Kashmir (V.Ulft) voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssie14

Kashmir (V.Ulft) voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 17:39

Kashmir is een ruin van 21 jaar. Hij heeft met zijn eigenaressen Z gelopen en ik start nu met hem in de L2.
Tips zijn welkom, maar hou het wel aardig. Ik heb 2 keer per week les, dus ik wordt begeleid.
Mijn aandachtspunten zijn:
- Recht op zitten.
- Handen stil
- Handen meer dragen.

Eerste wedstrijd September 2011 B:
Afbeelding
Afbeelding

Zomer 2012 L1:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatste L1 wedstrijd:
Afbeelding

Maart 2013 L2:
Afbeelding

Een filmpje van de afgelopen 2 jaar:

oudaccountx

Re: Kashmir (V.Ulft) voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:57

Ziet er netjes uit hoor Tess! Lijkt me een leuke 2 jaar en wie weet wat er nog komen zal gaan!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 18:00

Dankjewel Des! Ik hoop dat ik nog heel wat jaren van hem mag genieten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:05

Ziet er leuk uit Tess, jullie zijn een leuke combie :)

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 18:06

Dankjewel Esmee!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:27

Ziet er leuk uit! :)
Het valt me wel op dat hij op veel foto's zijn mond openheeft?

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 18:43

dyoka schreef:

Dankjewel!

ja dat klopt. door zijn leeftijd, worden zijn tanden lang en kan hij met bit zijn mond niet meer voorledig sluiten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:28

Ziet er goed uit Tess. Hopen dat je nog lang van hem mag genieten.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 19:28

Dankjewel!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:02

netjes hoor, maar wat me opvalt vooral op het laatst van het filmpje dat je heel erg naar achter leunt!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 22:25

normann_love schreef:
netjes hoor, maar wat me opvalt vooral op het laatst van het filmpje dat je heel erg naar achter leunt!

Dankjewel!
ja dat is ook mijn aandachtspunt. heb door een rugblesuren mij zelf aangeleerd om de pijn te ontwijken en naar achter te leunen. en helaas gaat aanleren sneller dan afleren

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:26

Wat een knap paard! ik heb dr zelf ook 1 van Ulft gehad,maar jee wat lijken die op elkaar zeg!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 22:28

Snackie schreef:
Wat een knap paard! ik heb dr zelf ook 1 van Ulft gehad,maar jee wat lijken die op elkaar zeg!

Dankjewel! heb je een foto van jou paard? Ik heb meerdere nakomelingen van ulft gezien die heel erg op Kas lijken!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:25

Kashmir is gaaf, Tess :)! Je hebt hem netjes aan het lopen, super leuke combi zijn jullie!

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 07:39

Ik vind het eigenlijk allemaal er erg strak uitzien. In het filmpje vind ik hem lekker over de rug lopen bij jouw eerste keer. Daarna vind ik hem elke keer strakker worden en zijn rug wegdrukken. Daarbij lijkt het of jij erg aan de teugels hangt. Het paard maakt in de draf ook af en toe een kort "hupje" voor. Alsof hij niet lekker naar voren kan draven. Jouw zit is ook erg veranderd in de jaren. In 2011 zit je mooi rechtop, nu in 2013 vind ik je erg naar achteren hangen. Vind het voor de rest een leuk paard wat er goed uitziet voor zijn leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:23

Mijn paard trekt ook haar bovenlip zo op tijdens het werk en is nog niet oud hoor ;-)

Voor de rest vind ik de bewegelijkheid van het paard 2 jaar geleden beter dan nu.. Het lijkt of je hem nu met je hand en zit tegenwerkt en hij zijn passen niet goed kan afmaken en zn rug niet goed gebruikt. Ik lees dat je een rugblessure hebt gehad. Probeer met fysio oefeningen je rug weer sterker te maken zodat je weer netjes rechtop kunt gaan zitten. Denk dat jullie dan grote sprongen vooruit gaan maken.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:03

Tesssie14 schreef:
dyoka schreef:

Dankjewel!

ja dat klopt. door zijn leeftijd, worden zijn tanden lang en kan hij met bit zijn mond niet meer voorledig sluiten

Leuk paard, en tof dat je op zo'n oude rot in het vak alles kunt leren, ziet er netjes gereden uit hoor.

Die tandjes kan een goeie Tandarts veel aan doen en dan met het juiste bitje erin, sluit de mond ook weer gewoon, dit is voor een paard heel vervelend.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 15:12

anoukie88 schreef:
Ik vind het eigenlijk allemaal er erg strak uitzien. In het filmpje vind ik hem lekker over de rug lopen bij jouw eerste keer. Daarna vind ik hem elke keer strakker worden en zijn rug wegdrukken. Daarbij lijkt het of jij erg aan de teugels hangt. Het paard maakt in de draf ook af en toe een kort "hupje" voor. Alsof hij niet lekker naar voren kan draven. Jouw zit is ook erg veranderd in de jaren. In 2011 zit je mooi rechtop, nu in 2013 vind ik je erg naar achteren hangen. Vind het voor de rest een leuk paard wat er goed uitziet voor zijn leeftijd.

