Afgelopen zaterdag is een vriendin en overigens fotograaf, Leonie van Duffelen Fotografie langs geweest om bij mijn nieuwe aanwinst te komen kijken en gelijk een aantal foto’s te schieten.
Day-Dream W (Johnson x Ferro) is een 5 jarige merrie van 1.70.
Ik heb haar nu sinds anderhalve maand in mijn bezit, en daar ben ik heel blij mee.
Voor Day heb ik 5 jaar lang een fjord gehad, Radar.
Voor mij is het dus een hele omschakeling om van een pony die heel stug in z’n mond was naar een paard met een hele gevoelige mond over te stappen.
Day en ik trainen nu 4 x per week onder het zadel en 2 x per week longeer ik haar en 1 x per week heeft ze een vrije dag of een lekker relaxte buitenrit, waar ze overigens super braaf mee is.
Met het trainen onder het zadel zijn we bezig met de rechtig heid, aangezien ik 5 jaar lang heel erg met mijn rechterhand vast gereden heb is Day nu dus een beetje links gebogen geworden, hier ben ik me van bewust en daar let ik met het rijden dus ook heel goed op en trainen we vooral rechts op de volte, zodat haar linker spier net zo lang gaat worden als der rechterspier..
Ik zelf zit een beetje als een zout zak naar voren merk ik nu op de foto's en je ziet ook op de foto's over me rechterhand hier ben ik me al bewust van dus.
Mijn doel is met Day om wedstrijden te gaan rijden, wanneer weet ik nog niet.
Foto’s zijn gemaakt door Leonie van Duffelen Fotografie, zij is trouwens in het bezit van Ebbeny, de zus van Day-Dream.

Veel succes en plezier met je merrie!