Ik heb heel bokt afgespeurd op zoek naar een topic waar ik iets van op kon steken, maar eigenlijk doen de foto's het niet meer en de topics zijn niet meer actief, dus bij deze een nieuwe.
Ik ben benieuwd naar hoe je van een foto af kunt zien of je paard op de voorhand, achterhand of horizontaal in evenwicht loopt. Ik snap dat dit afhankelijk is van de leeftijd, graad van africhting, etc. etc. want dat heb ik nog wel op kunnen steken uit de oude topics.
Ik heb een Arabische ruin van 5 die tot vorig jaar met een fout zadel gereden is en daardoor is er atrofie ontstaan in de rug en achterhand. Nu ben ik al een tijdje bezig (uiteraard met een goed zadel) om zijn spieren weer op te bouwen, maar een paard met atrofie in zijn achterhand op de achterhand zetten is natuurlijk geen koud klusje

Ik heb een aantal foto's waar ik graag feedback over wil omtrend het bovenstaande. Ik zal er ook bij zetten wat ik er zelf van denk, maar don't shoot the messenger, want ik heb er echt (nog) geen kijk op. Overigens heb ik iedere week les en dit is dus geen HAW, dus geen commentaar over schoeisel ed... Mijn chaps zijn kapot gegaan van de week

In mijn ogen aardig horizontaal, maar kantelt toch iets voorover.

Op de voorhand.

Ik heb het idee dat hij hier meer draagt.

Deze vind ik misleidend, want door zijn ondertredende achterbeen zou ik denken horizontaal, maar het oogt toch op de voorhand..
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en uiteraard zou ik het ook leuk vinden als er meer foto's geplaatst zouden worden van andere paarden!

! Tot zover snap ik het. 

), maar mijn rijkunsten niet.. Omdat ik hem te ver laat duiken en dus te veel op de voorhand laat lopen? Ik heb nog wel wat interessante plaatjes straks, maar kan ze vanaf mijn telefoon niet uploaden, dus dat zal volgen! Alvast bedankt voor de duidelijke reacties! 

hij heeft gewoon een fijn, heel licht contact..
maar dat geeft niets, leer je vast wel.