Esther b Torinoxpaola at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sientje1992

Esther b Torinoxpaola at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 00:54

Hallo bokkers,

Na aanleiding van het vorige topic (slecht filmpje) een nieuwe topic.

Meet my horse.
Afbeelding

Foto's zijn gemaakt door bokker @xJellybeex12 zij doet shoots.

Esther B.
4 jaar oud.
merrie.
TorinoxPaola.

Ze is nog niet zo super lang onder het zadel overgangen gaan al super, verder moeten wij nog erg werken naar het laag en rond rijden al gaat dit wel steeds beer en komt de ontspanning ook steeds meer.

Mijn eigen aandachts punten zijn:
*Recht op zitten*
*Hakken uitdrukken*
*Op mijn handen letten*
*Naar voren kijken* (Al is dit moeilijk met zon leuk diertje :Y) )

Verder teste ik hier mijn nieuwe springzadel helaas kon ik hier niet mijn zit in vinden en maakte dit mijn houding nog erger.
Nu genoeg gezeur, foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding
Recht op zitten hakken en handen mag ronder.

Afbeelding
Het zelfde als hier boven.(Deze foto is aan het einde gemaakt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier moet ik echt zitten gaan maar, zij gooit zo hoog op in de galop dat het niet makkelijk is.

Dit waren de foto's voorlopig wel weer nog even een mooi plaatje van deze knappe merrie.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IANHPGQN.jpg

Afbeelding
:evaw:

zwieke

Re: Esther b Torinoxpaola at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:31

Heb jij mijn Pony gepikt? :oo :+

Super leuk beestje, met de juiste bespiering erop is ze helemaal af! :j Probeer het neusje er nog iets meer uit te rijden, maar dat komt met de tijd wel :)

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 09:10

@zwieke haha ze zou een paard moeten zijn ze is nu rond de 1.60 leuk is ze zeker :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:37

Ik zou zo zeggen, dat je in de verlichte zit rijdt - en dat is wellicht precies wat je zadel j elaat doen. Daar ijkt mij helemaal niets mis mee, zeker niet bij een jong paard.

Ik was wel verbaasd over de foto's, nadat je had gezegd, dat 'er nog meer gewerkt moet worden naar het laag en rond rijden'. Op alle fotos in zijaanzicht lootp de meerie achter de loodlijn - ik zou dus tekst verwachten van "er moet meer gewerkt worden aan het verogen, de neus van het paard naar voor te brengen".

Het allerbelangrijkste is natuurlijk de bespiering.
Als je je paard na het werk over de hals aait, is dat een prima beloning, maar waar is ze dan het warmste...? Ideaal is de plek pal voor het zadel, min of meer waar je je handen hebt.
Op de bovenste foto zie ik wel een dikke halsspier zo'n beetje halverwege de hals, maar daarmee kan een paard niet echt dragen. (En als dingen mis zijn, is een paard het warmste vlak achter de oren: dat zijn de dieren, die geleerd hebben dat dressuur het spelletje zou zijn, "wie van ons 2 trekt het hardste aan die teugel, jij of ik?")

De foto's van de lengtebuiging vind ik mooi, je zit netjes op binnen!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:48

Het is alsof ik mijn eigen vos zie lopen toen ik hem kocht. Je paard krult zich volledig op aan de voorkant en kruipt achter de teugel. Probeer de focus te leggen op lang en laag, vw nw. Geef het dier ruimte aan de voorkant zodat ie ook kan zakken.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:45

Jammer dat de kwaliteit van de foto's niet geweldig is, ookaldoet ze shoots...

Maar je hebt eenheel leuk paardje, maar de neus mag er echt meer uit...
Zou hem eerder lang en laag rijden zoals hierboven ook gezegt is...

