Ik dacht het wordt weer eens tijd voor een topic en laat mijn vriend gister nou wat foto's geschoten hebben

[paard] is een bijna 6 jarige kwpn merrie die ik nu bijna 2 jaar in mijn bezit heb. Ik heb haar totaal groen gekocht en haar dus zelf beleerd.
Dit was ons eerste topic.
[RT-HAW] Mijn 4 jarige sinds een maandje onder het zadel.
Helaas hebben we veel tegenslagen gekend en hebben we oa ruim een jaar getobt met een zware rugblessure.
Verder nog wat kleine dingetjes zoals mond problemen en kreupelheid. Deze fotos zijn ook van de eerste keer oppakken na 3,5 week met een hoefzweer gelopen te hebben.
Dus we hebben het rustig aan gedaan. Ondanks haar 6 jaar is ze dus nog best groen. Voor dit jaar hebben we wel een statkaart aangevraagd en ik zou dit voorjaar graag ons debuut willen rijden. Echter heb ik zelf nogal wat problemen met mijn houding. Ik heb instabiliteiten in mijn rug, waarmee ik met de fysio hard bezig ben die te herstellen. Dit zou ook weer ten goede moeten komen van mijn houding. In draf gaat het al langzaam aan beter. Alleen mijn bekken kanten en rechtop blijven zitten met name in galop blijven aandachtspuntjes. Vie is nogal schieterig aan mijn been de eerste 15 a 20 min en daardoor is mijn balans sowieso niet zo best. En meestal staat de turbo aan en loopt ze vaak over het tempo. Toevallig was ze gister, ondanks 3,5 week niet kunnen rijden, heel erg braaf zonder schieterig te zijn en pakte ze het werk fijn aan.
Wat mij opvalt is dat ik op mijn zadel zit ipv erin en dat ik nog geen controle heb over mijn spieren wanneer aan te spannen en te ontspannen.
Wie weet hebben jullie nog fijne tips, om van ons een betere combi te maken. Tevens hebben wij ook les, dus we staan er niet helemaal alleen voor.
Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite. Hierbij de foto's (staan zoveel mogelijk op volgorde.)
In mijn enthousiasme wel vergeten het dek naar warm rijden af te doen

Ik wilde haar voornamelijk op deze hals lengte rijden vandaag. actief en met het neusje eruit. Vind ze best moeilijk
want ze heeft gauw de neiging om of als een hert te lopen of achter de teugel te kruipen.

Beetje schakelen pasje weg

en weer terug

Beetje opgepakt.

Buitenteugel erbij houden

Gallop blijft moeilijk, al ging het wel beheerst ipv door de bak heen te vliegen.

Vooral op dit sprong moment, vlieg ik naar voren, en voor mijn gevoel zit ik op dat moment echt rechtop.

Belabberde houding en ik knik in in mn heup, ik hoop echt tips te krijgen om een betere houding te krijgen op dit vlak.

Raar galop momentje

daar vlieg ik weer naar voren

En dit is ook een heel rare foto.. ik denk dat ik toen bij mezelf dacht.. Rechtop, rechtop, rechtop en dan gebeurd er dus dit..

Weer terug naar draf

En tot slot even lekker uitdraven met een losse teugel.

De fotos zijn voornamelijk op de linkerhand maar uiteraard op de rechterhand ook gereden, maar vriendlief vond het schijnbaar niet nodig om die kant te fotograveren hihi.
Nogmaals alvast bedankt!
want dat zie ik op de meeste foto's terug, dat je heel ongelukkig zit doordat je op het verkeerde deel van je zitvlak zit
Bij mij werkt dat wel altijd.