Naomi haar eerste spring parcours!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen97

Naomi haar eerste spring parcours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 21:45

Na enige twijfel ga ik toch een haw aanmaken.

Ik ben sinds eind februari gaan starten met Naomi. voor mij is het allemaal nieuw en de nadruk gaat voornamelijk bij het springen zitten. Naomi is een 5 jarige E pony die met haar eigenaar L2 start op dit moment. ik ben nu 2 keer gestart met haar in de dressuur en heb allebei de keren een winstpunt gepakt met 184 en 192. ik rijd haar nu ongeveer een jaartje en ben in het begin tegen veel dingen aangelopen. ze is al vanaf het begin kijkerig geweest en wil nogal snel gaan klieren. Na enige tijd goed consequent te zijn geweest gaat dat al een stuk beter thuis... maar op ander terein blijft ze erg gespannen en kijkerig. het gaat al iets beter maar er is nog wel veel werk aan de winkel.

zondag ben ik naar mijn eerste parcours geweest in Oenkerk. ik natuurlijk erg gespannen omdat dit mijn eerste officiele springwedstrijd was. mooi op tijd aangekomen en lekker rustig het parcours gaan lopen.

Naomi opgezadeld en erop. heb eerst op het terein wat gestapt om voor mij en haar wat spanning af te laten vloeien. en toen richting de inrijbaan..... mevrouw begon direct te klieren en was overal behalve bij mij! ik ben direct gaan draven en galoperen veel overgangen gaan rijden en figuren. zoals je ook op de foto's kan zien ben ik bij het inrijden is naomi en ik erg gespannen dit kan je zien omdat ze aan de voorkant redelijk strak was. naarmate het rijden ging dat een stuk beter maar jammer genoeg hier geen foto's van.

ik heb in totaal misschien 4 keer gesprongen met naomi thuis, meer kon ook niet omdat het weer het niet toe liet met de grond etc. verder heeft naomi geen ervaring en zoals ik al zei, ze is een bangerik.

dus richting een klein kruisje gereden en mevrouw wou er al langs. stil gezet en erover geen geduwt. daarna was het klaar. ik heb toen alles zonder problemen kunnen springen waar ik super blij mee ben! het ging mij er vooral om, om ervaring op te doen en voor mijn gevoel fijn gesprongen te hebben.

in het parcours zelf wel een weigering gehad maar dat was mijn schuld.

dingen waar ik mee aan het werk ben
-proberen de ontspanning te krijgen bij ruiter en pony
-ontspanning aan de voorkant
-mijn houding brrrrr wat vreselijk als ik de foto's zie!
-niet naar beneden kijken maar vooruit
-naomi haar aandacht bij mij krijgen
-ze wilt nogal aarzelen voor de sprong dus haar het vertrouwen geven
-meer terug zitten

sorry voor dit lange bericht! hopelijk hebben jullie het allemaal gelezen!

hou er rekening mee dat naomi en ik erg groen zijn in het springen en wedstrijd rijden en we nog veel moeten leren!

graag opbouwende kritiek en ik hoef geen reacties die alleen maar afkraken.

proberen ontspanning te krijgen, vooruit kijken en rechtop
1Afbeelding
meer ontspanning
2Afbeelding
mijn houding |(
3Afbeelding
en maar beginnen met springen
4Afbeelding
eerste kruisje, meer terug in het zadel zitten
5Afbeelding
vooruit kijken!
6Afbeelding
meer terug zitten en vooruit kijken!
7Afbeelding
idem
8Afbeelding
hier werd ik gelaneerd! verkeerd uitgekomen voor de sprong en had het niet verwacht
9Afbeelding
oortjes naar voren!
10Afbeelding

11Afbeelding
meer terug zitten
12Afbeelding

foto's staan niet op volgorde!

en mijn houding.. om te huilen |( tips zijn daarvoor zeker welkom. vooral mijn tenen die krijg ik niet mooi naar binnen TIPS?

wees lief voor mij, vind het beetje eng om dit in de HAW te zetten :D

Tenno7

Re: Naomi haar eerste spring parcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:27

bekend paardje! heb der wel een paar x gezien in de dressuur ring, vindt der als springpony leuker ogen! je houding is niet eens zo slecht, probeer wat ontspannender te zijn idd en iets minder krampachtig!

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:30

Ik vind het er opzich al best netjes uitzien.
Probeer op de eerste drie foto's misschien iets meer te 'zitten' op je paard. ( weet niet of je dat ook wilde horen, het gaat natuurlijk om het springen!)

Probeer net wat jezelf al zegt iets meer terug te zitten.
En mooi vooruit kijken, zoals mijn instrutrice altijd zegt: vooruit kijken, je komt terecht waar je kijkt. Als je dus naar beneden kijkt kom je terrecht in het zand. ( dit is natuurlijk overdreven maar toch :D )
Ik kreeg de tip om mijn knieen goed aan het zadel tehouden, en mijn hakken netjes 'uittedrukken'. Hierdoor word je stand van je been al beter aan gaan je tenen als het goed is al meer naar binnen(vooruit).

En verder veel oefenen en lessen blijven volgen hier leer je het meest van :)

Veel succes en plezier nog!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:32

Ik vindt het er juist erg leuk uit zien! Dat jullie groen zijn is te zien maar je moet ergens beginnen toch?
Mijn enige tips, wat meer vertrouwen in jezelf krijgen en lekker vaak doen! Veel succes, het gaat goed komen met jullie dat weet ik zeker!

