Zienna 3e keer los onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Zienna 3e keer los onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:25

Hoi!

Zienna is een 7-jarige merrie die ik eind vorig jaar voor het eerst onder het zadel heb gehad. Dat is helaas niet helemaal soepel verlopen en heb ik haar een tijd niet onder het zadel gehad. Sinds zo'n week of 3 heb ik haar weer opgepakt onder het zadel met hulp van een vriendin zonder angst(ik durfde niet meer, altijd handig als er dan iemand is die het wel durft!). Zij heeft haar gelijk zonder longeerlijn gestapt en gedraafd en na een paar minuten kon ik haar overnemen. Daarna heeft zij er nog 1 keer opgezeten zonder longeerlijn en daarna heb ik Zienna twee keer gereden zonder dat zij er eerst op is geweest en zonder longeerlijn (zo ver waren we vorig jaar nog niet gekomen).
Dit gaat ver boven verwachting goed, Zienna doet super haar best en laat zich redelijk makkelijk sturen. Ik ben natuurlijk niet zo groot en Zienna is niet zo klein, dus het is voor mij best lastig mijn been echt goed aan te drukken etc. We stappen nu vooral, rijden veel 8jes en bochten en draven hier en daar wat rondjes. Ik vind dit zelf soms wat spannend worden dus ik ben vooral bezig met het opbouwen van vertrouwen van beide kanten.

Van beide keren rijden zonder hulpmiddelen (zonder vriendin en zonder longeerlijn) zijn foto's gemaakt. De eerste keer was in het roze, de tweede keer in het blauw! In het blauw rij ik met nieuwe leren laarzen waardoor ik mijn benen soms wat afsteek, en rij ik voor de eerste keer met een dressuurzadel, ook weer even wennen dus.

Ik wil er nu vooral aan werken dat Zienna niet duikt en uit zich zelf achter de loodlijn kruipt. Verder rijden we veel bochten om lekker te sturen en een balans te vinden. Ik moet er zelf op letten dat ik mijn benen niet afsteek en druk blijf houden op mijn rechterbeen. Ik moet ook nog erg wennen aan de grote passen, waardoor ik zelf ook naar voren val met het lichtrijden.

Ik weet dat ik niet goed genoeg op Zienna zit, en weet dat zij meer met haar neus eruit gereden mag worden. Ze neemt al vrij snel zelf haar houding aan en kruipt zelf achter de loodlijn.

Wees een beetje lief voor ons aub? :o We hebben begeleiding op stal van meerdere personen en in de toekomst zou ik graag echt willen lessen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En even een idee hoe groot ze is :D en hoe klein ik ben!

:wave: :wave: :wave:

Collie2008

Re: Zienna 3e keer los onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:28

Ze duwt erg aan de voorkant en hangt in je handen klopt dat?

Wel gaaf paardje hoor! Inderdaad mini en maxi

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:30

Het is meer dat ze met haar neus naar de grond wil en mij daarbij uit het zadel trekt ;) Ik kan haar wel aardig loslaten op dat moment en dan loopt ze weer zelf maar het lijkt denk ik daardoor alsof ze heel erg hangt. Dat gevoel heb ik nog niet heel erg, en heb ook nog geen zere armen oid gehad. Ik probeer het op te lossen door haar met mijn been te ondersteunen.
Laatst bijgewerkt door Danique07 op 13-04-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:32

Het ziet er super uit hoor, soms een beetje gespannen maar sommige zien er ook heerlijk ontspannen aan (voor mijn ogen) . Viel me trouwens op dat wij allebei de zelfde roze setje hebben haha :')
Sluit me voor de rest aan bij Colway.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:32

Super leuke foto's
Ik heb vrijdag zelf kunnen zien hoe ze loopt. En je rijd haar met een losse teugel en zij zakt heel diep weg. Eerst maar eens zorgen dat het allemaal goed gaat lekker op eigen benen laten lopen en dan pas een stap verder met de teugels wat meer op te pakken enzo.
Gaat zeker goed met jullie komen ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:35

Als ze zo diep zakt zou ik teugels nog meer loslaten en nog meer been gaan geven

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:35

Jammer dat ze op bokt nog geen 'vind ik leuk' knop hebben!

