El Mas Bonito PRE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lieverties

El Mas Bonito PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 16:19

Dit zijn de foto,s dat ik voor de 2de keer op Bonito rij.
Ik ben me bewust van mijn houding die ronduit belabberd is daar word ook hard aan gewerkt.

De eerst volgende keren dat ik ga rijden krijg ik ook les van de eigenaresse die klassieke dressuur geeft.
Wij gaan er hard aan werken om volgend jaar shows te kunnen gaan rijden, maar ik heb nog een lange weg te gaan.

Bonito kent alles van de klassieke dressuur zoals Lavade,passage,piaffe,spaanse pas,galopswissels enz
Het is een ontzettend lief dier die overal spoken ziet onder het rijden.

Tips zijn welkom maar houd het netjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:51

wat een beauty <3 omdat het HAW is moet je tips geven dus bij deze mijn tip: Probeer niet steeds naar je lieveling te kijken, maar voor je uit :D

lieverties

Re: El Mas Bonito PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 16:54

Dank je wel thijsseninge, dat is idd een groot punt vooruit kijken ik werk eraan.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:56

Zoals hierboven, niet naar beneden kijken.ik zie op foto 3 een hand wat opzij gaan, wat was de bedoeling?

En ja, hakken iets meer uitdrukken.
Ziet er leuk uit!

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 17:00

Ja me handen leiden soms ook een eigen weg, mijn lesgeefster hamert er ook op en voor me uit kijken en vooral kijken naar waar ik heen wil. Hakken uitdrukken is ook zeker een punt waar ik me niet altijd van bewust ben.
Dank je Saaaash

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:54

Ziet er goed uit hoor! Leuk paard!

Probeer idd voor je uit te kijken en iets meer je hakken soms uit te drukken :)

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 18:55

Dank je Sabine we werken daar aan.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:36

heb je je beugels niet erg lang?!

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 02:15

Voor mijn gevoel zaten mijn beugels goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:48

Ha Cuun, tref ik jou hier! Hier ga je veel van leren. Kan je Alora later ook beter begeleiden. Omdat t haw is; hakken uitdrukken, handen bij elkaar en trots gaan zitten waarbij je tussen de oren doorkijkt. Vind jou houding kwa zit altijd wel mooi, goed gekantelde bekken. :j

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 09:52

Ja Share dacht ik waag me eraan :) Ga zeker veel van hem leren. Thanks

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:08

Wat een prachtig paard. Ik vind je beugels ook wat lang. Maar het kan ook zijn dat het zo lijkt. Naar mijn idee moeten ze 1 gaatje korter

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:55

Wat een prachtig paard! :j Ik ga ook mee met het bovenstaande commetaar :) mag ik vragen wat de reden is dat je hem met S&T rijdt?

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:19

Ik zal volgende keer kijken of het prettig is met de beugels een gaatje korter. De reden van de stang en trens is om de oefeningen te verfijnen. Bedankt voor het compliment.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:25

Persoonlijk zou ik eerst eventjes aan je eigen houding werken met een makkelijk trensje en basis dressuur, ipv met stang en trens lastige oefeningen vragen terwijl jou houding niet je van het is.

Je onderbeen zou iets meer naar achter geplaatst moeten worden, waardoor je je bekken meer kantelt. Je "hangt" op dit moment achterover.
Je rug dit een holling in, terwijl deze recht moet lopen: Buikspieren eens goed aantrekken en borst naar voren houden.

Leuk dier, en ik denk dat jullie best ver kunnen komen. Maar probeer bij het begin te beginnen en omhoog te werken en niet te denken wij hebben appart van elkaar al hoger gereden dus daar gaan we verder. Eerst een maandje lekker op trens de knopjes vinden, voelen hoe je zit en hoe je paard loopt. Daarna gaan werken aan verfijningen.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 19:15

Smurffie je hebt helemaal gelijk qua houding mijn lesgeefster zegt mij hetzelfde en we zijn dit dan ook zeker aan het verbeteren.
Of ik nu met trens rijd,bitloos of stang en trens het gaat er nog altijd om hoe je bent met je hand en in mijn geval is dit niet streng.
Het dier is ongelooflijk zacht in zijn mond en zal dit meteen laten merken al was ik niet zacht met mijn handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:05

Wat een prachtig paard! :D
Qua houding mag je inderdaad veel trotser gaan zitten. Handen rechtop, rug recht, naar voren kijken. Beugels zouden misschien een gaatje korter kunnen voor meer steun, maar ik vind dit ook niet overdreven lang hoor.

