Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daenerys schreef:Goed dat je al zoveel dingen geprobeerd hebt, je hebt al een hoop dingen uit kunnen sluiten en weet dat het probleem bij jezelf ligt. Dat is al iets![]()
Ik heb zelf iets soortgelijks gehad, en mijn probleem was dat ik te 'gesloten' zat en te laat was met mijn hulpen. Paardlief maakte daar dankbaar gebruik van door sloom te worden, terwijl hij aan de longe liep als een tierelier. Ik moest meer op mijn bovenbenen gaan zitten en minder op mijn billen, en ik leerde (mede door een insctructeur die mij iedere seconde vertelde was er gebeurde en wat ik moest doen) toen veel beter in te spelen op wat er onder me gebeurde, en uiteindelijk heeft het zijn vruchten afgeworpen.
Hopelijk heb je er iets aan
Seltje schreef:Ik zou ook werken met stemhulpen terwijl je erop zit. Dus zo hard aan de longe werken op : stap, draf en galop puur op stem, dat als jij die woorden onder het zadel zegt, je dezelfde reactie krijgt.
Ook je houding en consequentie onder de loep nemen kan geen kwaad, als je instructrice in het midden staat, let ze meer op haar, en minder op jou (misschien afremmende) zithulpen. Misschien klem je wel ergens, of stoor je haar in je zit, maar als je instructie erbij is let ze daar niet op omdat die in het midden zegt: lopen.
. Soms helpt dat. Supervixen schreef:Babootje, dank je wel voor je goede tip over iemand naast mijn paard laten lopen, dat vind ik een goed idee! En inderdaad zoals je het zegt klinkt het logisch, door blijven tikken tot ze vooruit gaat.
Ik heb heel lang met een spoortje gereden, maar ik ben hier expres mee gestopt sinds december, omdat ik wil dat ze op mijn been reageert en niet op het spoortje. Ook was ik bang dat ik te afhankelijk werd van het spoortje en dat ik het onbewust teveel gebruikte.
Ladyson, op de schouder tikken kan ik ook eens proberen ja, maar ik denk dat ze daarvan opzij gaat in plaats van naar voren.
Supervixen schreef:abacab; 4 keer per week lessen?? Dat zou me 70 euro per week kosten.. gaan we dus niet doen.