Door wie laat jij je inspireren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Door wie laat jij je inspireren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 13:22

Tja, we hebben allemaal wel iemand die we volgen op youtube, ik was weleens benieuwd wat jullie inspiratiebron is.
Ik had totaal geen idee waar ik dit moest plaatsen, dus vandaar maar hier. Weet ook niet of het is toegestaan op bokt maar ik ben wel nieuwschierig.

Zelf laat ik mij inspireren door dit duo:

Waarom dit mij inspireert zegt het filmpje al, vallen weer opstaan niet opgeven en uiteindelijk dan toch je doel bereiken.
Ik vindt dit zo'n mooie combinatie die al zoveel samen bereikt hebben. :j

Ben benieuwd naar jullie inspiratie-bronnen. :) En dan ook graag waarom.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:29

Ik heb niet speciaal een inspiratiebron, maar ik heb het filmpje in de OP even bekeken, krijg er kippenvel van :oo

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 13:31

Ik hoop wel dat je het filmpje afgekeken hebt? :) Prachtig hoe ze dit voor elkaar gekregen heeft. :j

Ik had ook nooit echt een inspiratiebron hoor. Tot ik haar tegen kwam.

Arc_En_Ciel

Re: Door wie laat jij je inspireren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:33

:j Ik heb m afgekeken. Prachtig inderdaad hoe ze dit met haar paard heeft bereikt.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:22

Ja ik had dit al eens eerder gezien, echt heel mooi en zo knap om vol te houden!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:26

Ik heb niet echt een inspiratiebron... Ja, mezelf en mn pony...
Mensen hebben me zovaak gezegt dat het niets zou worden, ik reed pas 3jaartjes ofzo net, en pony was nog nieteens beleerd, twijfel ook oftie beleerd zou kunnen worden, zo bang en druk was hij.

Er is een heeeel verhaal aan vooraf gegaan van hoe ik hem ken etc, maar ik kende hem al sinds jaarling af aan, toen ik als 10jarige meisje dr eerste echte 'ontmoeting' in de paardenwereld had, en ja toen was die klik er al...
En inmiddels tegen verwachting in van iedereen, rijden we nu zelfs rond zonder zadel/hoofdstel, springen we ook op die manier, maar rijden we ook op een halstertje door het bos, trainen we dressuur en springen, en pakken we soms wat western mee. Mijn inspiratie/motivatie is steeds van hoe ver we al zijn gekomen, en wat we tegen verwachting in toch hebben berijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:30

Op paardengebied niet echt iemand. Verder? Ed Sheeran.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:37

Nou Arizona Dat vind ik nou eens knap! Respect!

Eh, mijn inspiratiebron... Ik vind dat van Eva Roemaat heel mooi om te zien, misschien is dat ook wel mijn inspiratiebron als ik echt een eigen paard zou hebben. Zou dat namelijk ook graag doen zoals zij rijd ect..

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:38

Mijn absolute voorbeeld is Charlotte Dujardin, ik vind haar een ontzettend fijne amazone.

Saapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:24

Vroeger was Anky mijn inspiratiebron, heel cliché...nog steeds als ik haar zie rijden, krijg ik kippenvel. Nu zijn het eigenlijk de paarden waar ik allemaal op gereden heb en nu nog rij. Vind het geweldig hoe die dieren zo hard willen werken voor de mens. Dat inspireert mij om zo vriendelijk en goed mogelijk te gaan rijden. Hierdoor ben ik me gaan focussen op hoe zorg ik ervoor dat me paard iets doet en niet meer hoe gaat dat paard nou is luisteren, want het paard luistert altijd!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:38

Ton&Aletta Duivenvoorden van Moravita:)
Zij hebben zoveel bereikt en zoveel respect voor paarden!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:50

Stacy Westfall!

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:40

melody7 schreef:
Stacy Westfall! [ Video ]

same here :j

irmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:00

Op het moment laat ik mij inspireren door Fiona Meilink van Remedio
Ik haar hulp dan ook gevraagt bij mijn en mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:00

M_Jacky schreef:
melody7 schreef:
Stacy Westfall! [ Video ]

same here :j

Hier nog een :) Echt bijzonder wat zij heeft en kan!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:21

Ik heb je filmpje in de OP even bekeken en dan moet ik wel lachen. Ik vind dat nu niet echt een inspiratiebron. De amazone kan niet zo heel goed rijden en is te passief waardoor het paard zijn kans grijpt en brutaal wordt.