Dat hij strakker in zijn lijf is geworden klopt. komt ook door zijn leeftijd. Ja mijn houding is achteruit gegaan, zoals je kan lezen heb ik een rugblessure.
bedankt voor de tips

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 15:13

Share schreef:
Mijn paard trekt ook haar bovenlip zo op tijdens het werk en is nog niet oud hoor ;-)

Voor de rest vind ik de bewegelijkheid van het paard 2 jaar geleden beter dan nu.. Het lijkt of je hem nu met je hand en zit tegenwerkt en hij zijn passen niet goed kan afmaken en zn rug niet goed gebruikt. Ik lees dat je een rugblessure hebt gehad. Probeer met fysio oefeningen je rug weer sterker te maken zodat je weer netjes rechtop kunt gaan zitten. Denk dat jullie dan grote sprongen vooruit gaan maken.

Ja ik ben bezig met mijn rug sterker te maken, en op mijn houding te letten!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 15:14

Citaat:
Leuk paard, en tof dat je op zo'n oude rot in het vak alles kunt leren, ziet er netjes gereden uit hoor.

Die tandjes kan een goeie Tandarts veel aan doen en dan met het juiste bitje erin, sluit de mond ook weer gewoon, dit is voor een paard heel vervelend.

Dankjewel! ja ben ook blij dat ik de kans heb om dit super paardje te rijden:)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:02

Wat een leuk paard!
Tesssie14 schreef:
[

Ik weet niet van wie je dit gehoord hebt maar dat is echt onzin. Het bit van een paard ligt op het tandvlees, in de ruimte waar geen tanden zitten. Een paard kan gewoon zijn mond dichtdoen. Kan hij dat niet, dan heb je er een verkeerd bit in, maar met lengte van de tanden heeft het niks te maken. En het optrekken van de lip (als je dat bedoelt) heeft vaak met teveel druk te maken. Ik zie dat je hem in het filmpje van 2013 meer opgericht rijdt. Alleen daar werk je heel grof in met je hand, je probeert hem bij elke pas op te tillen. Maar je blokkeert hem daar heel erg in zijn beweging. Oprichting moet komen doordat hij zakt in de achterhand, niet doordat jij hem optilt en in die houding trekt. De rest van de filmpjes zien er een stuk fijner uit. Fijn dat je zo'n fijn leerpaard hebt, probeer hem met respect te behandelen (waarmee ik niet zeg dat je dat niet doet, maar wat meer kennis over de bewegingen, de anatomie en het gedrag kan geen kwaad denk ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:27

kamille schreef:
Wat een leuk paard!
Tesssie14 schreef:
[

Ik weet niet van wie je dit gehoord hebt maar dat is echt onzin. Het bit van een paard ligt op het tandvlees, in de ruimte waar geen tanden zitten. Een paard kan gewoon zijn mond dichtdoen. Kan hij dat niet, dan heb je er een verkeerd bit in, maar met lengte van de tanden heeft het niks te maken. En het optrekken van de lip (als je dat bedoelt) heeft vaak met teveel druk te maken. Ik zie dat je hem in het filmpje van 2013 meer opgericht rijdt. Alleen daar werk je heel grof in met je hand, je probeert hem bij elke pas op te tillen. Maar je blokkeert hem daar heel erg in zijn beweging. Oprichting moet komen doordat hij zakt in de achterhand, niet doordat jij hem optilt en in die houding trekt. De rest van de filmpjes zien er een stuk fijner uit. Fijn dat je zo'n fijn leerpaard hebt, probeer hem met respect te behandelen (waarmee ik niet zeg dat je dat niet doet, maar wat meer kennis over de bewegingen, de anatomie en het gedrag kan geen kwaad denk ik).

Oftopic.. Mijn paard trekt ook haar lip soms op maar dit hoeft echt niet perse met druk te maken te hebben. http://www.mijnalbum.nl/Album=K4UJN8M3 zoals je ziet, geen druk. Soms is het gewoon een soort "tik" (foto is wel extreem overigens)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:39

Share schreef:
[

Oftopic.. Mijn paard trekt ook haar lip soms op maar dit hoeft echt niet perse met druk te maken te hebben. http://www.mijnalbum.nl/Album=K4UJN8M3 zoals je ziet, geen druk. Soms is het gewoon een soort "tik" (foto is wel extreem overigens)

Misschien is het bij jouw paard wel aangeleerd gedrag, dat hij bv in het verleden wel met harde of stugge hand gereden is. Of bv dat de neusriem heel strak zit/zat. Die van jou kijkt inderdaad wel blij :-) Het ging mij vooral om de opmerking: hij heeft lange tanden..die vind ik vergezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:56

Heb dit paard zelf beleerd hihi ;-) en ze doet het al vanaf het begin. Maar idd ik moet je gelijk geven dat ik de te lange tanden ook een vreemde conclusie vind.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 19:26

Kyarahh schreef:
Kashmir is gaaf, Tess :)! Je hebt hem netjes aan het lopen, super leuke combi zijn jullie!

Dankjewel!