Afgelopen zondag heb ik weer een (oefen) wedstrijd gehad met mijn paard Tarzan.
We zijn in de trainingen bezig om hem op eigen benen te laten lopen, dat hij niet meer in verzet gaat en dat ik degene ben die alles regelt en niet hij

Waar we nog druk mee bezig zijn is hem sterker te maken in de galop, de overgangen vloeiender maken en veel tempowisselingen.
Mijn houding is ook niet bepaald je van het, ik moet mijn schouders meer naar achteren doen, mijn tenen naar binnen houden ipv er kapstokjes van maken en mijn handen mogen lager (waar in de lessen uiteraard heel veel op gehamerd wordt maar ik natuurlijk op wedstrijd allemaal vergeet
)Verder wil ik jullie een filmpje erbij laten zien hoe we door de bak gingen een jaar geleden (zelfde plaats, zelfde proef)
Zodat jullie het verschil kunnen zien wat we tot nu toe al bereikt hebben.
Tarzan is helaas niet het makkelijkste paard en heeft in zijn leven veel te vaak zijn zin gekregen, waardoor ik constant tegen problemen aanloop.
Hij is enorm sterk, heel eigenwijs en eigenlijk een echt mannen paard! Dus als hij geen zin heeft om mee te werken doet hij dat ook echt niet!
Al met al ging hij op een aantal fouten van mij na best lekker en ben ik dik tevreden met een resultaat van een 2e plaats met 201 punten!
Hopelijk hebben jullie onderbouwend commentaar voor ons, houd het aub wel een beetje lief!
Ik heb bewust de "bloober" foto's er tussen laten zitten.
1.

De ring inkomen

2.

3.

4.

Knappe blote billen man

5.

Dit moest een middendraf voorstellen, ik hield hem te weinig terug van voren dus meneer ging galoperen

6.

Te strenge binnenhand bij het afwenden
7.

Volgens mij was dit de 2e middendraf, die overigens wel goed ging!
8.

Afwenden en middenstap
9.

Aanspringen in de rechtergalop, hier kwam hij iets tegen de hand in
10.

11.

Aanspringen Linkergalop, wat iets beter ging als rechts (rechts is zijn moeilijke kant)
12.

En .. halt!

Filmpje 13/01/13:
En het filmpje van vorig jaar:

Ben zo benieuwd hoe jullie het er straks in de officiële er vanaf gaan brengen!
. 

.