Inspiratiebron voor mij? Ik vind Tineke Bartels helemaal geweldig, een eerste klas topvrouw, nuchter en allround. Imke omdat ze zo gedreven en getalenteerd is maar toch steeds buiten het team valt en toch vol goede moed verder blijft gaan. Edward en Anky, omdat ze al hun paarden iets magisch lijken mee te geven in de ring en omdat het beiden geen heldhaftige cowboys zijn. Adelinde om haar sport mentaliteit. John Swaab omdat hij op zijn leeftijd nog steeds lekker aan het rijden is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:25

Ik heb mij een tijd geleden laten inspireren door een bokker :D

Ginny met Banshee was echt mijn favoriete koppel :j
Ik volgde alle topics en haar website. Was echt een soort 'fan' van haar haha.

Aangezien ze het paard niet meer heeft is het over, maar ze blijft ons voorbeeld.

Hanjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:51

Ik laat me ook inspireren doo Carl Hester, Charlotte Dujardin, Ingrik Klimke, Uta Graf enz. allemaal mensen die met veel kennis en respect (en Carl met humor :) ) met hun paarden trainen. Ook Anky is geweldig. En na jaren LDR training lopen haar paarden stokoud maar kerngezond in de wei! Zij weet natuurlijk wel waar ze mee bezig is. Ze is zo snel met haar hulpen.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:15

Leuk filmpje! Ik vind Marijke de Jong inspirerend.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:35

Leuke vraag :) Door wie ik me laat inspireren, uhm... in de eerste plaats door mijn instructrice en door Carolyn Resnick (ja, zeker ook qua rijden) Hun methodes sluiten ook goed bij elkaar aan en hebben een spectaculair effect op (de samenwerking met) mijn paard en op mijn rijden :j Verder door mensen uit mijn omgeving, of mensen die ik zie rijden en die ik goed vind. Bij voorbeeld bokker Refagreni, dat is toch wel één van mijn voorbeelden. En bij ons op stal staat ook een meisje dat erg leuk met haar paard omgaat, anders dan ik met het mijne maar zij heeft dingen die ik goed vind. Je hoeft ook niet alles van iemand over te nemen, en het kan ook geen kwaad om wat "af te kijken" van mensen uit een andere discipline. Ik heb bij voorbeeld bewondering voor Mary King maar zou zelf nooit een military rijden.

Eigenlijk kun je van iedere goede ruiter wel wat leren (en van de slechte ook, maar dat is dan geen inspiratie maar eerder een voorbeeld van hoe je het zelf niet wil doen) Wel vind ik het prettig om één of twee methodes als uitgangspunt te gebruiken, en die dan aan te vullen met een beetje van dit en een beetje van dat, net wat je denkt en/of merkt dat werkt voor jou en je paard :)

supertukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:58

Kijk veel naar de betere amazones bij ons op de manege van Reuring op Stal in Castricum.

Horseval94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:57

Wat een leuk en mooi filmpje!

Ik laat me eigenlijk door niemand echt inspireren

Ik doe het gewoon voor de plezier

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:49

Bent Branderupt, Claudia Wolters en Marijke de Jong op dit moment :j

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:14

zit/wijze van rijden; edward gal, wow wat een verfijnde hulpen geeft hij!

Verder heb ik veel inspiratie uit mijn omgeving.
Mensen die niet per definitie ''beter'' hoeven als mij, maar qua omgang, stijl van rijden,
kan ik allemaal inspiratie uit halen!
Ik heb ook erg veel respect voor mijn instructeur, hij weet het beste uit mij en Lobcke te halen, en blijft geloven in ons.

2 jaar geleden begon ik met wedstrijd rijden met haar, en bijna iedereen uit de omgeving zei; het wordt nooit wat, je komt niet verder als de L, dat paard is niet goed blabla.
Heb mn kop omhoog getrokken en ben gaan trainen.
Zie hier; we zijn M2, paard loopt rad en we zijn nog niet eens bij ons eindstation!
denk dat het ook komt door mijn stronteigenwijze karakter, als mij iets niet aanstaat wat een instructeur zegt, doe ik het niet, ik ken het paard het beste met rijden, en ze is nogal gauw op dr teentjes getrapt :)

Je moet zelf doorzettingsvermogen hebben, kijk naar andere opties, lukt bijvoorbeeld iets niet? Probeer er een andere kijk op te krijgen, en probeer het op een andere manier.
Door met een andere visie op het rijden (of anders) te kijken, en die visie uit te proberen, zul je op een gegeven moment zien dat het toch lukt!
Sta open voor (nieuwe) dingen, probeer het uit, je zult versteld van jezelf staan!
Wel mijn eye-opener; neem niet ALLES klakkeloos aan, bedenk goed of het bij jou en je paard past. ;)

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:32

Mijn nicht!
Heeft op 15 jarige leeftijd haar eigen Jazz ingereden. Niemand zei dat het haar ging lukken omdat ze nog zo jong was en het een te pittig paard was. Ze rijdt nu met hetzelfde paard Prix St. George.
En inderdaad zoals hierboven wordt genoemd de wijze van rijden van Edward Gal.