Tarzan in de blote billen op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Tarzan in de blote billen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:37

Hallo Bokkers :wave:

Afgelopen zondag heb ik weer een (oefen) wedstrijd gehad met mijn paard Tarzan.
We zijn in de trainingen bezig om hem op eigen benen te laten lopen, dat hij niet meer in verzet gaat en dat ik degene ben die alles regelt en niet hij :D
Waar we nog druk mee bezig zijn is hem sterker te maken in de galop, de overgangen vloeiender maken en veel tempowisselingen.
Mijn houding is ook niet bepaald je van het, ik moet mijn schouders meer naar achteren doen, mijn tenen naar binnen houden ipv er kapstokjes van maken en mijn handen mogen lager (waar in de lessen uiteraard heel veel op gehamerd wordt maar ik natuurlijk op wedstrijd allemaal vergeet :+ )

Verder wil ik jullie een filmpje erbij laten zien hoe we door de bak gingen een jaar geleden (zelfde plaats, zelfde proef)
Zodat jullie het verschil kunnen zien wat we tot nu toe al bereikt hebben.

Tarzan is helaas niet het makkelijkste paard en heeft in zijn leven veel te vaak zijn zin gekregen, waardoor ik constant tegen problemen aanloop.
Hij is enorm sterk, heel eigenwijs en eigenlijk een echt mannen paard! Dus als hij geen zin heeft om mee te werken doet hij dat ook echt niet!

Al met al ging hij op een aantal fouten van mij na best lekker en ben ik dik tevreden met een resultaat van een 2e plaats met 201 punten!

Hopelijk hebben jullie onderbouwend commentaar voor ons, houd het aub wel een beetje lief!
Ik heb bewust de "bloober" foto's er tussen laten zitten.

1.Afbeelding
De ring inkomen :D

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding
Knappe blote billen man <3

5.Afbeelding
Dit moest een middendraf voorstellen, ik hield hem te weinig terug van voren dus meneer ging galoperen :+

6.Afbeelding
Te strenge binnenhand bij het afwenden :x

7.Afbeelding
Volgens mij was dit de 2e middendraf, die overigens wel goed ging!

8.Afbeelding
Afwenden en middenstap

9.Afbeelding
Aanspringen in de rechtergalop, hier kwam hij iets tegen de hand in

10.Afbeelding

11.Afbeelding
Aanspringen Linkergalop, wat iets beter ging als rechts (rechts is zijn moeilijke kant)

12.Afbeelding
En .. halt! :+

Filmpje 13/01/13:

En het filmpje van vorig jaar:

cursebreaker

Re: Tarzan in de blote billen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:03

Wow wat zijn jullie goed vooruitgegaan zeg!!
Hij's nu veel constanter in de aanleuning en jij bent ook rustiger met je handen vind ik tov vorig jaar op 't filmpje. Tempo is echt super vooruitgegaan. Die goede punten waren zeker verdiend!! :D
Is duidelijk te zien dat hij je er wel echt flink voor laat werken he hihi, geeft je niks cadeau ;)
Maar dat houdt jullie wel beiden scherp :) Ben zo benieuwd hoe jullie het er straks in de officiële er vanaf gaan brengen!

ps. Tarzan ziet er zo onwijs stoer uit in zijn blootje! <3 Staat 'm echt heel goed hihi

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:06

So hee, die bak lijkt opeens groot. Met king erin zijn dat 5 passen per zijde :\

Mooi paard, jij een fijne houding maar volgensmij wat te strenge hand.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:47

Jullie zijn inderdaad heel erg vooruit gegaan zeg, je kunt zien dat je hard je best hebt gedaan afgelopen jaar! Ik vind jullie een mooie combinatie.
Alleen vind ik het tempo in het tweede filmpje beter, hij loopt nu veel te hard, t lijkt alsof ie constant over z'n tempo heen wordt gejaagd.

Ik vind je haarnetje alleen wel heel erg lelijk, met zo'n strik.. Dat je je daar nog mee durft te vertonen :P.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:53

leuk paardje hoor !

alleen hij loopt idd wel heel erg snel

btw, waarom staat die fotograaf in de bak?? dat is toch niet handig

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:19

Ik heb alleen 1e filmpje + foto's goed bekeken, en het valt me op dat je behoorlijk grof bent met je handen. Je hebt je hand vrij breed staan, soms kantel je je hand iets en op de foto's is ook duidelijk te zien dat je soms je ene hand een stuk hoger hebt dan je andere hand. De aanleuning lijkt desondanks redelijk, al zie je wel dat hij op sommige stukjes achter de loodlijn kruipt. Ook je been vind ik niet fijn, je drijft vrij grof en ook zou een stillere beenligging voor een stuk mooier beeld zorgen :j

Wat tempo betreft ga ik met Myrthe mee, er mag nog meer ontspanning in komen! Lekker op het achterbeen trainen, dan komt die aanleuning prima in orde!