Enne dat blauw staat echt mooi zeg! Vooral met die super mooie laarzen erbij!

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:53

Tenno7 schreef:
bekend paardje! heb der wel een paar x gezien in de dressuur ring, vindt der als springpony leuker ogen! je houding is niet eens zo slecht, probeer wat ontspannender te zijn idd en iets minder krampachtig!

kan kloppen! ik denk dat je haar met de eigenaar hebt gezien. ik vind haar ook leuker als springpony haha

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:53

_Isa schreef:
Ik vind het er opzich al best netjes uitzien.
Probeer op de eerste drie foto's misschien iets meer te 'zitten' op je paard. ( weet niet of je dat ook wilde horen, het gaat natuurlijk om het springen!)

Probeer net wat jezelf al zegt iets meer terug te zitten.
En mooi vooruit kijken, zoals mijn instrutrice altijd zegt: vooruit kijken, je komt terecht waar je kijkt. Als je dus naar beneden kijkt kom je terrecht in het zand. ( dit is natuurlijk overdreven maar toch :D )
Ik kreeg de tip om mijn knieen goed aan het zadel tehouden, en mijn hakken netjes 'uittedrukken'. Hierdoor word je stand van je been al beter aan gaan je tenen als het goed is al meer naar binnen(vooruit).

En verder veel oefenen en lessen blijven volgen hier leer je het meest van :)

Veel succes en plezier nog!

dankjewel!

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 11:54

Simyo schreef:
Ik vindt het er juist erg leuk uit zien! Dat jullie groen zijn is te zien maar je moet ergens beginnen toch?
Mijn enige tips, wat meer vertrouwen in jezelf krijgen en lekker vaak doen! Veel succes, het gaat goed komen met jullie dat weet ik zeker!

Enne dat blauw staat echt mooi zeg! Vooral met die super mooie laarzen erbij!

dankjewel! ja blauw staat erg leuk op haar!

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:03

Ziet er goed uit hoor! Ik geloof dat alle dingen al genoemd zijn :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:26

bij de eerste spring foto, de pony mee ruimte geven dus handen meer naar voren ?

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:33

Wat zijn jullie een mooie combinatie :# !
Probeer gewoon relaxed in het zadel te zitten, dan kan je makkelijker mee'vloeien' boven de sprong..
Tips voor tenen naar binnen;
- als je een x gaat rijden de HELE tijd eraan denken, na een paar keer gaat het vanzelf ;)
- hakken omlaag houden, dan gaat het makkelijker
- kilometers maken :j

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:44

dankjewel!

MariskaJ123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:10

Het ziet er erg netjes uit maar ik denk dat de martigaal niet echt nodig is := Maar het is niet mijn paard en jij zult dat waarschijnlijk beter weten :j

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:29

bij de eerste foto's zitten/wijzen je tenen naar de buitenkant.

voor de rest ziet het er goed uit! :D

wendyodinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:14

leuk zeg ! ziet er goed uit

123demio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:49

De 1ste paar foto's dat je nog niet springt is je houding indd iets om aan te werken, maar als je springt ziet het er goed uit hoor! :)

amberIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:35

Gaaf ding! Goede techniek!

simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:13

Leuk paard

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 14:32

dankjewel iedereen! zal alle tips meenemen!

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:11

Wat zijn jullie een leuke combinatie. Het ziet er erg fijn en ontspannen uit. Ga zo door!

Vincent_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:55

Wat zijn jullie een leuke combinatie. Het ziet er erg fijn en ontspannen uit. Ga zo door!

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:14

sluit me er helemaal bij aan :) De eerste foto's mag je wat meer aan je houding werken je kukelt best wel naar voren namelijk :o Maar het springen ziet er gewoon netjes uit :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:15

Leuk paardje zeg!!

mijn tip: sporen af totdat je je voeten recht kan houden.. naar mijn idee zit die spoor steeds tussen de ribben...

Zonde want voor de rest vind ik het er goed uit zien

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:48

wat een leuke combinatie. Ziet er goed uit. Probeer je tenen meer naar binnen te draaien en meer te gaan zitten. Lekker verder oefenen en dan komt alles goed

Wellantdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:22

Wat heb je een leuke uitrusting! Je geeft zelf al aan wat je kan verbeteren, gewoon blijven volhouden en de instructeur vragen je goed aandacht aan te besteden:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:29

Ha! Die hebben we ook voorbij zien komen in het aan de teugel topic!
Ik vind de eerste paar foto's wat gespannen ogen.. Lekker ontspannen, dan komt het met je paardje wel goed.
Ik zie je (zoals je zelf al zegt) op elke foto naar beneden kijken. Kijk vooruit is mij altijd geleerd. Je bent bij hindernis 1, dan kijk jij alvast voor je uit waar hindernis 2 ook alweer is.
Galopssprongen tellen voor de hindernis is ook een goede. Hoeveel galopssprongen nog voordat je wilt dat je paard afzet. 1, 2, 3, dan bij 4 wil je de afzet, neem je verlichte zit aan, en dan springt je paard vaak vanzelf wel. Zo geef jij aan, als ik verlichte zit aan neem, wil ik dat jij springt. Kan je ook 'niet' verkeerd uitkomen. :+
Verder, je voeten. Mij is altijd verteld: Met springen, hoeven je tenen niet naar binnen, mogen ze juist wat naar buiten.
Vind het er verder goed uitzien! Leuk paard ook! :j