Amber - 4-jarige bonte c-pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Amber - 4-jarige bonte c-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:56

Hoihoi iedereen! :)

Sinds zo'n twee/drie maanden staat er bij ons op de manege een nieuwe pony (doodzonde, het is werkelijk een geweldig beestje!), en die rij ik! :) Zowel met springen als dressuur.
Ik heb al wat springwedstrijdjes met haar gereden, en het gaat echt ontzettend goed. Ze leert erg snel, en is erg fijn om mee te werken. Ik zou willen dat ze van mij was, maar dit
is helaas niet mogelijk -O-

Zelf rij ik nu ongeveer 3 jaar.

Paspoortje:

- Amber
- 4 Jaar
- Merrie
- C-pony
- Dressuur en springen
- Welsh ofzo? Weet niet precies.

Afbeelding

Afbeelding

Hier moet ik mijn handen wat dichter bij elkaar en wat rechter houden, wordt hard aan gewerkt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet zo'n kippenvleugelarmpjes! :=
Afbeelding

Filmpje van eerste wedstrijd samen (helaas liet ik haar in de barrage teveel rennen waardoor we de bocht niet haalden en nogal blunderig over de verkeerde hindernis gingen :'))

Verbeterpunten:

- Meer zitten
- Handen bij elkaar en recht houden
- In het parcours in de bochten soms wat meer doorrijden
- Tenen naar binnen (vind ik lastig)
- Meer zitten voor de sprong
- Armen tijdens sprong meer aan lichaam houden

Hebben jullie nog tips/advies? Ik sta overal voor open, maar houd het alsjeblieft wel netjes. :)

Heleennn

Re: Amber - 4-jarige bonte c-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 00:03

Super leuke pony! Je rijdt netjes! En de puntjes die je zelf aan geeft komen goed als je genoeg oefent :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:50

Wat een leuke pony inderdaad! <3 Wat jouw houding betreft: pas op dat je niet gaat hangen vanuit je onderrug. Op foto 2 en 4 is dit goed te zien. Hiermee breng je niet alleen de pony uit balans, maar lijkt het ook dat je meer druk op de teugel neemt dan nodig.
Verder je handen inderdaad een stuk verder bij elkaar en probeer er ook op te letten dat je je polsen niet naar binnen kantelt (foto 4).

Al met al geven bovenstaande 2 dingen een heel gespannen beeld en dat vind ik zonde, met name voor een 4 jarige :) Probeer hem van voren ook stukken losser te laten, zelf lekker ontspannen rechtop te gaan zitten en hierbij vooral op je handen en armen letten dus :) Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:28

Corelli schreef:
Wat een leuke pony inderdaad! <3 Wat jouw houding betreft: pas op dat je niet gaat hangen vanuit je onderrug. Op foto 2 en 4 is dit goed te zien. Hiermee breng je niet alleen de pony uit balans, maar lijkt het ook dat je meer druk op de teugel neemt dan nodig.
Verder je handen inderdaad een stuk verder bij elkaar en probeer er ook op te letten dat je je polsen niet naar binnen kantelt (foto 4).

Al met al geven bovenstaande 2 dingen een heel gespannen beeld en dat vind ik zonde, met name voor een 4 jarige :) Probeer hem van voren ook stukken losser te laten, zelf lekker ontspannen rechtop te gaan zitten en hierbij vooral op je handen en armen letten dus :) Succes

Dankjewel voor het advies! Aan die handen en armen was ik inderdaad al hard bezig, maar ik zal ook wat rechter op gaan zitten. Verder had mijn instructeur ook al gezecht om.de pony voor wat meer ruite te geven.

123demio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:57

Leuke pony! Echt jammer dat het mis ging in de barrage, want het zag er goed uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:33

123demio schreef:
Leuke pony! Echt jammer dat het mis ging in de barrage, want het zag er goed uit :)

Dankjewel! :) Ik baalde er ook wel van, stomme fout van mijzelf. Maar heb er wel van geleerd, bij onze tweede wedstrijd was er weer zo'n bocht en toen heb ik die wat rustiger aangereden. Helemaal foutloos! :D

muffin25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:26

Wat een superleuke pony! Handen mag je soms iets meer bij mekaar houden, maar verder ziet het er goed uit!

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:05

Geweldige pony, en zeker als je haar pas 2/3 maanden rijdt vind ik dat het goed gaat... Ik ga geen commentaar geven, want ik rijd zelf ook pas net en kan je dus geen goed advies geven.
Ik had wel een vraagje: Waarom is het doodzonde dat ze bij jullie op de manege staat?

Anorion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:08

Wat een leuke pony, de punten die je aangeeft zijn goed gezien door jezelf. Jammer van de barrage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:47

Milty schreef:
Geweldige pony, en zeker als je haar pas 2/3 maanden rijdt vind ik dat het goed gaat... Ik ga geen commentaar geven, want ik rijd zelf ook pas net en kan je dus geen goed advies geven.
Ik had wel een vraagje: Waarom is het doodzonde dat ze bij jullie op de manege staat?

Het is volgens de instructeurs een ongelofelijk goede pony, één van de beste die op de hele manege te vinden zijn (Manege de [naam]). Helaas ziet niemand dit omdat het "maar een manege pony" is. Als de pony een vaste eigenaar had zou ze heel ver kunnen komen, maar als manege pony gaat dat niet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:49

Anorion schreef:
Wat een leuke pony, de punten die je aangeeft zijn goed gezien door jezelf. Jammer van de barrage

Vond ik ook erg jammer ja. Maar het gaat al veel beter, vorige week is ze voor het eerst in de buitenbak geweest, en dat was gelijk al een springwedstrijd. Ze heeft het ongelofelijk goed gedaan! Geen een keer geweigerd. Helaas één balkje, maar dat kan gebeuren. Ben alsnog ongelofelijk trots op haar! :)

amberIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:20

Leuke pony! En een mooie naam :)

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:54

Resistance schreef:
Milty schreef:

Het is volgens de instructeurs een ongelofelijk goede pony, één van de beste die op de hele manege te vinden zijn (Manege de Prinsenstad). Helaas ziet niemand dit omdat het "maar een manege pony" is. Als de pony een vaste eigenaar had zou ze heel ver kunnen komen, maar als manege pony gaat dat niet lukken.

