Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sem_ schreef:Wat leuk dat je met een manegepaard kan starten! Ik vind het er goed uitzien, wat me wel opvalt is dat je
constant aan het drijven bent en soms wat onrustige handen hebt. Succes met je verdere wedstrijden, maar
dat moet wel goed komen zo te zien!
ankehoix schreef:Super leuk dat je met een manegepaard mag starten!
Ik vind het er vrij onrustig uit zien. Zowel bij jou als bij het paard. Jij mag er in het geheel wel iets ontspannender opzitten, geniet ervan! Je paard mag ook wel iets rustiger lopen, zonder impuls te verliezen natuurlijk.
Als je kijkt naar je middendraf, de eerste in je 1e proef, dan vind ik 2 secondes ongeveer voordat hij aanspringt al best fijn. Je ziet dat jij dan nog doordrijft waardoor hij het moeilijk krijgt en aanspring in de galop. Probeer die 2 secondes ervoor eerst aan te houden in de proef, dit kan je dan bij je trainingen uitbreiden. Je kan hem in de hoek ervoor ietsjes meer terug nemen, zodat het verschil duidelijk te zien is. Het zijn ook maar enkele passen dus je hoeft niet de gehele diagonaal. Met je trainingen kan je eens wat meer vragen, op wedstrijd moet je dit risico niet nemen.
Middendraf was bij mij ook altijd drama. Wat bij mijn paard werkte was op buitenritten de middendraf oefenen. Dan is hij veel frisser en strekt hij heerlijk uit. Dit zelfde gevoel proberen te krijgen in de bak. Veel overgangen en schijnovergangen rijden. Kleine stukjes vertrekken en weer terugnemen.
Al met al vind ik dat jullie al heel goed op weg zijn, hij loopt zeker fijn voor een manegepaard!
_Linn_ schreef:ankehoix schreef:Super leuk dat je met een manegepaard mag starten!
Ik vind het er vrij onrustig uit zien. Zowel bij jou als bij het paard. Jij mag er in het geheel wel iets ontspannender opzitten, geniet ervan! Je paard mag ook wel iets rustiger lopen, zonder impuls te verliezen natuurlijk.
Als je kijkt naar je middendraf, de eerste in je 1e proef, dan vind ik 2 secondes ongeveer voordat hij aanspringt al best fijn. Je ziet dat jij dan nog doordrijft waardoor hij het moeilijk krijgt en aanspring in de galop. Probeer die 2 secondes ervoor eerst aan te houden in de proef, dit kan je dan bij je trainingen uitbreiden. Je kan hem in de hoek ervoor ietsjes meer terug nemen, zodat het verschil duidelijk te zien is. Het zijn ook maar enkele passen dus je hoeft niet de gehele diagonaal. Met je trainingen kan je eens wat meer vragen, op wedstrijd moet je dit risico niet nemen.
Middendraf was bij mij ook altijd drama. Wat bij mijn paard werkte was op buitenritten de middendraf oefenen. Dan is hij veel frisser en strekt hij heerlijk uit. Dit zelfde gevoel proberen te krijgen in de bak. Veel overgangen en schijnovergangen rijden. Kleine stukjes vertrekken en weer terugnemen.
Al met al vind ik dat jullie al heel goed op weg zijn, hij loopt zeker fijn voor een manegepaard!
Vindt jij dat die in een lager tempo moet lopen? Hmm, ik denk dat die dan heel erg weg gaat vallen. Hij loopt namelijk heel makkelijk met de handrem erop, of ten minste zo voelt dat voor mij. Afgelopen dinsdag in de les deed die dat ook. Hij gaat dan wel vooruit maar ik voel dat die tegenhoud, dat is heel lastig. En ook daarom wil die middendraf er niet uit, hij houdt gewoon tegen. Op buitenrit is hier amper mogelijk, de manege grenst aan een woonwijk en nu met dit weer gaan de manegelessen soms wel een klein stukje naar buiten maar dat is dan enkel om uit te stappen. Dus helaas kan ik dit niet buiten oefenen. En plus dat het een manegepaard is en ik er dus soms niet eens elke week op rijd, dat is gewoon heel jammer. Maar bedankt voor je bericht!
Daantjuh88 schreef:Ziet er netjes uit. Leuke combinatie om te zien zo. Zie ze op de echte wedstrijden stukken beroerder rijden. Probeer alleen je figuren wat netter af te werken.
Middendraf, niet hele einden proberen maar elke keer kleine stukjes. Iets been, reactie en weer terug. En dan steeds een paar meter meer. Mijn paard sprong ook altijd aan in galop, maar door kleine stukjes te oefenen gaat het steeds beter. Door lange stukken zakt hij op de voorhand en dan is aanspringen een goed excuus.
Galop aanspringen, probeer hem in de bocht iets te laten wijken voor je binnenbeen.
Halsstrekken is oefenen, oefenen, oefenen. Wel zorgen dat hij goed vanuit jou been vooruit blijft lopen. Motor zit immers achter!
En die wiebelende benen had ik als jong kind ook. Trainster heeft me toen de beugels vastgeknoopt aan de singel en zo mocht ik alleen rijden. Maar het is me gelukt, geen wiebel benen meer!!
Adisja schreef:Ziet er goed uit, leuke punten!
Ik vind je benen wel heel onrustig, als je zo vaak aan moet drijven zou ik er toch een zweepje bij pakken.
Één keer been, geen reactie? Klein tikje op de schouder. Daar word je zelf veel minder moe van, en het lijkt netter!
_Natasja_ schreef:Is het mogelijk zo nu en dan een extra priveles mee te pakken?
Er zijn een hoop dingen die je kunt verbeteren bij je paard en bij jezelf.
Maar werk met name aan reactie op de hulpen.
En ook manege paarden kunnen goed aan de hulpen komen.