Tineke thnx voor de foto's!!! :+:

Zoeensep, dankje wel! Leuke set he, die roze!!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:35

En veel figuren zodat ze op jou moet letten in plaats van snoekduiken en doorstapmen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:36

Geweldig danique! Echt super! Maar dat wist je al!

Je verbeterpunten geef je zelf al aan, en idd lekker gaan werken aan balans enz en dat je zelf uiteindelijk lekkerder gaat en kunt zitten!

Toppertjes! Gauw afspreken en mooie rijfotos maken! Whiehoe!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:38

Leuk. Wat een tank zeg! Hoe groot is ze?
Erg logisch dat er nog spanning is en het er niet perfect uit ziet.
Inderdaad lekker voorwaarts op eigenbenen lopen. Komt vast wel goed!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:38

Het ziet er al super uit.
Jammer dat ze achter de loodlijn wil kruipen maar je rijd erg vriendelijk en denk dat dat er wel uit komt.
Vind jullie een leuke combi.
Veel plezier en succes verder samen.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:39

Ja super hahaha , krijg van veel stalgenootjes te horen dat ik zo een leuke gay pony heb :')

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:46

Leuke reacties!! Bedankt allemaal!

Iloveyah: ze is ruim 1,70 en haar moeder is een halve fries. Ze is zoals je ziet dus niet als een dressuurpaard gebouwd maar is wat 'voller/grover'! Ik ben daarin tegen 1,58 ongeveer!
Laatst bijgewerkt door Danique07 op 13-04-13 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:48

ooo, wat is dit een mooi groot paard( lees net hoe groot ze is ) en jij wat aan de (kleine) kant zo te zien op de foto,s. maar de setjes zijn leuk. als je tijd neemt met het rijden en hulp krijgt dan kom het vast goed met jullie . lekker blijven door sturen en heel veel belonen als ze het goed doet.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:55

Geen dank :+:

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:13

ziet er prima uit!! zoals je zelf ook al aangeeft mag het neusje er meer uit. komt vast wel goed en heel veel plezier jullie twee

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:11

Gaat helemaal goed komen hoor ^^ Inderdaad de punten die je zelf al aangaf en die hierboven zijn aangegeven ;) Maar ik denk dat jullie vooral lekker samen hier aan moeten werken maar ik heb er wel vertrouwen in als ik dit zie :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:03

Mooi dier zeg, wel een beetje te dik, maar dat lost zich wel op als je haar meer kunt gaan rijden, ik vind dit nu typisch een dressuurpaard qua bouw, die ranke hoogbenige paarden zijn heel modern en zien er spectaculair uit in de beweging, maar deze straalt power uit, lekker mee verderwerken en proberen om zelf goed actief mee te zitten, ipv een beetje te afwachtend zitten met je voeten iets te ver naar voren gestoken.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 10:02

Bedankt voor de reacties!

Freeride, zoals in de openingspost staat, heb ik nieuwe laarzen waardoor ik mijn benen afsteek. Dit is niet omdat ik op deze manier (afwachtend) rijd.

Sabinaa__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:36

Wat een leuke foto's! Jullie zijn ontzettend leuk samen. :D
Dat gaat zeker goedkomen.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:38

Ik vraag me bij de foto's af, hoe voorwaarts je paar is? Gebruikt hij zijn achterhand goed?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:11

Ruige merrie zeg, zeker zo met jou erop :P Fijn dat je het vertrouwen rustig aan weer terug begint te krijgen! Ik vind het er lekker ontspannen uit zien en je bent je er van bewust dat ze minder diep moet!
Ze is wel echt ontzettend dik, daar zou ik wel mee uit gaan kijken.

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:10

Mooi paard! wel een forse idd! :D
Zie ook dat je niet ver bij mij vandaan woont :P
Ik ga ook mee met bovenstaand commetaar! :j

dressageknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:34

Zo hallo wat een reus joh! En trouwens je bent helemaal niet klein hoor hij is gewoon mega groot

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:15

Nou ik vind t er best goed uitzien hoor, lekker laag! :) Mag inderdaad iets meer met het neusje eruit maar veel meer is er niet op aan te merken vind ik!
Leuk paard ook. En die setjes, cool!