Maar komt wel goed :) leuke combi iig :)

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 13:40

Dankjewel voor de reacties ze is na het rijden altijd het warmste onder het zadel. Ze loopt wel erg fiover de rug verder, idd loopt zo nog veel achter de loodlijn in het begin als ik er net opzit dan is ze nog wel wat gespannen en probeer ik haar ook zoveel mogelijk laag en rond te rijden. Met les lukt dit ook prima maar, ze is ook nog jong en moet nog veel leren ondanks als ik klaar ben met rijden geef ik haar ook altijd lange teugel richting het halsstrekken dan is ze ook helemaal los en doet ze dit ook super. In mijn ogen is dit wel een goed teken. Verder is ze ook erg werkwillig zit er nu nog maar een klein halfuurtje op. Dat 3/4 keer in de week omdat ze nog ze iewl is en jong en niet super sterk verder loopt ze ook al in galop ongelovelijk op de achterhand en veel stukken in draf ook al ze word dus al wel een stukje sterker. Waar ik heel blij mee ben ze is letterlijk op 2 pinken te rijden, en dit wil ik graag zo houden :) .

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:03

sientje1992 schreef:
Dankjewel voor de reacties ze is na het rijden altijd het warmste onder het zadel.

Dat geloof ik grif, en de boeg is meestal de volgende plek waar paarden gaan zweten.
Maar het ging me om de aanspaning van de verschillende halsspieren, dus dan moet je echt (behalve oom te belonen) aan de hals voelen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:15

Dit is niet over de rug lopen, dit is een heel goed beeld voor hoe verpest ik mijn paard en hoe krijg ik halsproblemen.

Een jonkie moet je laag rond of horizontaal rijden.
Dit paard bouwt spanning op loopt te diep, achter de loodlijn. Valse knik.
Ziet er niet goed uit, ga je verdiepen in de basis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:30

Nou tita, ik ben het wel met je eens maar je mag het best even vriendelijker neerzetten.

Ts, mooi paard heb je ten eerste :) je eigen punten geef je zelf al aan, al is het ook niet verkeerd een beetje in verlichte zit te gaan zitten met zo een jong paard.
Achter de loodlijn loopt je paard behoorlijk erg en vind ik eerlijk gezegd er echt niet vriendelijk uit zien, probeer meer lengte in je teugels te geven zodat zijn neusje er mooi uit kan komen, waardoor je meer lengte in de hals traint en ga dan pas proberen nageeflijk te laten lopen, dat komt vanzelf als je paard ontspannen over de rug loopt.

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:42

Paard loopt juist hartstikke ontspannen dit zijn ook maar moment opnamens en m'n lesgever zegt ook dat ze super gaat en ze heel fijn en ontspannen loopt en ik er niks aan verpest heb en bij de halsspier word ze ook warm en zweet ze ook. Zal binnenkort even een beter filmpje laten maken.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:49

Ik zie erg veel spanning het halsgebied. Let erop dat dit op termijn echt voor blessures kan zorgen in zowel hals als rug.
Het zou voor het paard enorm schelen als je 'm zou gaan leren om hals én rug los te leren laten. Op de grond mee beginnen is het makkelijkst.
Ik geloof echt dat dit een prachtig dier zal worden als hij z'n lijf beter leert te gebruiken. Dan heb je echt een verschijning in de bak!

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 18:52

@LiVetime ik geloof best dat zoiets voor blessures kan zorgen maar ze laat echt los en zoekt gewoon mijn hand op niks mis mee lijkt mij? ik heb de teugels amper vast als ik op haar zit in het begin zijn er ook geen foto's gemaakt en van het eind ook niet.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:28

Nadeel is dat wij alleen kunnen beoordelen van bovenstaande foto's :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:40

tita schreef:
Dit is niet over de rug lopen, dit is een heel goed beeld voor hoe verpest ik mijn paard en hoe krijg ik halsproblemen.

Een jonkie moet je laag rond of horizontaal rijden.
Dit paard bouwt spanning op loopt te diep, achter de loodlijn. Valse knik.
Ziet er niet goed uit, ga je verdiepen in de basis

Eens.