Heel veel succes!

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:34

ik vind hem niet zo lekker lopen van voor
wat ze hier boven zeggen je handen zijn erg grof en je benen vind ik niet echt lekker liggen
but keep on the good work!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 09:40

Melissa, Dankjewel! Hij geeft je inderdaad niks cadeau :')

Sylvana, haha Tarzan zal inderdaad wel een stuk kleiner zijn als King :P

Myrthe, dankje, we hebben afgelopen jaar tegen flink wat problemen op gelopen en ik ben blij dat we daar eindelijk doorheen zijn gekomen! .. enne ieder zijn eigen smaak he ;) (ik ben blij dat er een klip aanzit, zodat niet tijdens de proef mijn haar gaat vliegen, heb nogal veel/zwaar haar.)

Tweety, van de fotograaf heb ik dus helemaal geen hinder gehad, die zie ik niet eens in mijn proef en ik heb nog mooie foto's ook dus van mij mag hij daar fijn blijven staan ;)

CoronaLime, het soms grof doorkomen met de hand is soms nodig, hij pakt zich vaker op rechts vast en als ik dan niet even duidelijk ben kan ik beter linea recta de ring uit gaan want dan pakt hij zich bij elkaar en ben ik hem volledig kwijt, in de trainingen wordt er uiteraard hard aan gewerkt en is er al een hele verbetering ten opzichte van wat het was, hij is nu eenmaal lastig te rijden, daarom ben ik zo blij met deze voor mij grote verandering in dit jaar, we zijn van zo ver moeten komen en we hebben nog een lange weg te gaan, maar met onze begeleiding weet ik zeker dat het uiteindelijk helemaal goed gaat komen.
En van de hand die hoger staat, dat klopt, rechts is helaas én mijn moeilijke kant én zijn moeilijke kant, maakt het er ook niet veel makkelijker op, uiteraard wordt ook daar hard op gehamerd in de trainingen!
Op het achterbeen trainen zijn we sowieso heel erg mee bezig dus dat komt wel goed.
Over het drijven, dat is geen drijven dat is omdat ik met mijn benen wiebel zodra ik ga lichtrijden :+

Over het tempo, hij was zondag behoorlijk fris, normaal is het echt een koele kikker die niet vooruit te branden is maar zondag had hij het echt op zijn heupen (zal ook door de kou zijn gekomen) ik had echt mijn handen vol eraan ook met inrijden, vandaar dat ik hem bewust een beetje actiever heb laten lopen, zodra ik hem dan minder actief/mindere snelheid wil laten lopen (zonder de hulp van m'n instructeur) gaat het finaal de mist in en kan ik beter omdraaien en naar huis toe gaan.
Hij is helaas geen doorsnee paard, hij heeft te vaak zijn zin gekregen en is te lang 'verkeerd' gereden en zie dat er maar uit te rijden als 'leek' (hij is niet voor niks steeds verkocht door de mensen omdat ze hem niet aankonden..) Ik heb nu gelukkig sinds 2 jaar een geweldige instructeur waar we al zoveel verder mee zijn gekomen, maarja zoals ze vaker zeggen: geduld is een schone zaak!

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:56

Wat een leuk paard! Hij heeft veel weg van mijn paard, wat voor een afstamming is het?

Als tip wil ik geven dat je je benen niet moet afsteken en je schouders iets meer kan ontspannen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:00

Renske, dankjewel, ik heb geen flauw idee wat erin zit, het is een onbekend x onbekend :+
Benen steek ik inderdaad af en daar moet ik echt aan gaan werken, dit doe ik vooral linksom, geen idee eigenlijk waarom? En schouders mogen ook meer naar achteren en ontspannen ja! Dankje voor de tips!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:05

Ziet er leuk uit!

Tip: Een paard kan zich niet sterk maken op een hand die niet terugtrekt. Je kunt beter een keer been geven, liever een schop in z'n ribben dan een ruk in de mond.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:11

Misschien een tip voor je, als ik zo naar je fotos kijk lijkt net net of je heel erg in onbalans zit, mijn tip voor jou is misschien je beugels wat korter. Tenminste ik kan dan tijd wel beter zitten. Kijk maar of je er wat mee doet of niet..

Tarzan, wat een gave naam. Leuk paard heb je hoor!

