Mijn pony voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ryukapple

Mijn pony voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:32

Uiteindelijk besloten toch maar eens wat werk foto's van mijn lieve Quarter merrie Fame te laten zien :)
Fame is sinds kort mijn pony, maar daarvoor was ze ongv. een jaar mijn verzorgpony geweest.
Toen ik met haar begon was ze super kreupel, maar met ijzers voor en veel stappen liep ze uiteindelijk weer goed *\o/*
maar toen waren we al weer een maand verder. Voor dat ik met haar begon was ze al heel lang niet bereden om dat de eigenaar dit door medische redenen niet kon doen. Ze had dus totaal geen spieren. We zijn daarom begonnen zonder zadel met vooral stappen en soms eens een stukje draven. Weer ongv. een maand later hebben we voor het eerst er een zadel op gelegd en langzaam begonnen meer te draven en uiteindelijk ook een keertje een galopje. Toen kwam ik er achter dat ze niet altijd de makkelijkste was en heeft me wel eens alle kanten van de bak laten zien. Inmiddels gaat het nu een stuk beter en is ze echt een superpony geworden^^

Ik ben wel benieuwd wat andere vinden en wil graag weten wat ik kan verbeteren. Dingen waar we mee bezig zijn, zijn haar meer op de achterhand laten lopen. Dit vind ze heel moeilijk maar het gaat langzamerhand steeds beter en ze begint korte stukjes op haar achterhand te lopen. Mijn handen oei oei wat heb ik ze laag dat merk je pas als je het op de foto's ziet :o. en mijn schouders want die staan regelmatig te ver naar voren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoor graag jullie commentaar, maar wees niet al te gemeen *puppy ogen*

MarlindeRooz

Re: Mijn pony voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:33

Ziet er goed uit! probeer je handen wel wat meer te dragen!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:43

Wat een leuke pony, het Quarter zijn zie je er niet bepaald aan af zo, haha. Hoe is ze gefokt, weet je dat (of wat is haar volledige naam)? Rijtechnisch vind ik het er netjes uitzien (heb niet zoveel verstand van Engels rijden). Ik vind je handhouding keurig, let er alleen op dat je af en toe een stoelzit lijkt aan te nemen (foto 2, 5, 6). Maar op de overige foto's doe je dat ook netjes.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:48

Haha wat een leuke reacties^^ Haar volledige naam is brios final fame haar vader is brio pat bars en haar moeder is zippos rosy bar als het goed is staat ze ook ingeschreven bij AQHA maar dat weet ik niet 100% zeker

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:52

Ik haal er op de fotos ook niet echt een quarter uit :+
Ik vind het wel een erg leuke combi :j
Misschien is het een tip om je handen iets dichter bij elkaar te houden.
En misschien nog ietsje verder rechtop zitten.......

maar netjes hoor.......ik denk dat je zo kan gaan starten *\o/*

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:09

Haha ze heeft wel wat kenmerken van een quarter maar dat valt idd niet op op de foto's komt mischien omdat ze nog steeds een hoop spieren mist en meer het hunter/ race type is, maar verder zou ik het ook niet weten^^

En bedankt voor de reactie moet idd wat rechter op zitten en mijn handen... laten we zeggen dat het automatisch gaat^^ maar we werken eraan

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:21

Leuk beest! Mooi kleurtje.

Vind het zo er helemaal niet zo slecht uit zien, probeer je benen op een plek te houden ene moment steek je ze heel erg naar voren en ander heel erg naar achter.
(Dit kan ook te maken hebben met het rechtop zitten wat je zelf aangeeft als leerpunt :) )
En teugels wat korter en je handen dragen.
Succes ermee!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:47

Probeer je benen niet te ver naar achter te leggen, ik doe het zelf ook nog te vaak maar probeer ze wat bij de singel te houden :)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:20

probeer voor je uit te kijken, niet naar beneden.Je benen steek je zo hier en daar af.
En je handen niet vast zetten op je bovenbeen!
Teugels wat korter pakken en je handen voor je houden en wat hoger

succes

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:31

Het is een fijn plaatje, maar ik vind je teugelvoering het niet helemaal. Je hebt je handen erg laag en breed en weinig contact/gevoel lijkt. Doordat je je handen zo ver van je lichaam hebt gaan je schouders ook mee naar voren en komt je balanspunt ook naar voren (zie je goed op foto 6).
Zet jezelf terug, handen hoger en voor je uit en je borst/schouder breed en op. Denk dat dit goed zal zijn voor het plaatje maar ook rijtechnische.
Daarnaast steek je je onderbenen erg af, probeer eens 2x te staan en 1x te zitten in de draf om wat meer boven je voeten te zitten. Je zult dan merken dat je om balans te kunnen houden automatisch je voeten naar achter zult plaatsen :)