En over dat vriendelijker neerzetten; Tis maar hoe je het leest.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:41

Super mooi paard Ts, maar ook ik zie als ik naar de foto's kijk geen ontspannen paard en ook ik zie duidelijk de valse knik in de nek. Zou haar toch wat meer de ruimte geven zodat ze haar hals kan verlengen en wat omlaag kan.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:14

Oef, dit vind ik er dus niet zo prettig uit ziet.. paard is totaal niet ontspannen en waar jij zegt dat ze ronder moet loopt ze helemaal geforceerd in de krul. Laat haar wat losser en ik denk dat er een veel mooier beeld komt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:28

Ik ben dan inderdaad wel benieuwd naar een filmpje ts, en wat er gebeurd als je de teugels als waslijntjes houd.
Voor ons zijn dit inderdaad moment opnames maar als jij op de fotos vind dat ze heel erg ontspannen loopt dan wil ik eigenlijk niet weten hoe je paard gespannen loopt.

alexandra, jou mening maar tita haar mening ben ik het mee eens maar dit mag wel even wat opbouwend worden neergezet, ts heeft alleen maar kritiek en geen advies hier aan...

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 23:21

Ik heb zeker wel iets aan de advies dit zijn idd maar moment opnamens. Ik heb haar juist hardstikke los als ze wil kan ze de teugels uit mijn handen trekken en ik rij haar al erg voorwaarts ik hoef maar al een beetje druk te geven en ze loopt vanzich zelf hier naar toe, zou dit weekend proberen een filmpje te laten maken.

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:45

Mb_foto schreef:
Jammer dat de kwaliteit van de foto's niet geweldig is, ookaldoet ze shoots...

Maar je hebt eenheel leuk paardje, maar de neus mag er echt meer uit...
Zou hem eerder lang en laag rijden zoals hierboven ook gezegt is...

Maar komt wel goed :) leuke combi iig :)

Ik heb de fotos gemaakt hihi,
De kwaliteit komt doordat ik mijn lens zelf aan het instellen was omdat het al vrij donker was,
Heb betere fotos gemaakt. Als je ze wilt zien, dan mag je het zeggen, :D

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:51

Ik was er dus bij, en inderdaad het is niet mijn beste ''shoot'' geweest, het zijn gewoon een paar leuke rijfotos, Gewoon voor de leukigheid, is ook geen bedrag voor neergeteld,
Het zijn moment opnames, ga vaak met TS mee, en ze is heel ontspannen, ze kan haar echt letterlijk op der pinken rijden, en ze is heel werkwillig, en bij de lessen is iedereen tevreden,

Tuurlijk zijn er puntjes die beter kunnen maar met lessen komt ze er wel :D
En voor de rest is het een super paardje,

Ben trots op jullie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:29

sientje1992 schreef:
Ik heb zeker wel iets aan de advies dit zijn idd maar moment opnamens. Ik heb haar juist hardstikke los als ze wil kan ze de teugels uit mijn handen trekken en ik rij haar al erg voorwaarts ik hoef maar al een beetje druk te geven en ze loopt vanzich zelf hier naar toe, zou dit weekend proberen een filmpje te laten maken.

Dan hoop ik dat je een filmpje zou willen plaatsen als je er een gemaakt hebt, ben namelijk wel heel benieuwd.
Niet aanvallend bedoeld maar ik heb zelf namelijk nog nooit een paard op deze manier ontspannen zien lopen.
Ik wacht even af :)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:51

sientje1992 schreef:
@LiVetime ik geloof best dat zoiets voor blessures kan zorgen maar ze laat echt los en zoekt gewoon mijn hand op niks mis mee lijkt mij? ik heb de teugels amper vast als ik op haar zit in het begin zijn er ook geen foto's gemaakt en van het eind ook niet.

Ik geloof je als je zegt dat ze echt los laat en heel licht in je hand is... maar het gaat hier om de houding waar het paard in loopt. En die gaat voor lichamelijke klachten zorgen, zowel in de rug als in de hals. Geef haar meer teugel aan de voorkant, probeer het gewoon eens, en rij haar naar je hand toe. Je paard ontwijkt nu het contact door zich op te krullen. Natuurlijk wil je een paard is dat licht is in de hand, dat is superfijn en wees daar zuinig op. Rij voor jouw gevoel steeds richting hals strekken. Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's!

Iris1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:34

Mooi paard heb je daar! Probeer er op te letten dat je haar neusje er wat meer uit rijdt en dat ze wat meer ontspannen wordt, het lijkt namelijk een beetje gespannen. :)

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:20

echt een heel erg mooi paardje!! en wat loopt ie mooi zeg!! <3