Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hou ik mezelf lekker bezig ondertussen er een hyper-de-pieper onder je is. Het is nu vooral belangrijk dat ze het interessant vind om met jou aan het werk te gaan ipv meer haar eigen gang te gaan. En daarbij is een ruiter met engelen geduld enorm belangrijk. 
ankehoix schreef:Ik heb zo'n IJslander, ze was echt niet te hanteren. Het ging zelfs zover dat mensen erover na dachten haar af te voeren omdat niemand er meer iets mee kon. Eigenaar had zelf iets met de rug dus hield haar niet en dus liet hij haar altijd maar gaan op de weg naar huis..
Ik ben begonnen bij de basis. Grondwerk met name. Ze is nog steeds even druk maar ze luistert gewoon veel beter. Ho is ho. Ze is er een stuk relaxter door geworden, alhoewel er nog steeds niemand anders op kan en ze echt nog wel haar buien heeft. En als ik in een groep ga rijden fokt ze zichzelf helemaal op, maar ik ben allang blij dat ik haar nu alleen op een halster rondje dorp kan rijden op lange teugel.
Liiszle schreef:princesj, dat longeren heb ik dus inderdaad ook het idee van dat het geen nut heeft, ze blijft even druk daardoor.
langzamer lichtrijden probeer ik soms, vind ik erggg moeilijk! maar wel goede om mee door te oefenen. korte wendingen rijden moet ik inderdaad meer doen.
bedankt!
Liiszle schreef:ankehoix schreef:Ik heb zo'n IJslander, ze was echt niet te hanteren. Het ging zelfs zover dat mensen erover na dachten haar af te voeren omdat niemand er meer iets mee kon. Eigenaar had zelf iets met de rug dus hield haar niet en dus liet hij haar altijd maar gaan op de weg naar huis..
Ik ben begonnen bij de basis. Grondwerk met name. Ze is nog steeds even druk maar ze luistert gewoon veel beter. Ho is ho. Ze is er een stuk relaxter door geworden, alhoewel er nog steeds niemand anders op kan en ze echt nog wel haar buien heeft. En als ik in een groep ga rijden fokt ze zichzelf helemaal op, maar ik ben allang blij dat ik haar nu alleen op een halster rondje dorp kan rijden op lange teugel.
en wat doe je dan precies met het grondwerk?