fijn op de pony kan rijden, want dat is namelijk het belangerijkste! Leuk stel zijn jullie, en je rijdt netjes!

Joelle_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:54

Dat te groot zijn voor het oog vind ik wel meevallen (of dat ligt aan mijn ogen :P ). Het ziet er fijn uit! Ik ben gek op het kleurtje :9 !

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:57

Ik vind je ook te groot, dat heeft niks met "het mooie" te maken, maar met het welzijn van de pony. Ze kunnen namelijk "maar" 10-15% van hun eigen lichaamsgewicht dragen... Daar ben je met zo'n kleine, smalle pony al gauw overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:21

Ochjee krijgen we dat weer.. Ik vind het er iig vriendelijk uitzien! Als er dalijk meer volume op de pony zit dan wordt het ook alweer een heel ander beeld. Mocht je dan nog uitsteken ok, maar voor nu is er nog weinig van te zeggen. Btje voorover zitten bij zown jong ding, is helemaal niet verkeerd. Succes iig!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 16:59

Te groot niet te groot. Ikzelf vind me niet te groot heb juist doel om goed op de kilotjes van mezelf te letten.
Dream is nu nog niet volgroeid in zn bespiering en denk als hij vol in de training zit het er idd al anders uitziet.
Misschien had ik 10-15cm min. Groter moeten gaan maar kon hem niet uit mn koppie krijgen met zn blauwe kijkers..

Verder bedankt
En dat het er ontspannen uitziet dat is wat wie willen horen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:55

Een paard kopen dat aan de kleien kant voor je is, is wel een enorm domme zet. Als snap ik dat het een soort 'zeldzame' vertoning is en je die niet kon laten schieten! Volgende keer ook even denken aan het welzijn van t paard, ipv je eigen 'willen' xd. Want bij het beleren/inrijden is het enorm belangrijk dat je m niet in de weg zit met je lengte vanwege zn onbalans nog. Je maakt het wel extra moeilijk natuurlijk voor het dier. Bij een bevestigd paard kun je makkelijker iets langer zijn, toch? :D

Te zwaar zul je denk ik niet snel zijn dus zou geen probleem zien als hij gewoon goed bevestigd zou zijn, maar t ziet er allemaal wat jongig uit (:

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:46

Ik vind mezelf niet te groot. Ik zei misschien had die groter mogen zijn voor het 'plaatje' wat iedereen graag ziet.
Hijs nog jong ja maar zit hem niet in de weg mocht dit wel het geval zijn laat een paard dat wel merken hoor.
En hij kan netjes op 4beentjes lopen.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:58

Vind t mee vallen hoor Amanda, enigste is dat je naar voor geduwd wordt omdat je zadel aan de kleine kant is voor jou. Maar dat is dan gewoon even meer op je houding lette.

Vind het echt een leuke pony!

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:59

Ik vind je zeker niet veel te groot en het ziet er ontspannen uit. Wel zou je je hakken nog iets meer mogen uitdrukken.

Een onwijs mooi ponytje is het trouwens <3

CMP81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:17

de lengte is alleen voor het gezicht en niet gewicht. Al moet ik zeggen dat je er qua lengte en nog net wel op past hoor.
Leuk dier, buckskin en het oog. Ziet er ontspannen uit hoor! Wat nog wel is gebleven vergeleken met de oude foto is dat je meer kan zitten ipv op je "voorkant". Om het netjes te formuleren. Verder geeft het een ontspannen beeld.
Succes met de voortgang :-)

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:27

volgens mij komt ie in een paar foto's achter de verticale lijn, of ligt dat aan mij?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 07:22

Ziet er goed uit hoor! Dat komt wel goed met jullie ;)
En daarnaast is het een prachtig beestje natuurlijk :o
Ik vind trouwensdat je er prima op past hoor ;) er zijn en hoop botte reacties voorbij gekomen... dan wil ik niet weten wat ze van mij en v'pony allemaal te zeuren hebben. Beter kan een ervaren iemand zo'n pony doorrijden dan een jong lichtgewicht klein meisje ben ik van mening.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:31

Ziet er erg vriendelijk uit hoor! Ik hoop dat hij flink gaat uitdijen, dan wordt de combi nog mooier!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:33

wat heb je toch een vreselijk leuke pony a_man vind t echt een beauty foto's zien er goed uit mooi ontspannen

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 12:33

Bedankt voor de verdere leuke reactie`s en niet alleen maar ; je bent te groot..

HBZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:47

Probeer het neusje er iets meer uit te rijden, je pony loopt regelmatig iets achter de loodlijn.
Vooral bij het instappen loopt je pony op zijn kop, probeer daar meer lengte te krijgen in de hals en probeer voorwaartser te stappen. Op de foto lijkt het of je daar te langzaam stapt waardoor je pony te veel de hals richting de knie doet inplaats van naar voren.

Equi_Assist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:57

Wat een leuk dier! Ziet er fijn uit. Pas op dat jullie niet samen 'de berg afrollen', probeer met andere woorden je zwaartepunt in het midden te houden en niet naar voren te gaan zitten/hangen vanuit je schouders. Succes verder!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:07

Haha die blauwe oogjes heeft ook wel wat bijzonders! Ik vind je tuig, of in ieder geval je hoofdstel echt prachtig! :j
Ik vind de manier waarop je rijdt erg netjes, maar inderdaad zoals al eerder gezegd, mag je misschien wat rechter op zitten :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 11:27

Dankjewel
Hahah mn hoofdstel stoort mij juist is niet de juiste kleur bruin s mn zadel. Cap en laarzen dus wil een donkere..
Maar het is wel een erg fijn hoofdstel!

Aristoteles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:40

Leuke combi hoor ! Knappe pony en je rijd erg vriendelijk zo te zien !!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:57

Bedankt !

Ja daar zijn we erg bewust van, op zijn eigen benen lopen en vanuit ontspanning steeds stapje verder.
weer wat nieuws aanleren en dan weer terug naar iets wat die goed kan zo bouwt hijzelf steeds meer vertrouwen op.
het is een erg fijn paard om mee te werken, zacht en soepel en erg werklustig