Ik ben mij aan het verdiepen in dressuurmatig trainen met balkjes en gymnatiseren met balkjes.
Ik zoek hierop nog aanvullingen, tips, ...
Alvast bedankt!
een reactie vind ik zéér fijn.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

brighteyes85 schreef:Ja, ik gebruik ze regelmatig. Met name tijdens het longeerwerk leg ik balkjes neer, wordt mijn paard lekker los van en ze houd er lol in dat rondje lopen
Hij heeft wel eens op zijn neus gelegen omdat de paddock met knappe merries erin interessanter was

Anne_GTI schreef:Ik heb vrijwel altijd in elke training wel een paar balken liggen. Paarden worden er lekker los van in het lijf en je kan er ook leuk voltes omheen rijden of juist niet. Minimaal 2 liggen er eigenlijk altijd wel ergens maar soms pleur ik er ook een heel regiment achter elkaar met cavelletti's enz.
Zonder balken vind ik een bak maar kaal.
44Myrthe44 schreef:Weten jullie toevallig de afstanden voor balkjes? Stap, draf en galop?
Ik rij dressuur maar wil nog wel eens balkjes lopen, vind mijn paard leuk. Alleen heb ik altijd t idee dat mijn afstanden niet goed zijn (doe maar wat), hij komt nooit echt goed uit.

Anne_GTI schreef:Draf afstand. Balkjes stappen doe ik nooit. Dat past nooit lekker met een paard wat ruim stapt. Stap moet je niet teveel aan rommelen als die goed is. Daar verkloot je het alleen maar mee.
Galopafstand afhankelijk van de galop van het paard tussen 3 en 3.25 ertussen. Als je er in-uitjes van gaat maken de afstand verkorten naar 3 meter. Al heb ik daar met die grote galop van m'n vos best moeite mee om dat mooi passend te rijden. Moet ie terug gaan springen en da's wel goed voor hem.