Aah, dan is het inderdaad wel zonde.. Kan niemand haar leasen ofzo? Misschien kan ze dan verder komen. Ik weet verder niets van je manege, dus ik heb geen idee of je er uberhaupt kan leasen, maar het was maar een ideetje ;)

plopjevaltom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:11

zo die pony kan goed springen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:30

Milty schreef:
Resistance schreef:

Het is volgens de instructeurs een ongelofelijk goede pony, één van de beste die op de hele manege te vinden zijn (Manege de [naam]). Helaas ziet niemand dit omdat het "maar een manege pony" is. Als de pony een vaste eigenaar had zou ze heel ver kunnen komen, maar als manege pony gaat dat niet lukken.

Aah, dan is het inderdaad wel zonde.. Kan niemand haar leasen ofzo? Misschien kan ze dan verder komen. Ik weet verder niets van je manege, dus ik heb geen idee of je er uberhaupt kan leasen, maar het was maar een ideetje ;)

Haha, onze manege is niet echt een manege meer, maar een enorm bedrijf. Het gaat gewoon altijd aan één stuk door, en het is ongelofelijk groot. Pony's leasen gaat daar niet, dan wordt het nogal rommelig. We hebben nu 3 binnenbakken en twee enorme buitenbakken waarvan er één groot genoeg is om 4 bakken van te maken, en die zitten elk uur propvol. Als iedereen pony's zou gaan leasen, wordt dat dus erg onhandig. (Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het wel ongelofelijk graag zou willen ^^)

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:56

Wat een mooie kleur heeft jouw pony. Heel veel succes en plezier met je wedstrijddebuut. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:02

Ossi schreef:
Wat een mooie kleur heeft jouw pony. Heel veel succes en plezier met je wedstrijddebuut. :)

Haha, dankjewel. Het is alleen helaas niet mijn pony.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:14

Wat een superleuke pony!!
Ziet er erg goed uit voor iemand die nog maar 3 jaartjes rijd.
Is er geen mogelijkheid de pony te leasen? Vind jullie een heel leuke combi namelijk.

Axel_Nott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:37

Wauw wat een gaaf beestje! Je hebt haar prima aan het lopen en er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Ik denk dat je zoals je zelf al zegt je handen wat meer kunt dragen en dat het dan een NOG mooier plaatje zal worden. Ik denk niet dat de positie van je handen uit je houding vandaan komt in dit geval maar meer met het feit dat je je laat verleiden om haar sterker te rijden. Dus wil je nog lichter worden dan je nu al doet dan kun je proberen het achterbeen er nog iets meer onder te laten treden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:52

Anneke schreef:
Wat een superleuke pony!!
Ziet er erg goed uit voor iemand die nog maar 3 jaartjes rijd.
Is er geen mogelijkheid de pony te leasen? Vind jullie een heel leuke combi namelijk.

Dat kan helaas niet -O- . Ik zou het ongelofelijk graag willen, maar onze manege is meer een bedrijf dat nooit stil ligt. Er zijn elk uur zo'n 4 lessen aan de gang, dus als mensen zouden gaan leasen zou het allemaal erg ongecontroleerd gaan. Ik wil heel graag verder komen in de sport, het liefst zo hoog mogelijk. Maar eerst een manier vinden hoe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:54

Axel_Nott schreef:
Wauw wat een gaaf beestje! Je hebt haar prima aan het lopen en er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering. Ik denk dat je zoals je zelf al zegt je handen wat meer kunt dragen en dat het dan een NOG mooier plaatje zal worden. Ik denk niet dat de positie van je handen uit je houding vandaan komt in dit geval maar meer met het feit dat je je laat verleiden om haar sterker te rijden. Dus wil je nog lichter worden dan je nu al doet dan kun je proberen het achterbeen er nog iets meer onder te laten treden.

Dat is precies wat mijn instructeur zei! Ik heb inderdaad snel de neiging om een erg sterke hand te hebben. Dit ligt waarschijnlijk aan dat ik een lange tijd op een andere pony heb gereden die erg sterk in de hals was, en altijd de neiging had om weg te springen. Ik ben nu inderdaad hard aan het werk om die handen beter te krijgen, en dat lukt al erg goed! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:32

plopjevaltom schreef:
zo die pony kan goed springen

Inderdaad ja! Ik vind het doodzonde dat ze als manegepony wordt gebruikt, ze kan veel meer.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:10

Mooie pony, voor 3 jaar te rijden rij je al wel goed.
jammer dat het een manegepony is want Julie zijn een leuke combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:46

justboris schreef:
Mooie pony, voor 3 jaar te rijden rij je al wel goed.
jammer dat het een manegepony is want Julie zijn een leuke combinatie.

Dankjewel! :)

verdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:37

mooi hoor!
Ik heb zelf vroeger een bont paard gehad en had afgelopen zaterdag mijn 1e proefles op manege de prinsenstad om 11.00 Kan het kloppen dat ik jullie toen gezien heb?

Echt een prachtig beestje, en je rijd inderdaad erg goed met 3 jaar rij ervaring.
Heb je 1 x per week les of...?