Maar wat ik al zei, het plaatje geeft een vriendelijk beeld. Wees trots en straal dat ook uit als je rijdt :)

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:52

ziet er wel goed uit vind ik! Leuke combi een een hele mooie kleur zeg!
Alleen je handen meer dragen zoals hier boven al is gezegt. Op die maat teugels stap ik ongeveer altijd uit. dus wat meer contact mag wel.

Suc6

Dverbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:17

Let er op dat je je handen dicht bij elkaar houd en je schouders meer naar achteren houd

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:19

Wat een fijn, ontspannen beeld :)! Probeer inderdaad, zoals al gezegd werd, je handen meer bij elkaar te houden. Verder ziet het er keurig uit, weinig op aan te merken!

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:30

Jaaa fame op bokt ! :)
En wat en goede fotograaf hihi ! :o
Ik heb der niks op aan te merken , behalve die handen dan maarja ik weet wie jou les geeft omdat die mij ook les geeft en die zegt altijd handen laag dus ik snap het maargoed gewoon proberen ze hoger te gaan houden ! ;)

Dverbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:32

Anneloes___M schreef:
Jaaa fame op bokt ! :)
En wat en goede fotograaf hihi ! :o
Ik heb der niks op aan te merken , behalve die handen dan maarja ik weet wie jou les geeft omdat die mij ook les geeft en die zegt altijd handen laag dus ik snap het maargoed gewoon proberen ze hoger te gaan houden ! ;)

het gaat er niet om dat je je handen hoger houd maar meer bij elkaar ;)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:36

Leuke pony heb je en je hebt haar mooi aan het lopen.
Probeer wat meer rechtop te gaan zitten, schouders naar achter en borst vooruit, handen wat dichter bij elkaar en ietsjes hoger.
daarnaast niet teveel achterin het zadel gaan zitten, want dan krijg je stoelzit (lijkt net of je op een stoel zit ipv op je pony)
Op de 4e foto zit je erg netjes.

Succes samen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:04

Bedankt voor de reacties allemaal

@Sabine_95 Ja viel me ook op op de foto's dus ga er nu ook zeker op letten tijdens het rijden en zal mijn teugels wat meer opnemen

@Charityyy ga er op letten

@noahlady voor me uit kijken idd blijft toch altijd moeilijk^^ voor je het weet kijk je weer omlaag, maar ga er aan werken

@Amaryllis bedankt ga zeker proberen om eens op die manier licht te rijden^^

@juliaspeex bedankt en ik ga er zeker aan werken^^

@Dverbrugge ga er aan werken^^ en mijn handen moeten wel omhoog anders kan ik ze nooit dichter bij elkaar houden^^

@Anneloes___M Hihi ik heb een super fotograaf;p en ja onze instructrice wil idd altijd dat we onze handen laag en breed houden

@Ulfeino bedankt^^ zag het ook op de foto's ga er zeker op letten

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:10

Mooi paardje! Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe ze er na een paar maanden training uit ziet!

Dverbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:51

ryukapple schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal

@Dverbrugge ga er aan werken^^ en mijn handen moeten wel omhoog anders kan ik ze nooit dichter bij elkaar houden^^

je hoeft je handen niet hoger te houden. volgens de foto's kan dit makkelijk. ik heb namelijk zelf heel veel ervaring in het rijden. je handen breed zetten is iets anders dan laag. jij houd je handen breed en niet laag ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 10:57

@ijslandfan bedankt zal later zeker nog wel eens foto's neerzetten^^^

@Dverbrugge haha oke heb gisteren er eens goed op gelet, maar wat zijn je armen dan toch opeens zwaar;p

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:38

Wat een leuk paardje!
En ook nog een halfzus van mijn paard

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 20:48

Haha wat leuk ze lijken ook wel een klein beetje op elkaar^^ :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:23

Ja he!
Zelfde pappa :j

Is ze altijd Engels bereden dat je weet?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:56

op foto 3 zie ik wel degelijk een quarter hoor :P

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:00

Ja hoor, het is te zien als je goed kijkt zie je het aan de billen en de kaken.
Maar ze draagt haar hoofd vrij hoog. Zie je niet vaak bij een Quarter (onder het zadel)