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:40

Leuk paardje als eerste.
Vind dat je vooruit bent gegaan maar wel iets streng in de hand

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:47

Het ziet er best leuk uit al.
Op veel foto's zijn je handen niet op gelijke hoogte, je rechterhand is vaak een stuk hoger.
Succes met je paard verder :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 11:23

Dankjewel allemaal!
nataly, dankje voor de tip, ik vind het alleen helemaal niet fijn rijden als ik de beugels korter doe :=
Maar ik ga het nog een keer proberen!

mika, ik had het in mijn vorige post al uitgelegd, rechts is én mijn moeilijke kant én zijn moeilijke kant, vandaar dat daar ook het probleem zit.
Dankjewel, het gaat ons vast nog eens lukken om helemaal goed de baan rond te komen :D

Clairesnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:22

Ziet er goed uit zeg :D
het tempo is goed en hij loopt lekker :j
Je ziet echt dat jullie beide plezier hebben
Ga zo door :)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:58

Het is idd een gaaf plaatje zeg! Wat mij opviel is dat hij inderdaad erg hard loopt, maar wat natuurlijk een momentopname zou kunnen zijn, heb je hem uiteindelijk nog in een lekker tempo gekregen?! Wat me ook opviel is je hand gebruik, je kunt het zien aan het hoofd van het paard, wat ik begrijp als je vertelt dat hij sterk is. Maar om nou aan z'n mond te zitten als hij sterk wordt? Je mag een keer ingrijpen, maar ik denk dat hoe vaker je trekt hoe harder hij ook wordt in zijn mond. Maar dat is misschien mijn mening en ik kan jullie niet beoordelen op deze foto's en filmpjes. Ik wil je veel succes wensen met dit plaatje en vooral veel plezier als combinatie. ik was onder de indruk van je profiel! Hoe jullie bij elkaar gekomen zijn :))

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:33

Het ziet er veel netter en regelmatiger uit als het oudere filmpje. Wel vind ik het tempo nog steeds te hoog. Als hij wat rustiger loopt
kan je ook de oefeningen beter afwerken.

Ook valt mij de strenge hand op. Probeer tijdens het dagelijkse rijden wel gewoon lucht te kunnen geven zonder dat hij het op een lope zet.

Ik vindt het een mooi plaatje om te zien. :j

Jules_JP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:28

Zoals er idd gezegd wordt, denk ik dat je niet constant in de 'tegenaanval' mag gaan door te trekken in z'n mond. vooral via je benen en zit werken, mss vooral met je zit als hij vaak gaat rennen :) je handen moeten niet lager in mijn opinie, je hoeft ze gewoon mooi op dezelfde hoogte te houden, wat niet altijd het geval is heb ik de indruk. je hebt wel al een heel grote vooruitgang gemaakt lijkt mij, dus keep up the good work! :)

SimsonMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:05

Beetje strenge hand, maar voor de rest ziet het er goed uit.
En wat een prachtig paard <3

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:39

Mooi paard heb je vind het er best heel netjes uitzien, vind de hele wedstrijd wel wat een eigenaardige bedoening, ik heb nog nooit eerder een wedstrijd gezien waarbij de jury in de rijbaan in de hoek bij een tafeltje zit, waar in een andere hoek een kruiwagen staat en waarbij het toegestaan is dat zowel de voorlezer en een fotograaf in de rijbaan staan 8)7.

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:45

hejj niki!
Netjes gereden met je knappe paardje!
Jullie komen er wel :D! Doe je volgend seizoen weer mee?

En omdat het HAW is...
Probeer je handen iets meer naast elkaar te houden, verder ziet het er netjes uit :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 11:58

Hee Britt, ik ben zeker weer van de partij komend jaar! :D Jij ook weer?

Ulfeino, je hebt kunnen lezen dat het een oefen wedstrijd is ;)

simongek, in de trainingen rijden we vooral naar de ontspanning toe, lang en laag en pakken we hem tussendoor eens op, veel tempowisselingen en ook het 'geven' zijn we steeds meer aan het werken! dat wordt zeker meegenomen, toch bedankt voor de tip!

Verder allemaal dankjewel! :)

valentikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:41

zoals ik net in je antwoord heb gelezen staat dat je soms grof moet zijn met je handen...?

dit kan je beter oplossen door de kant waar hij sterk op is toegeven en dan been geven zodat je tegen hem zeg laat is los ..
zonodig zet je hem op de volte en doe je je binnenhand van de hals (zonder er meer druk op te zetten ) en blijven volte rijden tot dat hij loslaat

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:52

Net als mijn voorgangers vind ik dat je "te" streng & onrustig bent met je hand, je paard over het tempo loopt en dat jij zelf nog onvoldoende balans hebt.Probeer goed aan ontspanning te werken. Meer ruggebruik, waardoor jij beter kunt zitten. Tempo controle. Zorg dat je door stelling en buiging hem losser door het lijf krijgt en zo zal hij ook minder gaan vast houden. Probeer hem ook niet zelf vast te houden.

Wel zie ik verbetering ten opzichte van het 2e filmpje. Je zegt dat je paard anders loopt tijdens de training (rustiger in tempo) hier ben ik dan ook wel nieuwschierig na.

Goed bezig, maar nog een lange weg te gaan.