Is dit trouwens op de LH of niet? :)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:43

Ik vind dat je paard zijn rug nogal wegdrukt. Daarnaast hou ik niet zo van instructeurs met zwepen in de bak maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik zou eerst wat meer basis werk gaan doen.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:02

Wat mij buiten het al genoemde opvalt is niet dat je beugels wellicht te lang zijn, ik denk dat dat wel mee valt, maar je benen liggen te ver naar voren. De lijn, oog, schouder, heup, enkel is niet verticaal.
Nu kan dit iets van jou zijn, maar ook omdat een zadel je niet helpt. Als het zwarte punt te ver naar achter ligt dan wordt het voor jou als ruiter er niet makkelijker op.

Je zou eens kunnen proberen met een pad er onder te rijden die je zadel iets "optilt" achter.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:45

ik geloof niet dat de beugels het probleem zijn, ik vind ze ook zeker niet te lang. De rug is er inderdaad niet erg bij en het hoofd teveel achter de vertikaal, (poll ook in essentie te laag, ofwel de neus moet nog verder naar voren) kan goed samenhangen.

Kandareteugel mag iets losser van mij, Kandare staat aan in alle fotos, maar het idee dat een trens inherent minder scherp zou zijn is grotendeels onzin. Als het paard opgeleid is en buiging al doet vanuit het been/zit is een kandare (of iig een stang) geen slechte optie. Een opgeleid paard doet dan nog niet alles automatisch goed, en dus kun je daar veel van leren, foutje is vrijwel uitsluitend ruiterfout in dat geval, dus heel veel succes.

Als een docent het paard met werk aan de hand ertoe wil brengen dat het dier de alreeds (door het paard) begrepen oefening beter uitvoert is dat een enorm goeie les voor de ruiter, die dan kan voelen hoe het hoort. Pluvinel zegt al dat het vreselijk veel moeilijker is om te leren rijden zonder te voelen hoe een 'correct' paard zich in alle oefeningen hoort te bewegen.

Ook gevoel moet je IJken.

En geen paard is perfect, en dus ook van die imperfectie kan je leren.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:15

Ten eerste: WAUW wat een enorm mooi paard <3
Snap wel dat je naar beneden kijkt ipv voor je haha. Probeer wel je hakken uit te drukken.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:08

Ik denk juist niet de hakken uitdrukken, ja ze moeten lager, maar verwacht dat als TS dr hakken uitdrukt ze haar onderbeen nog verder naar voren legt.
Probeer juist met je hak naar de achter voeten van je paard te komen. Het idee hebben dat iemand achter je loopt en je aan je enkels naar achter naar beneden begeleid.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:50

Dit is op de LH idd. ik ga mee met het bovenstaand commentaar, op de foto,s is het de tweede keer voor mij op dit paard en daardoor aftasten, nu na meerdere keren rijden is mijn houding aangepast. Mijn bekken kantel ik beter mijn rug is nu rechter en is het fijner rijden waardoor zijn achterhand er meer onderkomt.
Ik zelf heb HD dus mijn heupen moeten los gewerkt worden maar we zijn op de goede weg.

De zweep is puur voor aanwijzing in de spaanse pas en passage dus word niet gebruikt tegen het paard.
We zijn bezig zodat ik op gevoel dit paard kan gaan rijden.

Vroeger heb ik engelse dressuur gereden en toen was mijn zit en houding goed, erna heb ik western gereden en nu Klassieke dressuur dus het is voor mij weer even omschakeling. En heel belangrijk dat mijn gevoel weer terug komt.

Maar mijn lesgeefster heeft er alle vertrouwen in dat dit goed komt, dus zodra ik wat stappen verder ben zal ik weer een update plaatsen.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:55

Airnt bedankt voor je goede uitleg ik kan het niet beter verwoorden!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:58

Wat een beauty! Al lijkt het alsof zijn rug wat eh doorgezakt is?! Of zie ik dat soms verkeerd? Ik kan het mis hebben hoor..

Verder ziet het er prima uit en inderdaad zoals andere aangaven voor je uitkijken, lekker trots zijn! :D